Aκόμη και στα «ψίχουλα» του κοινωνικού μερίσματος έβαλαν χέρι οι τράπεζες. Πολλοί δικαιούχοι, που χρωστούσαν σε δάνεια και κάρτες, βρήκαν χθες άδειους τους λογαριασμούς τους.
Με την προσμονή του κοινωνικού μερίσματος έμειναν χθες εκατοντάδες δικαιούχοι, καθώς οι τράπεζες, αδιαφορώντας για τον νόμο, ο οποίος ορίζει το αντίθετο, προχώρησαν στην κατάσχεση του επιδόματος λόγω χρεών από κάρτες ή δάνεια. Λόγω της… κεκτημένης ταχύτητας που έχουν αποκτήσει τους τελευταίους μήνες στις κατασχέσεις λογαριασμών, οι τράπεζες...
Με την προσμονή του κοινωνικού μερίσματος έμειναν χθες εκατοντάδες δικαιούχοι, καθώς οι τράπεζες, αδιαφορώντας για τον νόμο, ο οποίος ορίζει το αντίθετο, προχώρησαν στην κατάσχεση του επιδόματος λόγω χρεών από κάρτες ή δάνεια. Λόγω της… κεκτημένης ταχύτητας που έχουν αποκτήσει τους τελευταίους μήνες στις κατασχέσεις λογαριασμών, οι τράπεζες...
δεν επέτρεψαν σε πολλούς να εισπράξουν τα «ψίχουλα» και χρειάστηκε η παρέμβαση του υπουργείου Οικονομικών για να επιστραφούν τα χρήματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων.
Τηλέφωνα στην ΕΕΕ
Από την πλευρά τους, οι διοικήσεις των πιστωτικών ιδρυμάτων υποστήριξαν ότι δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως μέσω εγκυκλίου για το ακατάσχετο του κοινωνικού μερίσματος, ενώ ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας επικοινώνησαν με την Ελληνική Ενωση Τραπεζών και ζήτησαν την εφαρμογή του νόμου.
Χθες ξεκίνησε η καταβολή του κοινωνικού μερίσματος στα πρώτα 205.912 νοικοκυριά και, όπως υπογραμμίζει το υπουργείο Οικονομικών, «με βάση τον νόμο, το κοινωνικό μέρισμα καταβάλλεται εφάπαξ, είναι αφορολόγητο, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή του ΕΚΑΣ ή οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα».
Δέσμευση
Οι τράπεζες δεσμεύτηκαν να διορθώσουν τα λάθη στους λογαριασμούς προχωρώντας αμέσως σε αντιλογισμό. Αν, παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι δικαιούχοι διαπιστώσουν τη Δευτέρα ότι το πρόβλημα δεν έχει αντιμετωπιστεί, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την τράπεζά τους και αν χρειαστεί περαιτέρω βοήθεια με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλέφωνο 1520) ή τον Μεσολαβητή Τραπεζικών-Επενδυτικών Υπηρεσιών (τηλέφωνο 10440) ή τον Συνήγορο του Καταναλωτή (τηλέφωνο 210-6460862). Η Εθνική Τράπεζα εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα στην οποία τονίζει ότι «το κοινωνικό μέρισμα δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με οφειλές και κατά συνέπεια πιστώνεται κανονικά στους λογαριασμούς των δικαιούχων. Σε περίπτωση που εκ λάθους ή αβλεψίας έγινε παρακράτηση ή συμψηφισμός, αποδεσμεύεται άμεσα και αποδίδεται στον δικαιούχο».
Χθες πιστώθηκαν συνολικά 133,2 εκατ. ευρώ σε 205.912 νοικοκυριά που υπέβαλαν αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα έως το περασμένο Σάββατο 3 Μαΐου (δηλαδή, μέσα στις πρώτες 17 ημέρες που λειτούργησε το σύστημα υποβολής αιτήσεων) και τα οποία πληρούσαν τα κριτήρια καταβολής του μερίσματος. Από την ανάλυση της 1ης πληρωμής προκύπτει ότι:
• Το μέσο ποσό κοινωνικού μερίσματος, ανά δικαιούχο, διαμορφώνεται στα 647 ευρώ περίπου.
• Το 47,9% των δικαιούχων είναι άγαμοι, σε χηρεία ή διαζευγμένοι.
• Το 35,6% των δικαιούχων είναι έγγαμοι με έως δύο τέκνα.
• Το 4,5% των δικαιούχων είναι πολύτεκνοι.
• Το 9,7% των δικαιούχων είναι μονογονεϊκές οικογένειες.
• Το 4,6% των δικαιούχων είναι οικογένειες με κάποιο μέλος με αναπηρία.
Αλλες 62.000 αιτήσεις που είχαν υποβληθεί μέχρι τις 3 Μαΐου βρίσκονται σε διαδικασία ελέγχου, ενώ από τις 4 έως τις 8 Μαΐου υποβλήθηκαν επιπλέον 68.000 αιτήσεις. Η ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr) θα δέχεται αιτήσεις έως τις 30 Ιουνίου, ενώ ειδικά για τους μακροχρόνια ανέργους οι αιτήσεις που απορρίφθηκαν επανεξετάζονται από το υπουργείο Οικονομικών, με βάση τα εισοδήματα των φετινών φορολογικών δηλώσεων που θα υποβληθούν εμπρόθεσμα. Χθες καταβλήθηκε και η εφάπαξ χρηματική ενίσχυση, συνολικού ύψους 35 εκατ. ευρώ, σε 75.428 ένστολους, ενώ επιπλέον 20 εκατ. ευρώ έχουν κατευθυνθεί για την ενίσχυση των υποδομών για τους άστεγους και 20 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση των ανασφάλιστων.
! Οσοι δικαιούχοι διαπιστώσουν ότι μέχρι τη Δευτέρα τα χρήματα δεν έχουν μπει στους λογαριασμούς τους πρέπει να επικοινωνήσουν με την τράπεζά τους και αν χρειαστεί περαιτέρω βοήθεια με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλέφωνο 1520) ή τον Μεσολαβητή Τραπεζικών-Επενδυτικών Υπηρεσιών (τηλέφωνο 10440) ή τον Συνήγορο του Καταναλωτή (τηλέφωνο 210-6460862).
Tων Κώστα Τσάβαλου, Μάριου Χριστοδούλου από efsyn
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου