Κατά 130.328 αυξήθηκαν οι άνεργοι από τον Ιούλιο του 2009 έως τον αντίστοιχο φετινό μήνα, ενώ ο συνολικός αριθμός των ανέργων ξεπέρασε τις 600.000. Στο ναδίρ παραμένει η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων.
Στο 12% αναρριχήθηκε ο δείκτης της ανεργίας τον Ιούλιο, από 11,6% ένα μήνα πριν και «μόλις» 9,6% τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας οι κυριότερες μεταβολές σε σχέση με τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού είναι οι εξής: ...
* οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 4,2% σε 607.035, από 582.364
* οι απασχολούμενοι αυξήθηκαν κατά 0,2% σε 4.439.296, από 4.429.823
* οι οικονομικά ανενεργοί πολίτες μειώθηκαν 0,1% κατά σε 4.261.458, από 4.292.452
Τον Ιούλιο τα μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφηκαν σε Στερέα Ελλάδα (14,3% με αύξηση 3,9% σε ένα μήνα), Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (13,4% με μείωση 1,3%) και Δυτική Μακεδονία (13% με μείωση 1,6%) και Αττική (13% με αύξηση 1,9%).
Με την είσοδό τους στην αγορά εργασίας οι νέοι (15 ως 24 ετών) παραμένουν μακριά από την απασχόληση σε ποσοστό 32,6%, ενώ και μέχρι τα 34 η εικόνα είναι χειρότερη του μέσου όρου, με τον σχετικό δείκτη στο 15,4%, για να βελτιωθεί σταδιακά στις επόμενες ηλικιακές ομάδες.
Ορατότης μηδέν στην αγορά
Στο ναδίρ εξακολουθεί να βρίσκεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων και κατά το γ’ τρίμηνο του 2010. Από τη σχετική έρευνα που διεξάγουν σε τριμηνιαία βάση το Οικονομικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο προκύπουν τα εξής:
* Υπάρχει ολοένα αυξανόμενη απαισιοδοξία των πολιτών σχετικά με την προοπτική μείωσης της «φτώχειας». Ο σχετικός δείκτης βρίσκεται σε ευθεία πτώση από τις αρχές του έτους, αποκαλύπτοντας ότι οι Ελληνες δεν βλέπουν στον ορίζοντα δυνατότητες περιορισμού της φτώχειας.
* Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εμφανίζει μικρή άνοδο από το Β΄στο Γ΄Τρίμηνο του 2010 (από 30,4 στο 31,2, ή ποσοστό 2,6% ), η οποία θεωρείται ωστόσο αμελητέα ως προς τις επιπτώσεις της στην αγορά. Καταγράφει ωστόσο τεράστια μείωση κατά 19,36% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009.
* Εικόνα απαισιοδοξίας διαγράφεται και στην εκτίμηση των πολιτών για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση. Ο σχετικός δείκτης έχει υποχωρήσει 6,5 μονάδες σε σχέση με πέρυσι.
* Ελαφρά βελτιωμένη εμφανίζεται η γνώμη των καταναλωτών για την εξέλιξη της γενικότερης οικονομικής κατάστασης της χώρας στους επόμενους 12 μήνες αλλά και για τα επόμενα 4 χρόνια.
* Βουλιάζει, αντίθετα, ο δείκτης ροπής προς κατανάλωση, με άλλα λόγια η διάθεση των καταναλωτών για αγορές αγαθών.
«Μαζί με την οικονομία, τα φορολογικά εσοδα και την αγορά, έπιασε πάτο και η ψυχολογία των καταναλωτών. Κάθε μέρα που περνά χωρίς να μπίινει σε εφαρμογή ένα σχέδιο άμεσης ανάγκης για τη στήριξη της αγοράς, η οικονομία θα βυθίζεται σε πορεία αργού και επώδυνου θανάτου με χιλιάδες λουκέτα και απολύσεις», δήλωσε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου κ. Πελοπίδας Καλλίρης.
Από το ΕΘΝΟΣ
* οι απασχολούμενοι αυξήθηκαν κατά 0,2% σε 4.439.296, από 4.429.823
* οι οικονομικά ανενεργοί πολίτες μειώθηκαν 0,1% κατά σε 4.261.458, από 4.292.452
Τον Ιούλιο τα μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφηκαν σε Στερέα Ελλάδα (14,3% με αύξηση 3,9% σε ένα μήνα), Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (13,4% με μείωση 1,3%) και Δυτική Μακεδονία (13% με μείωση 1,6%) και Αττική (13% με αύξηση 1,9%).
Με την είσοδό τους στην αγορά εργασίας οι νέοι (15 ως 24 ετών) παραμένουν μακριά από την απασχόληση σε ποσοστό 32,6%, ενώ και μέχρι τα 34 η εικόνα είναι χειρότερη του μέσου όρου, με τον σχετικό δείκτη στο 15,4%, για να βελτιωθεί σταδιακά στις επόμενες ηλικιακές ομάδες.
Ορατότης μηδέν στην αγορά
Στο ναδίρ εξακολουθεί να βρίσκεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων και κατά το γ’ τρίμηνο του 2010. Από τη σχετική έρευνα που διεξάγουν σε τριμηνιαία βάση το Οικονομικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο προκύπουν τα εξής:
* Υπάρχει ολοένα αυξανόμενη απαισιοδοξία των πολιτών σχετικά με την προοπτική μείωσης της «φτώχειας». Ο σχετικός δείκτης βρίσκεται σε ευθεία πτώση από τις αρχές του έτους, αποκαλύπτοντας ότι οι Ελληνες δεν βλέπουν στον ορίζοντα δυνατότητες περιορισμού της φτώχειας.
* Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εμφανίζει μικρή άνοδο από το Β΄στο Γ΄Τρίμηνο του 2010 (από 30,4 στο 31,2, ή ποσοστό 2,6% ), η οποία θεωρείται ωστόσο αμελητέα ως προς τις επιπτώσεις της στην αγορά. Καταγράφει ωστόσο τεράστια μείωση κατά 19,36% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009.
* Εικόνα απαισιοδοξίας διαγράφεται και στην εκτίμηση των πολιτών για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση. Ο σχετικός δείκτης έχει υποχωρήσει 6,5 μονάδες σε σχέση με πέρυσι.
* Ελαφρά βελτιωμένη εμφανίζεται η γνώμη των καταναλωτών για την εξέλιξη της γενικότερης οικονομικής κατάστασης της χώρας στους επόμενους 12 μήνες αλλά και για τα επόμενα 4 χρόνια.
* Βουλιάζει, αντίθετα, ο δείκτης ροπής προς κατανάλωση, με άλλα λόγια η διάθεση των καταναλωτών για αγορές αγαθών.
«Μαζί με την οικονομία, τα φορολογικά εσοδα και την αγορά, έπιασε πάτο και η ψυχολογία των καταναλωτών. Κάθε μέρα που περνά χωρίς να μπίινει σε εφαρμογή ένα σχέδιο άμεσης ανάγκης για τη στήριξη της αγοράς, η οικονομία θα βυθίζεται σε πορεία αργού και επώδυνου θανάτου με χιλιάδες λουκέτα και απολύσεις», δήλωσε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου κ. Πελοπίδας Καλλίρης.
Από το ΕΘΝΟΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου