Έγραψαν Ιστορία οι δικαστές του Μικτού Ορκωτού Εφετείου της Πάτρας με τη χθεσινή τους απόφαση για την υπόθεση της Μανωλάδας.
Τα ονόματα των εν λόγω δικαστών δεν έχουν σημασία, αλλά η αθώωση των δύο και η «βελούδινη τιμωρία» των άλλων δύο κατηγορουμένων, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στις, έτσι και αλλιώς ταξικές, κοινωνικές σχέσεις.
Από δω και στο εξής το αφεντικό έχει δικαιώματα, που μόνο στο στάδιο της δουλοκτητικής κοινωνίας γνωρίζαμε, από το δικαίωμα του δουλοκτήτη να αντιμετωπίζει ως αντικείμενο (πράγμα) τον εργαζόμενο, ως το δικαίωμα να κακοποιεί ή να αφαιρεί τη ζωή του «δούλου». Φυσικά, χωρίς συνέπειες.
Σε μια κοινωνία, όπως η ελληνική, που, παραζαλισμένη και από την κρίση, ακούει (και δυστυχώς υιοθετεί κατά ένα σημαντικό ποσοστό) ότι η επιβίωση κρίνεται από το «ο θάνατος σου είναι η ζωή μου», η απόφαση του δικαστηρίου μπορεί να λειτουργήσει...
Τα ονόματα των εν λόγω δικαστών δεν έχουν σημασία, αλλά η αθώωση των δύο και η «βελούδινη τιμωρία» των άλλων δύο κατηγορουμένων, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στις, έτσι και αλλιώς ταξικές, κοινωνικές σχέσεις.
Από δω και στο εξής το αφεντικό έχει δικαιώματα, που μόνο στο στάδιο της δουλοκτητικής κοινωνίας γνωρίζαμε, από το δικαίωμα του δουλοκτήτη να αντιμετωπίζει ως αντικείμενο (πράγμα) τον εργαζόμενο, ως το δικαίωμα να κακοποιεί ή να αφαιρεί τη ζωή του «δούλου». Φυσικά, χωρίς συνέπειες.
Σε μια κοινωνία, όπως η ελληνική, που, παραζαλισμένη και από την κρίση, ακούει (και δυστυχώς υιοθετεί κατά ένα σημαντικό ποσοστό) ότι η επιβίωση κρίνεται από το «ο θάνατος σου είναι η ζωή μου», η απόφαση του δικαστηρίου μπορεί να λειτουργήσει...
ως καταλύτης εφιαλτικών εξελίξεων.
Ο ρατσισμός, που αφορά σε μια πτυχή μόνο της υπόθεσης της Μανωλάδας, δεν «έρχεται από το μέλλον», είναι πλέον διάχυτος στο σώμα της κοινωνίας και, μάλιστα, με πολιτική έκφραση στα εκλογικά ποσοστά της «Χρυσής Αυγής». Η απόφαση, λοιπόν, του Μικτού Ορκωτού Εφετείου της Πάτρας, όχι μόνο νομιμοποιεί την ουσία του φυλετικού διαχωρισμού, αλλά καθιστά στοιχείο της κοινωνικής ηθικής τις ρατσιστικές πρακτικές. Για να θυμηθούμε και το «ότι είναι νόμιμο, είναι και ηθικό»…
Από imerodromos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου