Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Τα ψέματα Σαμαρά για την οικονομία ή το "Ζάππειο 3"

Για νέα απόπειρα εξαπάτησης των πολιτών, παρόμοια με τα "Ζάππεια" 1 και 2, αλλά και με τα 18 σημεία επαναδιαπραγμάτευσης για τα οποία μιλούσε προεκλογικά το 2012, κάνουν λόγο πηγές του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας το οικονομικό πρόγραμμα που εξήγγειλε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς. 

Από τον ΣΥΡΙΖΑ εστιάζουν στο θέμα του χρέους, στο αναπτυξιακό πλάνο του κ. Σαμαρά, στις συντάξεις, τις εργασιακές σχέσεις και στη φορολογική πολιτική για την οποία γίνεται εκτενής αναφορά.

Α) Ο κ. Σαμαράς μιλάει για βιώσιμο δημόσιο χρέος και υπονομεύει έτσι...
τη διαπραγματευτική θέση της χώρας

1. Ο ισχυρισμός του κ. Σαμαρά ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος είναι βιώσιμο βρίσκεται σε απόλυτη αντίθεση με τις εκτιμήσεις της πλειονότητας των διεθνών επιστημονικών ιδρυμάτων και των διακεκριμένων οικονομολόγων. Παράλληλα, υπονομεύει την εξαγγελία του για διαπραγμάτευση. Άλλωστε, όποια διαπραγμάτευση ήταν να κάνει η κυβέρνηση Σαμαρά την έκανε και το αποτέλεσμα είναι οι δεσμεύσεις που αποτυπώνονται στο e-mail Χαρδούβελη προς την τρόικα.

2. Η μόνη δυνατότητα να καταστεί το ελληνικό δημόσιο χρέος βιώσιμο, δηλαδή να μπορεί να εξυπηρετηθεί και να μην αποτελεί τον κύριο ανασταλτικό παράγοντα κάθε αναπτυξιακής προσπάθειας, είναι η μεγάλη περικοπή του, μορατόριουμ και ρήτρα ανάπτυξης για την εξυπηρέτηση του υπολοίπου. Σε αυτό σήμερα συμφωνούν με τον ΣΥΡΙΖΑ τα περισσότερα διεθνή οικονομικά ινστιτούτα και η πλειονότητα των διαπρεπών οικονομολόγων.

Β) Το αναπτυξιακό υπόδειγμα του κ. Σαμαρά είναι χώρες όπως η Βουλγαρία και η Αλβανία!

3. Ο κ. Σαμαράς υποσχέθηκε ανάπτυξη 30% μέχρι το 2021, δηλαδή σε 6 χρόνια, χωρίς όμως να αμφισβητήσει την πολιτική της λιτότητας που την τελευταία πενταετία οδήγησε σε μείωση του ΑΕΠ κατά 25%. Πράγματι, η μνημονιακή δέσμευση για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 4% έως 4,5% του ΑΕΠ ετησίως, ώστε να εξυπηρετείται το υπέρογκο δημόσιο χρέος, συνεπάγεται τόσο δραστικές περικοπές σε θέσεις εργασίας, κοινωνικές δαπάνες και δημόσιες επενδύσεις, που ακυρώνει κάθε αναπτυξιακή προοπτική. Επομένως, η υπόσχεση για 770.000 νέες θέσεις εργασίας -που είναι επανάληψη υπόσχεσης που είχε δοθεί πριν από ενάμιση χρόνο- είναι κενή περιεχομένου.

4. Ο κ. Σαμαράς υποσχέθηκε προσέλκυση επενδύσεων. Ανέφερε ως παράδειγμα ιδιωτικοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας. Αυτές όμως δεν είναι παραγωγικές επενδύσεις, αφού δεν οδηγούν σε επέκταση του παραγωγικού δυναμικού.

5. Ο κ. Σαμαράς μίλησε για προσέλκυση επενδύσεων με μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Αυτό σημαίνει χαμηλούς μισθούς και χαμηλή εξειδίκευση, προκειμένου να ανταγωνιστεί η ελληνική οικονομία οικονομίες σαν της Βουλγαρίας και της Αλβανίας. Τις «γειτονικές χώρες» που ανέφερε ο κ. Σαμαράς. Τέτοιες χώρες είναι το υπόδειγμα ανάπτυξης για τον κ. Σαμαρά;

6. «Ανταγωνιστικότητα παντού!» υποσχέθηκε ο κ. Σαμαράς ως μοχλό της ανάπτυξης. Η ανταγωνιστικότητα μετριέται με την αύξηση των εξαγωγών και την προσέλκυση άμεσων παραγωγικών επενδύσεων. Ούτε το ένα έγινε ούτε το άλλο. Επίσης, η ανταγωνιστικότητα απαιτεί καθαρούς κανόνες για τις επιχειρήσεις. Η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου, αντίθετα, με σωρεία χαριστικών ρυθμίσεων για διαπλεκόμενους επιχειρηματίες, παγιώνει μονοπωλιακές καταστάσεις που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και εμποδίζουν τις άμεσες επενδύσεις.

Γ) Όταν ο κ. Σαμαράς μιλάει για «φοροελαφρύνσεις», οι πολίτες πρέπει να ψάχνουν τις τσέπες τους

7. Η υπόσχεση φοροελαφρύνσεων έρχεται σε αντίθεση με τη μνημονιακή δέσμευση του κ. Σαμαρά για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα. Γι' αυτό και ο προϋπολογισμός του 2015 προβλέπει αύξηση φορολογικών εσόδων κατά 1,5 δισ. ευρώ, με διατήρηση του ΕΝΦΙΑ, του φόρου στα καύσιμα και του 70% της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που θα έληγε το 2014. Επιπλέον, οι δεσμεύσεις που περιέχει το e-mail Σαμαρά - Χαρδούβελη προς την τρόικα προβλέπουν νέα φορολογικά μέτρα, όπως ο διπλασιασμός του ΦΠΑ για τα ξενοδοχεία. Τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι ο κ. Σαμαράς επιχείρησε ακόμη μία φορά μετά τα "Ζάππεια" και τα 18 σημεία αναδιαπραγμάτευσης να εξαπατήσει τον ελληνικό λαό.

8. Η υπενθύμιση από τον κ. Σαμαρά ότι ο ανώτατος συντελεστής φορολογίας εισοδήματος μειώθηκε από το 45% στο 42% αποκρύπτει ότι αυξήθηκε η φορολογική επιβάρυνση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων. Ο κατώτατος συντελεστής αυξήθηκε από 10% σε 22%! Καταργήθηκε πλήρως το αφορολόγητο όριο για ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες! Μπήκε ΕΝΦΙΑ ακόμη και στα χωράφια και τα μαντριά! Δηλαδή, όταν ο κ. Σαμαράς μιλάει για «φοροελαφρύνσεις», οι πολίτες χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων χρειάζεται να ψάχνουν τις τσέπες τους.

Δ) Συντάξεις - επιδόματα - μισθοί. Ο κ. Σαμαράς «ξέχασε» τις δεσμεύσεις του προς την τρόικα.

9. Ο ισχυρισμός του κ. Σαμαρά ότι δεν θα γίνει καμία άλλη περικοπή συντάξεων έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις του στο e-mail Χαρδούβελη. Εκεί έχει δεσμευτεί για μείωση των συντάξεων έμμεσων δικαιούχων τρία χρόνια μετά τον θάνατο του συνταξιούχου, μείωση βασικών επιδομάτων και αύξηση ενσήμων για τους γεννηθέντες μετά το 1975, περικοπή του ΕΚΑΣ, με αυστηρότερα κριτήρια χορήγησης και αντικατάστασή του από το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, κατάργηση των ειδικών ορίων συνταξιοδότησης, αύξηση του αριθμού των ετών για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Σε κάθε περίπτωση, είναι ντροπή έπειτα από τόσα χρόνια τεράστιων περικοπών στις συντάξεις η κυβέρνηση να δεσμεύεται σε πάγωμά τους μέχρι και το 2017.

10. Ο κ. Σαμαράς «ξέχασε» ότι έχει δεσμευτεί στην τρόικα για εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, του συντελεστή βιωσιμότητας, του νέου μαθηματικού τύπου στις επικουρικές και στα εφάπαξ. Όλα αυτά συνεπάγονται νέες περικοπές.

11. Στο e-mail Χαρδούβελη περιλαμβάνεται και δέσμευση για την εφαρμογή του νέου μισθολογίου και τη μείωση του μισθού των νεοεισερχόμενων στο Δημόσιο.

Ε) Το όνειρο του κ. Σαμαρά είναι εργασιακές σχέσεις γαλέρας

12. Ο κ. Σαμαράς θεωρεί τα συνδικαλιστικά δικαιώματα ασυδοσία, γι' αυτό θέλει να επιβάλει το εργοδοτικό λοκ άουτ, την απελευθέρωση των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα, τη συνέχιση των απολύσεων στον δημόσιο τομέα και την περιστολή του δικαιώματος της απεργίας.

13. Ο κ. Σαμαράς λοιδορεί τον συνδικαλισμό και τους συνδικαλιστές για να διευκολυνθεί η περιστολή των συνδικαλιστικών ελευθεριών. Η αλήθεια είναι ότι τα δύο πρώην μεγάλα κόμματα ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. δημιούργησαν και εξέθρεψαν τον κυβερνητικό συνδικαλισμό, που, σε διαπλοκή με τις κομματικές τους ηγεσίες, συκοφάντησε και υπονόμευσε τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και εξουδετέρωσε μεγάλες ομοσπονδίες και τη ΓΣΕΕ.

Αντ. Σαμαράς: «...Σταδιακή μείωση του ΕΝΦΙΑ από το 2015, ώστε τα έσοδα από αυτόν να πέσουν κάτω από το 1% του ΑΕΠ (έναντι 1,4%)»
Ο κ. Σαμαράς, βλέποντας ότι ο ΕΝΦΙΑ υπήρξε η θρυαλλίδα που έριξε την κυβέρνησή του, υπόσχεται μείωση του ΕΝΦΙΑ που θα αρχίσει "σταδιακά"(;) από το 2015, χωρίς να μας λέει πότε θα μειωθεί εν τέλει στα επίπεδα που δεσμεύεται! Προφανώς, ποντάρει όχι σε μείωση και αλλαγή του ΕΝΦΙΑ, αλλά σε αύξηση του ΑΕΠ και γι' αυτό δεν μιλάει με απόλυτα νούμερα, αλλά με ποσοστά ΑΕΠ. Αυτό προκύπτει από το ότι ο κ. Σαμαράς δεν ψέλλισε τίποτα για την "ταμπακέρα" των βασικών χαρακτηριστικών του ΕΝΦΙΑ, που τον καθιστούν ένα τερατούργημα άδικης φορολόγησης, αφού δεν προτίθεται να αγγίξει τη βασική φιλοσοφία του. Έτσι, δεν βρήκε ούτε μια λέξη να πει για το ότι έκτακτοι φόροι, όπως το χαράτσι, μέσω του ΕΝΦΙΑ έγιναν μόνιμοι σε επίπεδα 6,5 φορές ανώτερα από τα προ κρίσης, για τις υπέρογκες πλασματικές αντικειμενικές αξίες που ισχύουν από το 2007, για ότι πρόκειται για έναν φόρο δημευτικό, ο οποίος δεν προστατεύει την πρώτη κατοικία και τις μικρές ακίνητες περιουσίες, για τη μηδαμινή αναλογικότητα του φόρου, για τα εκατοντάδες εκατομμύρια ληξιπρόθεσμων χρεών που θα δημιουργήσει, για τις κουτσουρεμένες εκπτώσεις που λόγω των τεκμηρίων θα αφορούν ελάχιστους.

Τα ψέματα για τη φορολογία

Σε ό,τι αφορά ειδικά τη φορολογική πολιτική, από τον ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν αναλυτικά τις λαθροχειρίες των εξαγγελιών του κ. Σαμαρά.

Αντ. Σαμαράς: «Νοικοκυρεμένες, βήμα-βήμα φοροελαφρύνσεις, όπως καθιέρωση ενιαίου φόρου επιχειρήσεων στο 15% και μείωση συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα»

Εν τέλει, ο κ. Σαμαράς δεν μας εξαγγέλλει τίποτε άλλο από μια χρονικά και ποσοτικά αόριστη υποσχεσιολογία ενός πρωθυπουργού σε αποδρομή, ο οποίος, αφού πρώτα έχει λεηλατήσει φορολογικά τους μικρούς και μεσαίους, τώρα, τη στιγμή της πολιτικής κατάρρευσής του, έχει το θράσος και εξαγγέλλει ψίχουλα δήθεν φοροελαφρύνσεων. Στην πραγματικότητα παραμένει ευθυγραμμισμένος στην ίδια λογική της φορολεηλασίας των μικρών και μεσαίων (π.χ., σενάρια για αύξηση του ΦΠΑ για τα είδη πρώτης ανάγκης, e-mail Χαρδούβελη), ενώ ταυτόχρονα κλείνει το μάτι στα πολύ υψηλά εισοδήματα για μελλοντικές μειώσεις στους ανώτερους συντελεστές. Αυτό που έχουν ανάγκη επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα είναι πρωτίστως ένα σταθερό, δίκαιο, απλό και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα, με αναπτυξιακή προοπτική και κίνητρα.

Αντ. Σαμαράς: «...Σε περιβάλλον κρίσης, μειώθηκε η φορολογική επιβάρυνση από το 45% στο 42%...»
Ο κ. Σαμαράς αναφέρεται μόνο στη μείωση του ανώτατου συντελεστή της κλίμακας για τα φυσικά πρόσωπα, που ευνοεί μόνο τα ανώτερα εισοδήματα.

Ξέχασε να μας πει ότι τα χαμηλά εισοδήματα, με τη βάρβαρη φορολογική πολιτική που επέβαλε, επιβαρύνθηκαν πολλαπλά από:

1) Την κατάργηση του αφορολόγητου για ελευθέρους επαγγελματίες και αγρότες και τη φορολόγησή του με 26% και 13% συν προκαταβολή 55% και 27,% αντίστοιχα, καθώς και από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος.

2) Την κατάργηση της φορολόγησης με ενιαία προοδευτική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα. Ενώ το πρώτο κλιμάκιο για μισθωτούς ήταν 10%, τώρα είναι στο 22%, δηλαδή η επιβάρυνση αυξήθηκε κατά 12%!

3) Το πετσόκομμα των φοροαπαλλαγών που πλήττουν τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα.

4) Τη φορολόγηση βάσει φουσκωμένων τεκμηρίων, δηλαδή ενός αυθαίρετου τρόπου φορολόγησης που δημιουργεί πλασματικά εισοδήματα, τα οποία σε καιρό κρίσης είχαν εξαφανιστεί και σε πολλές περιπτώσεις ήταν μηδενικά (π.χ. άνεργοι, νέοι κ.λπ.).

Αντ. Σαμαράς: «...Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης μειώθηκαν κατά 30%...»

Από τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30% μάλλον ο μόνος ευχαριστημένος θα πρέπει να είναι ο κ. Σαμαράς. Η κυβέρνηση αρνείται να διορθώσει αποτελεσματικά και γενναία ακόμα και ένα μέτρο όπως η εξίσωση του φόρου θέρμανσης-κίνησης, που είναι κοινώς αποδεκτό ότι απέτυχε παταγωδώς, τόσο εισπρακτικά, αφού η ζήτηση καταβαραθρώθηκε συμπαρασύροντας τα φορολογικά έσοδα, όσο και κοινωνικά, περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά.

Η κυβέρνηση αρκέστηκε σε μπαλώματα του λάθους, τα οποία εν τέλει δεν οδήγησαν πουθενά.

Η όποια αύξηση στη ζήτηση οφείλεται στις χαμηλές τιμές του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω της βουτιάς στις διεθνείς τιμές των πετρελαιοειδών.

Την ίδια στιγμή κωλυσιεργεί στην εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, μέσω της εγκατάστασης συστημάτων ελέγχου σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας παραγωγής και διακίνησης πετρελαιοειδών.

Αντ. Σαμαράς: «...ο φόρος ενοικίων στο 11%...»

Εδώ το θράσος και η υποκρισία του κ. Σαμαρά δεν έχουν όρια. Επαίρεται για ότι ο φόρος στα ενοίκια μέχρι 12.000 είναι στο 11%, ενώ παλαιότερα όσοι φορολογούμενοι είχαν αντίστοιχα ενοίκια δεν πλήρωναν καθόλου φόρο, αφού είχαν αφορολόγητο όριο βάσει της παλιάς ενιαίας κλίμακας που η μνημονιακή φορολογική πολιτική κατάργησε. Ξεχνάει να πει ότι η ξεχωριστή κλίμακα για τα ενοίκια ευνοεί τους μεγαλοεισοδηματίες, αφού για ενοίκια άνω των 12.000 ισχύει πλέον συντελεστής 33%, ενώ παλαιοτέρα τα εισοδήματα αυτά εντάσσονταν στην ενιαία κλίμακα, η οποία για τα πολύ υψηλά εισοδήματα (άνω των 100.000 ευρώ) ήταν 45%. Άρα, όποιος εισπράττει ενοίκια άνω των 100.000 ευρώ θα έχει ένα όφελος της τάξης του 12%!

Αντ. Σαμαράς: «Μειώθηκε ο φόρος μεταβίβασης στα ακίνητα...»

Αφού εξαφάνισαν τον κλάδο της οικοδομής και των ακινήτων, αφού τιμώρησαν την κατοχή μικρής ακίνητης περιουσίας με την επιβολή των χαρατσιών και του ΕΝΦΙΑ και τη μονιμοποίηση υπερφορολόγησης σε επίπεδα 6,5 φορές πιο πάνω από τα προ κρίσης, αφού επέβαλαν τον φόρο υπεραξίας που μπλόκαρε τις όποιες ελάχιστες αγοραπωλησίες ακινήτων, σήμερα επαίρονται για τη μείωση του φόρου μεταβίβασης στα ακίνητα, μείωση χωρίς αντικείμενο, αφού η αγορά ακινήτων πλέον δεν υπάρχει.

Αντ. Σαμαράς: «...Προχωρήσαμε στη ρύθμιση των οφειλών μέχρι 100 δόσεις...»

Ψήφισαν μια ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα και εντός λίγων ημερών την πετσόκοψαν, υποτασσόμενοι στις απαιτήσεις της τρόικας. Η ρύθμισή τους είναι σταγόνα στον ωκεανό των ληξιπρόθεσμων χρεών (72,7 δισ. τον Νοέμβριο του 2014) που συνεχίζουν να δημιουργούνται κάθε μήνα με ιλιγγιώδη ρυθμό (1,6 νέα ληξιπρόθεσμα τον Νοέμβριο του 2014), αφού τα «ψιλά γράμματά» της την καθιστούν απαγορευτική (π.χ. να είναι κάποιος ενήμερος σε όποια νέα χρέη έρθουν. Έτσι, αν κάποιος μπει στις 100 δόσεις, θα πρέπει να πληρώνει όλους του νέους φόρους στην ώρα τους για τα επόμενα 8,5 χρόνια!) και δεν συνδέεται με τη φοροδοτική ικανότητα του κάθε φορολογούμενου. Σε κάθε περίπτωση, η ρύθμιση για την οποία επαίρονται από ό,τι φαίνεται έχει εξαντλήσει τα όποια περιθώριά της, αφού για χρέη προς τις εφορίες είχαν επιβληθεί μέχρι πρότινος μόλις 150.000 αιτήσεις για χρέος μόλις 1,3 δισ. ευρώ, ποσό μικρό σε σχέση με τα 72,7 δισ. συσσωρευμένων χρεών.

Ο πυρήνας του προβλήματος είναι η εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας της πλειονότητας των φορολογουμένων που η μνημονιακή πολιτική δημιούργησε. Μόνο μια πρόταση ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων χρεών, που θα ξεκινάει από το αν και πόσα χρήματα μπορεί να διαθέτει μια οικογένεια βάσει ποσοστιαίας συνεισφοράς, απαλλάσσοντας από προσαυξήσεις όσους δεν μπορούν αντικειμενικά να πληρώσουν, θα ανακουφίσει πραγματικά τα νοικοκυριά.

Αντ. Σαμαράς: «Ενισχύσαμε την προστασία από τις κατασχέσεις μισθών και συντάξεων μέχρι 1.500 ευρώ»

Υπενθυμίζουμε στον κ. Σαμαρά τις ερωτήσεις που καταθέσαμε πρόσφατα για τις καταθέσεις, χωρίς βέβαια να περιμένουμε ότι θα λάβουμε απαντήσεις:

1. Είναι αλήθεια ή όχι ότι μεγάλος αριθμός πολιτών είδαν τις καταθέσεις τους να εξαφανίζονται για χρέη προς το Δημόσιο; Πόσες τέτοιες κατασχέσεις έγιναν τα τελευταία τρία χρόνια για ποσά μέχρι 10.000, για ποσά 10.001 - 100.000 και πάνω από 100.000;

2. Είναι αλήθεια ή όχι ότι το «ακατάσχετο» σε καταθέσεις μέχρι 1.500 ευρώ ουσιαστικά δεν ισχύει σε όσες περιπτώσεις είχε προηγηθεί αίτημα της εφορίας για κατάσχεση, από την ημερομηνία αίτησης του πολίτη για τον λογαριασμό; Πόσες περιπτώσεις αφορά αυτή η κατηγορία;

3. Είναι αλήθεια ή όχι ότι οι κατασχέσεις από τραπεζικούς λογαριασμούς για χρέη στο Δημόσιο γίνονται χωρίς καμία ενημέρωση του πολίτη από την τράπεζα;

4. Είναι αλήθεια ή όχι ότι κοινωνικά επιδόματα για πολίτες που ζουν πολύ πιο κάτω από το όριο της φτώχειας (π.χ. μαθητικό επίδομα σε οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 3.000) κατάσχονται μέσω της διαδικασίας του αναγκαστικού συμψηφισμού για την πληρωμή χρεών στο Δημόσιο (π.χ. ΕΝΦΙΑ, εισόδημα κ.λπ.);

5. Είναι αλήθεια ή όχι ότι οικογένειες με πολύ χαμηλά εισοδήματα είδαν τις επιστροφές φόρων εισοδήματος να κατάσχονται (μέσω της διαδικασίας του αναγκαστικού συμψηφισμού) για χρέη προς το Δημόσιο; Πόσες περιπτώσεις αφορούν αυτές οι κατασχέσεις;

6. Είναι αλήθεια ή όχι ότι οι αγρότες βλέπουν τις αποζημιώσεις για καταστροφές της παραγωγής τους (π.χ. λόγω της κατάστασης στην Ουκρανία) να κατάσχονται (μέσω της διαδικασίας του αναγκαστικού συμψηφισμού) για χρέη προς το Δημόσιο; Πόσες περιπτώσεις αφορούν αυτές οι κατασχέσεις;

7. Είναι αλήθεια ή όχι ότι για χρέη προς το Δημόσιο υπάρχουν εξωπραγματικά πρόστιμα, όπως:

* Πρόστιμο 10% για 2 μήνες καθυστέρηση.

* Πρόστιμο 20% για 12 μήνες καθυστέρηση.

* Πρόστιμο 30% για 24 μήνες καθυστέρηση.

Χωρίς να εξετάσει κανείς την πραγματική αιτία της αδυναμίας πληρωμής, την αιτία του χρέους, την εισοδηματική κατάσταση κ.λπ.;

8. Είναι αλήθεια ή όχι ότι για χρέη προς το Δημόσιο δεν υπάρχει προστασία της πρώτης κατοικίας; Πόσες εντολές κατάσχεσης έχουν εκδοθεί;

9. Είναι αλήθεια ή όχι ότι η αρχική διατύπωση του ΕΝΦΙΑ, όπως τον ψήφισαν Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, προέβλεπε ότι για να έχεις απαλλαγή ή έκπτωση από τον φόρο, έπρεπε να μη χρωστάς σε Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία;

10. Είναι αλήθεια ή όχι ότι ψηφίστηκαν χαριστικές ρυθμίσεις στη Βουλή με τις οποίες χορήγησαν φορολογική ενημερότητα σε επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα που είχαν μεγάλα χρέη στο Δημόσιο; Πόσο είναι το συνολικό ποσό που οφείλουν όλοι αυτοί στο Δημόσιο;

11. Είναι αλήθεια ή όχι ότι η ρύθμιση των 100 δόσεων (η οποία δεν συνδέεται με ποσοστό του εισοδήματος), ουσιαστικά ισχύει για χρέη από 5.000 έως 15.000 ευρώ και ποια νοικοκυριά μπορούν να ανταποκριθούν όταν έχουν ένα, αν όχι δύο, μακροχρόνια ανέργους και δεν παίρνουν καν το επίδομα ανεργίας λόγω των μνημονιακών πολιτικών;

Από avgi