Ερώτηση: Εχει σηκωθεί ποτέ το πρωί να πάει για δουλειά; Αν όχι το πρωί, γενικώς έχει κινήσει να πάει σε «επαγγελματικό καθήκον»;
Λένε για τον κ. Ηλία Ψινάκη ότι είναι απίστευτα καλός σε αυτό που κάνει.
Είναι καλός στον τομέα του και ο τομέας του είναι να μιλάει στο τηλέφωνο με τις φιλενάδες του. Είναι δύσκολο να υπολογιστεί η διαχειριστική ικανότητα του μάνατζερ που έγινε διάσημος στα πλατό, προσφωνώντας τους άρρενες «θεές», ενσωματώνοντας τα καλιαρντά στην καθομιλουμένη και αποδομώντας πρωτίστως την ύπαρξή του.
Ο δημοφιλέστερος δημοτικός σύμβουλος της Αθήνας έγινε πρώτα διάσημος και κατόπιν αναρωτήθηκε πώς θα αξιοποιήσει ...
τις προσωπικές μετοχές του. Για ποδοσφαιριστής ήταν ηλικιωμένος, για καλλιτέχνης δεν είχε τέχνη, για επιχειρηματίας δεν είχε συγκρότηση. Οπότε;
Πολιτική. Με το σκεπτικό ότι οι άλλοι δεν είναι καλύτεροι.
Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη πρόταση για υποψηφιότητα στον κ. Ψινάκη προήλθε από τον διαφημιστή του Κοινοβουλίου, εκείνον που διαβάζει τα νομοσχέδια και τα συνοψίζει σε σλόγκαν. Ο κ. Καρατζαφέρης λάνσαρε την ηλιοψημένη περσόνα ως το φρέσκο κρουασανάκι του δημόσιου βίου. Η συζήτηση λοιπόν άνοιξε πριν από έναν χρόνο, με έμφαση στα τυπικά προσόντα που διαθέτει ο μάνατζερ. Δεν απέκτησε τις δεξιότητες στα πεζοδρόμια αλλά στα θρανία. Ο κ. Ψινάκης χαρακτηρίστηκε «πολύ μορφωμένος άνθρωπος» και ανασύρθηκε το αποδεικτικό: «Σπούδασε Ιnternational Βusiness και Ιnternational Μarketing στην Αμερική και κατέχει Μaster και στους δύο αυτούς τομείς». Σε ποιο πανεπιστήμιο και λοιπά είναι λεπτομέρειες για τις ξινές που ζηλεύουν τις πασμίνες του.
Ευτυχώς ο κ. Ψινάκης δεν σπούδασε θεολογία γιατί θα απαιτούσε να ντυθεί καμερλίγκος καρδινάλιος. Ως μάνατζερ και πλέον ως πολιτικός φιλοδοξεί να γίνει αντιδήμαρχος πολιτισμού και να προωθήσει την Αθήνα στην αλλοδαπή. Μπορεί άραγε να εφαρμόσει σε μια πόλη τις μεθόδους που θα χρησιμοποιούσε για ένα ομορφοκόριτσο;
Υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα. Ποιον πολιτισμό θα ήθελε να προβάλει ο κ. Ψινάκης; Πιθανότατα να αναστήσει τις εικόνες με τον Ωνάση να σπάζει πιάτα καθώς τα μπουζουξίδικα αποτελούν τους δικούς του χώρους λατρείας. Μπορεί να φτιάξει ένα συμπούρμπουλο με ρεμπέτικα, Κάλλας, κούρους και ντόπιο κρασί, όλα αυτά φιλτραρισμένα από το faible του στην υποκουλτούρα. Οσον αφορά τις υψηλές γνωριμίες του, από το Studio 54, έχουμε επιφυλάξεις. Οι εγκυκλοπαιδικές γνώσεις για το συγκεκριμένο μαγαζί οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ήταν όλοι τόσο ντίρλα που δεν θυμούνται το δικό τους όνομα, πόσω μάλλον των άλλων θαμώνων.
Θα ήταν βιαστικό και επιπόλαιο το συμπέρασμα ότι ο κ. Ψινάκης ψηφίστηκε για να σπάσουν πλάκα οι Αθηναίοι. Δεν χρειαζόταν να τον σταυρώσουν για να τον απολαύσουν, όλο και από κάπου ξεπετάγεται ως μέλος κάποιας αδιανόητης τηλεοπτικής επιτροπής. Τον ψήφισαν γιατί έχει τα δικά του λεφτά- δεν θα χρειαστεί να κλέψει το δημοτικό ταμείο για να χτίσει σπίτι. Τον ψήφισαν γιατί είναι ειλικρινής- ακόμη και σε πεδία που μας αφήνουν παγερά αδιάφορους. Τον ψήφισαν γιατί αυτοσαρκάζεται- ενώ οι γραβατωμένοι διαψεύδουν το παραμικρό ψεγάδι που τους αποδίδεται. Τον ψήφισαν επειδή απαξιώνουν τους αληθινούς πολιτικούς, τον ψήφισαν γιατί δεν μπορεί να βλάψει την Αθήνα. Η πόλη έχει πιάσει πάτο.
Οι προγραμματικές δηλώσεις του κ. Ψινάκη είναι προσεκτικές. Δεν λέει ότι θα μετατρέψει το γκέτο σε λουλουδούπολη, δεν λέει ότι θα φτιάξει παιδικό σταθμό σε κάθε γειτονιά και πισίνα σε κάθε ταράτσα πολυκατοικίας. Ο μάνατζερ μιλάει για την «εικόνα» της Αθήνας. Την εικόνα θα ρετουσάρει, την εικόνα θα μοντάρει, την εικόνα θα προωθήσει. Η απεικονική πραγματικότητα φαίνεται να έχει πέραση.
ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ από το ΒΗΜΑ
Πολιτική. Με το σκεπτικό ότι οι άλλοι δεν είναι καλύτεροι.
Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη πρόταση για υποψηφιότητα στον κ. Ψινάκη προήλθε από τον διαφημιστή του Κοινοβουλίου, εκείνον που διαβάζει τα νομοσχέδια και τα συνοψίζει σε σλόγκαν. Ο κ. Καρατζαφέρης λάνσαρε την ηλιοψημένη περσόνα ως το φρέσκο κρουασανάκι του δημόσιου βίου. Η συζήτηση λοιπόν άνοιξε πριν από έναν χρόνο, με έμφαση στα τυπικά προσόντα που διαθέτει ο μάνατζερ. Δεν απέκτησε τις δεξιότητες στα πεζοδρόμια αλλά στα θρανία. Ο κ. Ψινάκης χαρακτηρίστηκε «πολύ μορφωμένος άνθρωπος» και ανασύρθηκε το αποδεικτικό: «Σπούδασε Ιnternational Βusiness και Ιnternational Μarketing στην Αμερική και κατέχει Μaster και στους δύο αυτούς τομείς». Σε ποιο πανεπιστήμιο και λοιπά είναι λεπτομέρειες για τις ξινές που ζηλεύουν τις πασμίνες του.
Ευτυχώς ο κ. Ψινάκης δεν σπούδασε θεολογία γιατί θα απαιτούσε να ντυθεί καμερλίγκος καρδινάλιος. Ως μάνατζερ και πλέον ως πολιτικός φιλοδοξεί να γίνει αντιδήμαρχος πολιτισμού και να προωθήσει την Αθήνα στην αλλοδαπή. Μπορεί άραγε να εφαρμόσει σε μια πόλη τις μεθόδους που θα χρησιμοποιούσε για ένα ομορφοκόριτσο;
Υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα. Ποιον πολιτισμό θα ήθελε να προβάλει ο κ. Ψινάκης; Πιθανότατα να αναστήσει τις εικόνες με τον Ωνάση να σπάζει πιάτα καθώς τα μπουζουξίδικα αποτελούν τους δικούς του χώρους λατρείας. Μπορεί να φτιάξει ένα συμπούρμπουλο με ρεμπέτικα, Κάλλας, κούρους και ντόπιο κρασί, όλα αυτά φιλτραρισμένα από το faible του στην υποκουλτούρα. Οσον αφορά τις υψηλές γνωριμίες του, από το Studio 54, έχουμε επιφυλάξεις. Οι εγκυκλοπαιδικές γνώσεις για το συγκεκριμένο μαγαζί οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ήταν όλοι τόσο ντίρλα που δεν θυμούνται το δικό τους όνομα, πόσω μάλλον των άλλων θαμώνων.
Θα ήταν βιαστικό και επιπόλαιο το συμπέρασμα ότι ο κ. Ψινάκης ψηφίστηκε για να σπάσουν πλάκα οι Αθηναίοι. Δεν χρειαζόταν να τον σταυρώσουν για να τον απολαύσουν, όλο και από κάπου ξεπετάγεται ως μέλος κάποιας αδιανόητης τηλεοπτικής επιτροπής. Τον ψήφισαν γιατί έχει τα δικά του λεφτά- δεν θα χρειαστεί να κλέψει το δημοτικό ταμείο για να χτίσει σπίτι. Τον ψήφισαν γιατί είναι ειλικρινής- ακόμη και σε πεδία που μας αφήνουν παγερά αδιάφορους. Τον ψήφισαν γιατί αυτοσαρκάζεται- ενώ οι γραβατωμένοι διαψεύδουν το παραμικρό ψεγάδι που τους αποδίδεται. Τον ψήφισαν επειδή απαξιώνουν τους αληθινούς πολιτικούς, τον ψήφισαν γιατί δεν μπορεί να βλάψει την Αθήνα. Η πόλη έχει πιάσει πάτο.
Οι προγραμματικές δηλώσεις του κ. Ψινάκη είναι προσεκτικές. Δεν λέει ότι θα μετατρέψει το γκέτο σε λουλουδούπολη, δεν λέει ότι θα φτιάξει παιδικό σταθμό σε κάθε γειτονιά και πισίνα σε κάθε ταράτσα πολυκατοικίας. Ο μάνατζερ μιλάει για την «εικόνα» της Αθήνας. Την εικόνα θα ρετουσάρει, την εικόνα θα μοντάρει, την εικόνα θα προωθήσει. Η απεικονική πραγματικότητα φαίνεται να έχει πέραση.
ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ από το ΒΗΜΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου