Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Στο κενό ο επικίνδυνος o λαϊκισμός της «κίτρινης» Bild


Αμεση παύση της «καμπάνιας» με selfies κατά της Ελλάδας ζητά η Ενωση Γερμανών Δημοσιογράφων

Η Ενωση Γερμανών δημοσιογράφων και πολλοί γερμανοί πολίτες αντέδρασαν στον επικίνδυνο λαϊκισμό και την ανθελληνική εκστρατεία της «κίτρινης» Bild, ζητώντας από το ειδησεογραφικό πόρταλ Bild.de να σταματήσει αμέσως την τρέχουσα καμπάνια κατά των Ελλήνων.

Η γερμανική εφημεριδα με πρωτοσέλιδο τίτλο...
«ΟXI άλλα δισεκατομμύρια στους άπληστους Έλληνες», καλούσε  υπέρ του «όχι» στην  ψηφοφορία στο γερμανικό κοινοβούλιο για την έγκριση της παράτασης του ελληνικού προγράμματος, ζητώντας από τους αναγνώστες της να βγάλουν φωτογραφίες κρατώντας ψηλά το πρωτοσέλιδό της...

Σε σχετικό δημοσίευμα όπου η Ένωση Γερμανών Δημοσιογράφων ζητά «άμεση παύση της καμπάνιας της Bild.de» αναφέρονται τα εξής:

«Στο Bild.de ζητείται από τους αναγνώστες να αποστείλουν στο mail του περιοδικού μια selfie τους κρατώντας το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας το οποίο γράφει «Όχι  άλλα δισεκατομμύρια για τους άπληστους Έλληνες» . Αφορμή του δημοσιεύματος ήταν η κοινοβουλευτική συζήτηση την ερχόμενη Παρασκευή για την ελληνική βοήθεια. «Η πολιτική της ομοσπονδιακής κυβέρνησης σχετικά με την Ελλάδα μπορεί να βρίσκει κάποιους σύμφωνους  και κάποιους άλλους όχι» είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Michael Konken. Μία καμπάνια που θέλει να έχει άμεση επιρροή στις πολιτικές αποφάσεις, εμπίπτει στις αρχές της δημοσιογραφίας. «Το ότι τέτοιες φυλλάδες έχουν έναν διαφορετικό δημοσιογραφικό  λόγο είναι αυτονόητο. Η καμπάνια όμως με τις selfie του Bild.de ξεπερνά το όριο και θυμίζει πολιτική καμπάνια» τονίζει ο Konken.
 
Γι αυτό, με βάση τη δημοσιογραφική δεοντολογία αποτελεί προβληματικό στοιχείο ένας ολόκληρος λαός  να δυσφημείται λόγω των λανθασμένων πολιτικών επιλογών των κυβερνώντων τους. «Η αβεβαιότητα για τις επιπτώσεις της ελληνικής κρίσης στην Γερμανία είναι μεγάλη», τονίζει ο Konken. Kάτω από αυτές τις συνθήκες είναι καθήκον όλων των Μέσων  να παρέχουν μια ολοκληρωμένη και κριτική κάλυψη του θέματος και όχι η έναρξη μιας πολιτικής καμπάνιας.»Μετά το ντόρο που έγινε πάντως, η γερμανική εφημερίδα έβαλε στην ιστοσελίδα της το θέμα με την ανθελληνική καμπάνια πιο χαμηλά...