Ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει εξ' ολοκλήρου το κόστος για την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου. Ο σχεδιασμός του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί και όπως αποκάλυψε το βράδυ της Δευτέρας ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος, έχουν εξασφαλιστεί και τα απαιτούμενα χρήματα.
Ο κ. Πάγκαλος, μιλώντας στην εκπομπή «Πρόσωπο με Πρόσωπο» στον τηλεοπτικό σταθμό Alter δεν θέλησε να αποκαλύψει το όνομα του χρηματοδότη ούτε φυσικά και τα αντισταθμιστικά οφέλη...
τα οποία αυτός θα αποκομίσει από αυτή την επένδυση.
Σύμφωνα πάντως με τον σχεδιασμό που έχει ανακοινωθεί την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα ακολουθήσουν και άλλες παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας από την οδό Πατησίων έως το παλιό εργοστάσιο Φιξ στη λεωφόρο Συγγρού και έως το ξενοδοχείο Hilton.
Το έργο δείχνει να προχωρά παρά τις ισχυρές αντίθετες φωνές επιστημόνων που επισημαίνουν ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά τα οποία θα λύσει. Η βασική ένσταση είναι ότι η σημερινή μέση κυκλοφορία στην Πανεπιστημίου κυμαίνεται από 80 έως και 100 χιλιάδες οχήματα την ημέρα, που με βάση τα μαθηματικά δεν μπορεί να απορροφηθούν από τους γειτονικούς δρόμους.
Σύμφωνα πάντως με τον αρχικό σχεδιασμό, όπως καταγραφόταν σε παλαιότερο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία»:
Ο κ. Πάγκαλος, μιλώντας στην εκπομπή «Πρόσωπο με Πρόσωπο» στον τηλεοπτικό σταθμό Alter δεν θέλησε να αποκαλύψει το όνομα του χρηματοδότη ούτε φυσικά και τα αντισταθμιστικά οφέλη...
τα οποία αυτός θα αποκομίσει από αυτή την επένδυση.
Σύμφωνα πάντως με τον σχεδιασμό που έχει ανακοινωθεί την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα ακολουθήσουν και άλλες παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας από την οδό Πατησίων έως το παλιό εργοστάσιο Φιξ στη λεωφόρο Συγγρού και έως το ξενοδοχείο Hilton.
Το έργο δείχνει να προχωρά παρά τις ισχυρές αντίθετες φωνές επιστημόνων που επισημαίνουν ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά τα οποία θα λύσει. Η βασική ένσταση είναι ότι η σημερινή μέση κυκλοφορία στην Πανεπιστημίου κυμαίνεται από 80 έως και 100 χιλιάδες οχήματα την ημέρα, που με βάση τα μαθηματικά δεν μπορεί να απορροφηθούν από τους γειτονικούς δρόμους.
Σύμφωνα πάντως με τον αρχικό σχεδιασμό, όπως καταγραφόταν σε παλαιότερο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία»:
- Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα επεκτείνεται ως το Αρχαιολογικό Μουσείο, στις αρχές της Πατησίων και θα συνδυαστεί με τη μελλοντική γραμμή του τραμ που θα φτάνει ως την πλατεία Αιγύπτου, με μακροπρόθεσμη προοπτική να φτάσει ως τα Πατήσια.
- Η Ακαδημίας αλλάζει κατεύθυνση για να εξυπηρετεί όσους κινούνται προς τα Πατήσια, που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την 3ης Σεπτεμβρίου. Με αυτόν τον τρόπο θα λειτουργεί ως δίδυμο με τη Σταδίου που θα παραμείνει ως έχει. Η αλλαγή της Ακαδημίας αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές ρύπων στο κέντρο, αφού είναι ανηφορική και τα οχήματα καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο.
- Σε επόμενη φάση σχεδιάζεται η «βύθιση» της Ακαδημίας, ώστε η διαμορφωμένη ζώνη γύρω από την τριλογία να περιλάβει και το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.
- Σημείο-κλειδί είναι η διαμπερής κυκλοφορία, αφού θεωρείται ότι πάνω από το 60% των οχημάτων που διασχίζουν το κέντρο κατευθύνονται προς άλλες περιοχές. Η ομάδα του Πολυτεχνείου δοκιμάζει κυκλοφοριακά μοντέλα για να βρει τρόπους για να ανακόπτεται η κυκλοφορία στα όρια ενός περιμετρικού οδικού άξονα. Αφορά ένα μικρότερο δακτύλιο που θα συγκροτείται από τις οδούς Φιλελλήνων-Συγγρού-Καλλιρρόης-Βασ. Κωνσταντίνου-Βασ. Σοφίας.
- Της λεωφόρου Αμαλίας από το Σύνταγμα ώς τη διασταύρωση με τη Φιλελλήνων, στο ύψος της ρωσικής εκκλησίας.
- Τμήματος της Β. Κωνσταντίνου από την οδό Ριζάρη ώς τον κόμβο του «Χίλτον», που θα φέρει την ενοποίηση χώρων άνω των 300 στρεμμάτων, στα οποία περιλαμβάνονται το πάρκο Ριζάρη, ο χώρος γύρω από το Βυζαντινό και Πολεμικό Μουσείο, καθώς και η αρχαιολογική ζώνη του Λυκείου του Σωκράτη.
- Τμήματος της Συγγρού ή της Καλλιρρόης ώστε να εξασφαλιστεί ο χώρος που σήμερα λείπει γύρω από το εργοστάσιο «Φιξ», το οποίο προορίζεται να στεγάσει το μουσείο σύγχρονης τέχνης.
Από iefimerida
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου