Σαν τα κοράκια περιμένουν οι ξένοι επενδυτές την ψήφιση του μεσοπρόθεσμου για να αγοράσουν φθηνά και να καρπωθούν αργότερα. Δείτε τα...επίμαχα φιλέτα.
Αγόραζε φτηνά και πούλα ακριβά. Αυτή είναι η βασική αρχή της καπιταλιστικής οικονομίας και αυτό ακριβώς φαίνεται πως συμβαίνει και σε μακροοικονομικό επίπεδο με την θέση της Ελλάδας στη διεθνή, αλλά κυρίως, στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες σχετικά με το «μπάσιμο» γαλλο-γερμανικών «κολοσσών» στις επενδυτικές… κερκόπορτες, η δεινή θέση της ελληνικής οικονομίας καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις επενδυτικές προοπτικές στα αναπτυξιακά έργα στη χώρα μας, αφού τα οικονομικά εμπόδια για...
να έρθουν τα ξένα πορτοφόλια εδώ έχουν καταρριφθεί εδώ και καιρό, ενώ όταν (και αν) αργότερα η Ελλάδα «πάρει τα πάνω της» οι επενδύσεις θα αποδώσουν πολλαπλάσια στους επενδυτές.
Σύμφωνα τα όσα αναφέρονται στο σημερινό «ΘΕΜΑ», κορυφαίες διεθνείς τράπεζες που εξέφραζαν πριν από μερικούς μήνες τη δυσαρέσκειά τους για την ασυνεννοησία της ελληνικής πλευράς, δηλώνουν τώρα ότι οι επικοινωνίες έχουν… αποκατασταθεί για την προετοιμασία των ιδιωτικοποιήσεων. Το «Μνημόνιο 2», άλλωστε, που ανοίγει την πόρτα σε όλα αυτά (και στρώνει και κόκκινο χαλί στους ξένους επενδυτές) είναι στη γωνία και όπου να ‘ναι έφτασε.
Ήδη Γιούνκερ και Μπαρόζο οριοθέτησαν τα όσα θα ακολουθήσουν. Ο πρώτος μίλησε για «ευρωομόλογα» και ο δεύτερος είπε το «ok» σε κονδύλια 15 δισ. ευρώ για ανάπτυξη με ελληνική συμμετοχή ΜΟΛΙΣ 15%. Έτσι θα χρηματοδοτηθούν διάφορα δημόσια έργα και ΕΣΠΑ τα οποία τώρα… αραχνιάζουν.
Ας πάρουμε μια ιδέα για τι είδους έργα μιλάμε…
1. Η ολοκλήρωση των έργων στους πέντε βασικούς εθνικούς οδικούς άξονες που υπολογίζονται σε 8,5 δις σε ολόκληρη τη χώρα. Μέσα σε αυτά τα έργα είναι η Ολυμπία Οδός και η Ιονία Οδός.
2. Εξαγορά μεριδίου του ποσοστού της γερμανικής Hochtief στο ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στη γαλλική Vinci, μια εταιρεία-κολοσσό με κύκλο εργασιών 33,3 δις, κέρδη 3,4 δις και σχεδόν 180.000 εργαζομένους. Η γερμανική εταιρεία άλλωστε θέλει «συμπαίκτη» γιατί θέλει να επεκτείνει τη σύμβασή της στο «Ελ. Βενιζέλος», ενώ περιμένει να το δει να μπαίνει και στο Χρηματιστήριο.
3. «Ουρά» κάνουν ένα σωρό άλλα έργα όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του μετρό, έργα για τα οποία άλλωστε πιέζουν και οι κρατικοί βουλευτές της περιφέρειας, προκειμένου να… ευχαριστήσουν την τοπική κοινωνία που τους ψηφίζει.
4. Το μεγάλο κεφάλαιο «Ενέργεια». Εδώ παίκτης-κλειδί είναι πλέον ο νέο-διορισθέντας στο σχετικό υπουργείο, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος θα κληθεί να βάλει την υπογραφή σε επενδυτικά έργα συνολικής αξίας άνω των 5 δις ευρώ. Τα… φώτα πέφτουν φυσικά στη… ΔΕΗ (επίκαιρο δεν νομίζετε;) όπου αν και η χρηματιστηριακή της αξία έχει πέσει στο ναδίρ και τη βρίσκουμε κάτω από τα 2,5 δις ευρώ, το ενδιαφέρον για την πίτα από την ιδιωτικοποίησή της είναι μεγάλο. Εδώ τον πρώτο λόγο φαίνεται πως έχουν γερμανικοί επενδυτικοί όμιλοι.
Business στην Ελλάδα
Η παρουσία μέσα στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τα παραπάνω έργα ισχυρών εταιρειών όπως οι γαλλικής προέλευσης Vinci και η τράπεζα BNP, καθώς και οι γερμανικές Deutche Bank και Allianz, τεκμηριώνουν τα ζωτικά συμφέροντα των Ευρωπαίων εταίρων.
Η παρουσία των ξένων αναμένεται να ενισχυθεί και να παίξουν καθοριστικό ρόλο, εξαγοράζοντας στρατηγικά -όπως είναι εμφανές- ποσοστά στα έργα που θα ξεκινήσουν, όταν ανοίξει ο... κρουνός του νέου Μνημονίου. Με συμβάσεις παραχώρησης θα εκμεταλλευτούν τον υπερ-δανεισμό (πάνω από 1 δις ανά όμιλο) των ελληνικών εταιρειών και την αδυναμία ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών.
Ασφαλώς όλα αυτά δεν αποτελούν κάποιου είδους επιβράβευση της βούλησης της ελληνικής πλευράς να αποδεχτεί το νέο μπαράζ σκληρών μέτρων, την πρόθεση να μετατραπεί σταδιακά η Ελλάδα σε ένα «επενδυτικό Ελντοράντο», που θα καρπωθούν κυρίως οι ισχυροί της Ευρώπης, δηλαδή Γάλλοι και Γερμανοί.
Από newstoday
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου