Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Τέλος στην ιδιωτικότητα από τον «Μεγάλο Αδερφό» της Google;

ΣΤΑ ΧΑΡΑΚΩΜΑΤΑ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Από την 1η Μαρτίου άλλαξε η πολιτική απορρήτου της Google και αμέσως ξέσπασε πόλεμος μεταξύ της εταιρείας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι νέοι κανόνες που θέτει και εφαρμόζει πλέον η Google επικρίθηκαν εντονότατα από χρήστες και αναλυτές, καθώς όπως υποστηρίζουν παραβιάζεται πλέον κάθε ιδιωτικότητα.

Google και Κομισιόν βρίσκονται ήδη «στα μαχαίρια» καθώς η εταιρεία αγνόησε την τελευταία και δεν ανέστειλε την εφαρμογή των νέων κανόνων απορρήτου, μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα που διενεργούν τα αρμόδια κοινοτικά όργανα. Όπως αναφέρουν σήμερφα «Τα Νέα» η Google υποστηρίζει ότι «σέβεται όλους τους ευρωπαϊκούς νόμους περί προστασίας των δεδομένων». Σύμφωνα με τους νέους κανόνες που θέσπισε ο κολοσσός των ηλεκτρονικών αναζητήσεων επιτρέπουν να διαμοιράζονται τα προσωπικά δεδομένα, που συλλέγονται από τις υπηρεσίες της Google, σε όλες τις υπόλοιπες πλατφόρμες της εταιρείας, όπως στο YouTube, στο Gmail, στο Google+ και στον ιστότοπο Blogger, ο οποίος φιλοξενεί τα ιστολόγια με την κατάληξη...
«blogspot.com».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζήτησε πριν από λίγες ημέρες από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της Γαλλίας (CNIL) να εξετάσει την νέα πολιτική απορρήτου της Google. Το πόρισμα από την έρευνα των Γάλλων επιβεβαίωσε τους αρχικούς φόβους.

«Ανησυχούμε βαθύτατα ότι οι νέοι κανόνες δεν είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επιπλέον, οι προβλεπόμενοι κανόνες διαφάνειας δεν έχουν εφαρμοστεί», δήλωσε χθες η επίτροπος Δικαιοσύνης Βίβιαν Ρέντινγκ
Η εταιρεία πάντως είχε ενημερώσει από τον περασμένο Ιανουάριο ότι σκοπεύει να αλλάξει τους όρους απορρήτου στις υπηρεσίες της, από την 1η Μαρτίου από τις 60 διαφορετικές πολιτικές που εφάρμοζε, σε μία «βίβλο» απορρήτου που θα ισχύει για όλες τις πλατφόρμες της.

Πως λειτουργεί η νέα πολιτική απορρήτου της Google
Η Google πουλάει διαφημίσεις που εξατομικεύονται για κάθε χρήστη, δηλαδή βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών για όσους αναχητούν το οτιδήποτε στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες της.

Μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου του 2012, οι πληροφορίες αυτές έμεναν εντός των στενών ορίων της κάθε πλατφόρμας, μια αναζήτηση στο YouTube δεν επηρέαζε τα αποτελέσματα ή τις διαφημίσεις που έβλεπε στη συνέχεια ο χρήστης στο Gmail. Πλέον αυτή η λογική ανήκει στο παρελθόν και οι διαφημίσει γκρουπάρονται και «προσφέρονται» στον καθένα ατομικά.

Η αλλαγή αυτή όμως έχει φέρει και πάλι στην επιφάνεια το ερώτημα «πόση ελευθερία χωράει στην εποχή της Google1», με τους επικριτές της να απαντούν «όση επιτρέπουν οι ιδρυτές της Google».

Η εταιρεία πάντως από την πλευρά της υποστηρίζει ότι η νέα πολιτική συμβάλλει στην ταχύτερη εξατομίκευση των αποτελεσμάτων αναζήτησης και των διαφημίσεων που προβάλλονται σε κάθε χρήστη.

Ωστόσο οι χρήστες της εταιρείας -που το 1998 κατασκεύασε τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψάχνουν πληροφορίες- που διαφωνούν με την πολιτική απορρήτου της Google, δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εξαιρεθούν από τους όρους της, παραμόνο να πάψουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της εταιρείας.

Πολλές οι αντιδράσεις των χρηστών
Σε ηλεκτρονική ψηφοφορία που διεξήγαγε η «The Daily Telegraph», το 77% των χρηστών εξέφρασε την ανησυχία του για τη νέα πολιτική απορρήτου της Google. Την ίδια στιγμή που αναγνώστες της «Guardian» βομβάρδισαν με ερωτήσεις το στέλεχος της Google Πίτερ Μπάρον, σε ζωντανό διάλογο μαζί τους.

Εκείνοπςε πάντως αναφερόμενος στο φόβο των αναγνωστών για τον κίνδυνο μαζικής υποκλοπής και διαρροής των προσωπικών στοιχείων στο Ιντερνετ, απάντησε κάνοντας μία ιστορική αναδρομή στην πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία. Δεν αρνήθηκε, επίσης, ότι η Google αξιοποιεί τις αναζητήσεις των χρηστών, προβάλλοντας τα διαφημιστικά που ταιριάζουν στον κάθενα.

Από iefimerida