Ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.
Είναι γνωστό πως εδώ και δεκαετίες, κόμματα και κυβερνήσεις, χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ, ως μέσα, για να προπαγανδίσουν τις πολιτικές, τα έργα τους, τα προγράμματα τους, τους στόχους τους κτλ.
Είναι επίσης γνωστό, πως κόμματα και κυβερνήσεις, διατηρούν πελατειακές σχέσεις με media groups, είτε με τη μορφή χορήγησης κρατικών διαφημίσεων που ως αντάλλαγμα έχουν την παρουσίαση και τη δημιουργία...
Είναι γνωστό πως εδώ και δεκαετίες, κόμματα και κυβερνήσεις, χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ, ως μέσα, για να προπαγανδίσουν τις πολιτικές, τα έργα τους, τα προγράμματα τους, τους στόχους τους κτλ.
Είναι επίσης γνωστό, πως κόμματα και κυβερνήσεις, διατηρούν πελατειακές σχέσεις με media groups, είτε με τη μορφή χορήγησης κρατικών διαφημίσεων που ως αντάλλαγμα έχουν την παρουσίαση και τη δημιουργία...
καλού προφίλ στο κόμμα ή στη κυβέρνηση, είτε με τη μορφή άλλου είδους εξυπηρετήσεων πχ χορήγηση δάνειων απο τράπεζες χωρίς εγγυήσεις και πάει λέγοντας.
Με άλλα λόγια, τα κόμματα και οι κυβερνήσεις, κατεύθυναν (και συνεχίζουν να το κάνουν) την ενημέρωση όπως αυτά επιθυμούσαν, αναλόγως με τους σκοπούς που ήθελαν να... εξυπηρετούν κατά καιρούς.
Τα τελευταία χρόνια, με την ανάπτυξη των social media σε υπερθετικό βαθμό, το παιχνίδι της χειραγώγησης γνώμεων κι συνειδήσεων “έπρεπε” να περάσει σταδιακά απο τα παραδοσιακά ΜΜΕ (ραδιόφωνο, τηλεόραση, περιοδικά, εφημερίδες,) στο χώρο του Internet.
Και έτσι έγινε. Ξαφνικά άρχισαν να παρουσιάζονται ένας σωρός ενημερωτικά sites και blogs που τις “κρίσιμες” κατά καιρούς στιγμές, έπαιρναν κατα παραγγελιά πολιτική θέση και στάση, ανάλογα με το πακέτο και την εντολή, στα γεγονότα που διαδραματίζονταν.
Και απο την εποχή των portals,των sites και των blogs ,περάσαμε στην εποχή που το απόλυτο trend στο internet ειναι το Microblogging ,δηλαδή η ενημέρωση,μέσα απο προτάσεις που δεν ξεπερνούν τους 140 χαρακτήρες,με αλλα λόγια στην ενημέρωση μέσω του Twitter, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές πλέον σε όλες τις ηλικίες λόγω της ευκολίας στη χρήση του και της διείσδυσης του.
Πως όμως είναι δυνατόν να μπορείς να διαμορφώσεις γνώμες και συνειδήσεις σε ένα μέσω όπως το Twitter, το οποίο είναι 100% ελεύθερο και ο καθένας μπορεί να γράφει οτι θέλει;
Πως μια κυβέρνηση ή ένα κόμμα , μπορεί να περάσει τα μηνύματα της και να χειραγωγήσει τους πολίτες, απο τη στιγμή που ο καθένας μπορεί να διαβάζει όποια accounts θέλει;
Το πράγμα είναι απλό. Δείτε το παρακάτω παράδειγμα που παρουσιάζει σήμερα το prezatv.blogspot.com και θα τα καταλάβετε όλα.
Έστω πως έχουμε ένα κόμμα, που απο εδώ και πέρα θα το ονομάζουμε “ΚΟΜΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ”, το οποίο θέλει να χρησιμοποιήσει το Twitter για να διαμορφώσει στον κόσμο μια συγκεκριμένη γνώμη και άποψη. Η γνώμη που θέλει να περάσει το “ΚΟΜΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ” είναι πως ο αρχηγός του αντίπαλου κόμματος, το οποίο απο εδώ και πέρα θα ονομάζουμε “ΚΟΜΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ”, έχει πολύ κακό σχέδιο και πρόγραμμα για την οικονομία της χώρας.
Πως θα το πετύχει αυτό;
Κάποιος απο το κόμμα, αναλαμβάνει να στήσει ομάδα “επικοινωνίας” για το διαδίκτυο και πιο συγκεκριμένα για το τομέα του Twitter.
(Την “δουλειά” μπορεί να την κάνει και έμπιστη εταιρεία επικοινωνίας) .
Θα προσλάβει περίπου 50-60 άτομα στα οποία θα δώσει εντολή να δημιουργήσουν απο 10 λογαριασμούς twitter ο καθένας. Οι λογαριασμοί αυτοί θα λειτουργούν αρχικά ως κανονικοί λογαριασμοί, δηλαδή ως φυσιολογικοί χρήστες του twitter που γράφουν ο,τι θέλουν ,ενώ ταυτόχρονα αρχίζουν να “ακολουθούν”, συγκεκριμένους χρήστες και ομάδες ατόμων πχ πολιτικοποιημένους χρήστες, γνωστές περσόνες του Twitter, δημοσιογράφους, πολίτικους, καλλιτέχνες, bloggers κτλ με τους οποίους ανά διαστήματα θα ανοίγουν διαλόγους.
Με άλλα λογία, θα συμπεριφέρονται ως “φυσιολογικοί” χρήστες, χωρίς να δείχνουν πως είναι προϊόν ανάθεσης απο κάποιο κόμμα.
Όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή και παρθεί η εντολή απο το ΚΟΜΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ, οι λογαριασμοί αυτοί (60 άτομα επι 10 λογαριασμούς ο καθένας = 600 λογαριασμοί) θα αρχίσουν να προπαγανδίζουν με tweets τους, μηνύματα κατά του αρχηγού του αντιπάλου κόμματος “ΚΟΜΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ” και να τον κράζουν για το οικονομικό πρόγραμμα που έχει.
Έτσι απο το πουθενά.... 600 λογαριασμοί, ταυτόχρονα, θα εκφράζουν τη δυσφορία τους για το οικονομικό πρόγραμμα του αρχηγού του ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι χρήστες που ακολουθούν τα συγκεκριμένα προφίλ τα οποία ουσιαστικά είναι κομματικά κατευθυνόμενα ... να διαβάζουν και τη συγκεκριμένη αρνητική γνώμη για το οικονομικό πρόγραμμα του πρόεδρου του “ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ”.
Μάλιστα ο επικοινωνιακός αυτός “πόλεμος” γίνεται πιο δυνατός, όταν ο συγκεκριμένος πολιτικός αρχηγός αποφασίσει να κάνει μια μεγάλη ομιλία ή να βγει να μιλήσει σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή.
Τότε οι 600 αυτοί λογαριασμοί, θα σχολιάζουν στοχευμένα τις δηλώσεις που θα κάνει, χρησιμοποιώντας hashtag.
(Για τους μη μυημένους στο twitter, hashtag είναι η ονομασίας της “κατηγορίας” ενός θέματος σχολιασμού στο Twitter. Για παράδειγμα όταν βγει να κάνει δηλώσεις ο Obama το hashtag είναι συνήθως #obama, όταν βγει να μιλήσει ο Σακης Ρουβας το hashtag θα ειναι #rouvas κτλ...)
Με αυτό το τρόπο λοιπόν, όταν κάποιος θα μπει να διαβάσει τα σχόλια που έγιναν στο twitter, για την ομιλία του αρχηγού του “ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ” θα δει 600 διαφορετικούς μεταξύ τους, λογαριασμούς twitter, να έχουν μια συγκεκριμένη αρνητική άποψη για το οικονομικό πρόγραμμα του συγκεκριμένου πολιτικού και κόμματος.
Έτσι η γνώμη που θα σχηματίσει, είναι πως ο αρχηγός του “ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ” έχει ένα πολύ κακό οικονομικό πρόγραμμα που κατά πάσα πιθανότητα θα βλάψει τη χώρα και δεν είναι κοινωνικά αποδεκτό.
Τι θέλουμε να πούμε και τι συμπεραίνουμε απο τα παραπάνω;;
Κόμματα και οι κυβερνήσεις, για να προπαγανδίσουν τις πολίτικες και τα προγράμματα τους στο χώρο των social media και ειδικά στο χώρο του Twitter, που πλέον έχει την μεγαλύτερη επιρροή ,στήνουν ολόκληρες ομάδες επικοινωνίας - προπαγάνδας που λειτουργούν όπως ακριβώς το παρα πάνω παράδειγμα.
Φτιάχνουν ψεύτικους λογαριασμούς, που αρχικά λειτουργούν ως φυσιολογικοί χρήστες και έπειτα αφού αποκτήσουν followers, αρχίζουν και προωθούν συγκεκριμένες γνώμες, απόψεις, άτομα, καταστάσεις κτλ.
Μάλιστα στα μεγάλα πολιτικά ή κοινωνικά events, χρησιμοποιούν τα κατά καιρούς hashtags που καθιερώνονται ανάλογα με το θέμα ... και με βομβαρδισμό tweets … διαμορφώνουν γνώμες.
Μάλιστα έχει παρατηρηθεί πως κάποια κόμματα δίνουν εντολή στα προφίλ αυτά να μπαίνουν σε διάλογο με χρήστες του Twitter που έχουν μεγάλη απήχηση ,όταν έχουν αντίθετη γνώμη με αυτούς και είτε να τους τρολλαρουν ώστε να χάνεται το νόημα του αρχικού τους Tweets είτε να διχάζουν.
Κάπως έτσι απλά... χωρίς πολλές φιλοσοφίες και χωρίς να το πολυκαταλαβαίνουν οι χρήστες του twitter, συχνά γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων τέτοιου είδους λογαριασμών που μόνο στόχο έχουν την κατά παραγγελία προπαγάνδα....
Μετά απο αυτό... εσύ τι δεν καταλαβαίνεις;
Απο το prezatv μέσω Σίβυλλα
Κόμματα και οι κυβερνήσεις, για να προπαγανδίσουν τις πολίτικες και τα προγράμματα τους στο χώρο των social media και ειδικά στο χώρο του Twitter, που πλέον έχει την μεγαλύτερη επιρροή ,στήνουν ολόκληρες ομάδες επικοινωνίας - προπαγάνδας που λειτουργούν όπως ακριβώς το παρα πάνω παράδειγμα.
Φτιάχνουν ψεύτικους λογαριασμούς, που αρχικά λειτουργούν ως φυσιολογικοί χρήστες και έπειτα αφού αποκτήσουν followers, αρχίζουν και προωθούν συγκεκριμένες γνώμες, απόψεις, άτομα, καταστάσεις κτλ.
Μάλιστα στα μεγάλα πολιτικά ή κοινωνικά events, χρησιμοποιούν τα κατά καιρούς hashtags που καθιερώνονται ανάλογα με το θέμα ... και με βομβαρδισμό tweets … διαμορφώνουν γνώμες.
Μάλιστα έχει παρατηρηθεί πως κάποια κόμματα δίνουν εντολή στα προφίλ αυτά να μπαίνουν σε διάλογο με χρήστες του Twitter που έχουν μεγάλη απήχηση ,όταν έχουν αντίθετη γνώμη με αυτούς και είτε να τους τρολλαρουν ώστε να χάνεται το νόημα του αρχικού τους Tweets είτε να διχάζουν.
Κάπως έτσι απλά... χωρίς πολλές φιλοσοφίες και χωρίς να το πολυκαταλαβαίνουν οι χρήστες του twitter, συχνά γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων τέτοιου είδους λογαριασμών που μόνο στόχο έχουν την κατά παραγγελία προπαγάνδα....
Μετά απο αυτό... εσύ τι δεν καταλαβαίνεις;
Απο το prezatv μέσω Σίβυλλα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου