Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΕΝΟΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΠΛΑΣΤΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ
Και όμως! Ο πολλαπλώς παραβάτης Μιχ. Λιάπης υπήρξε υπουργός
Και όμως! Ο πολλαπλώς παραβάτης Μιχ. Λιάπης υπήρξε υπουργός
Ο ΠΡΩΗΝ υπουργός Μιχ. Λιάπης, που απομακρύνθηκε από την κυβέρνηση του ξαδέρφου του Κ. Καραμανλή την ύστατη στιγμή για να μη σκάσει και στην οικογενειακή αυλή το σκάνδαλο της Siemens, πιάστηκε χθες να οδηγεί με πλαστές πινακίδες το αυτοκίνητό του. Δείχνοντας την ηθική ενός ολόκληρου πολιτικού συστήματος που καταρρέει, δήλωσε συνταξιούχος και θύμα της κρίσης! Φτηνές δικαιολογίες και ψέματα από τον εκπρόσωπο ενός συστήματος που έχει ολοφάνερα αποτύχει πολλαπλά και πιάστηκε κυριολεκτικά με τις κότες στον ώμο! Αυτή ακριβώς είναι και η γενικότερη συμπεριφορά....
Ο κ. Λιάπης, αυθεντικός εκπρόσωπος ενός ολόκληρου πολιτικού συστήματος που συνεχίζει να προκαλεί ενώ έχει πιαστεί «με την κότα στον ώμο» και έχει αποτύχει οικτρά, την «πάτησε» με τόσο φθηνό και προσβλητικό τρόπο.
Φθηνές δικαιολογίες
Και το μόνο που βρίσκει να πει -με την ψυχολογία εκείνου που πιστεύει ότι την έχει γλιτώσει αλλά τελικά πιάνεται από λάθος, σε λάθος στιγμή και για λάθος θέμα- είναι φθηνές δικαιολογίες και ψέματα. Το πάθημα του κ. Λιάπη, όμως, δεν είναι προσωπικό· είναι θέμα βαθύτατα πολιτικό διότι ο κ. Λιάπης είναι το δείγμα της αντίληψης που -με ελάχιστες εξαιρέσεις- εδώ και χρόνια κυβερνά την Ελλάδα.
Ο κ. Λιάπης επέδειξε τα ίδια αντανακλαστικά που επιδεικνύουν οι ομοϋψείς του και εκπρόσωποι του ίδιου πολιτικού συστήματος όταν μιλούν για ανάπτυξη, για ανάκαμψη, για φως στο τούνελ και success story, τη στιγμή της κατάρρευσης για την οποία εκείνοι ευθύνονται.
Την ίδια στιγμή, αδυνατεί να αντιμετωπίσει τις ευθύνες του όταν αποκαλύπτεται. Δεν αντιλαμβάνεται ή δεν τον ενδιαφέρει που εκτίθεται. Συνεχίζει να προκαλεί και σκαρφίζεται φθηνά κόλπα για να κάνει το κομμάτι του, κοροϊδεύοντας όχι τα όργανα του νόμου, αλλά έναν ολόκληρο λαό και μάλιστα την περίοδο της πιο σκληρής δοκιμασίας του.
των εκπροσώπων του συστήματος, που μιλούν για success story και ανάπτυξη που... έρχεται, την ώρα που η χώρα, με δική τους κυρίως ευθύνη, καταρρέει.
Των Γ.ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ, ΑΝΤ. ΞΥΝΟΥ, Φ. ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Ο Μιχ. Λιάπης, ο ανιψιός του Κωνσταντίνου Καραμανλή και πρώην υπουργός, που απομακρύνθηκε από την κυβέρνηση του ξαδέλφου του την τελευταία στιγμή για να μη σκάσει και στην οικογενειακή αυλή το σκάνδαλο της Siemens, πιάστηκε χθες να οδηγεί με πλαστές πινακίδες στο αυτοκίνητό του. Δείχνοντας τα αντανακλαστικά και την ηθική ενός ολόκληρου πολιτικού συστήματος που καταρρέει, δήλωσε -ενώπιον των τηλεοπτικών καμερών- συνταξιούχος και θύμα της κρίσης. Τι ειρωνεία...
Ο κ. Λιάπης, αυθεντικός εκπρόσωπος ενός ολόκληρου πολιτικού συστήματος που συνεχίζει να προκαλεί ενώ έχει πιαστεί «με την κότα στον ώμο» και έχει αποτύχει οικτρά, την «πάτησε» με τόσο φθηνό και προσβλητικό τρόπο.
Φθηνές δικαιολογίες
Και το μόνο που βρίσκει να πει -με την ψυχολογία εκείνου που πιστεύει ότι την έχει γλιτώσει αλλά τελικά πιάνεται από λάθος, σε λάθος στιγμή και για λάθος θέμα- είναι φθηνές δικαιολογίες και ψέματα. Το πάθημα του κ. Λιάπη, όμως, δεν είναι προσωπικό· είναι θέμα βαθύτατα πολιτικό διότι ο κ. Λιάπης είναι το δείγμα της αντίληψης που -με ελάχιστες εξαιρέσεις- εδώ και χρόνια κυβερνά την Ελλάδα.
Ο κ. Λιάπης επέδειξε τα ίδια αντανακλαστικά που επιδεικνύουν οι ομοϋψείς του και εκπρόσωποι του ίδιου πολιτικού συστήματος όταν μιλούν για ανάπτυξη, για ανάκαμψη, για φως στο τούνελ και success story, τη στιγμή της κατάρρευσης για την οποία εκείνοι ευθύνονται.
Την ίδια στιγμή, αδυνατεί να αντιμετωπίσει τις ευθύνες του όταν αποκαλύπτεται. Δεν αντιλαμβάνεται ή δεν τον ενδιαφέρει που εκτίθεται. Συνεχίζει να προκαλεί και σκαρφίζεται φθηνά κόλπα για να κάνει το κομμάτι του, κοροϊδεύοντας όχι τα όργανα του νόμου, αλλά έναν ολόκληρο λαό και μάλιστα την περίοδο της πιο σκληρής δοκιμασίας του.
Του ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ
| ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΙΑΠΗΣ «Δεν είναι ότι δεν έχω να φάω ή ότι είμαι φτωχός, αλλά είμαι συνταξιούχος. Θα τιμωρηθώ όπως πρέπει...» (φωτ. Intimenews) |
«Δεν είμαι φτωχός, είμαι συνταξιούχος...»
Της ΑΝΤΩΝΙΑΣ ΞΥΝΟΥ
Δεν είναι η βαρύτητα των αδικημάτων, ούτε καν οι εξηγήσεις περί... μπαταρίας που έδωσε στους δημοσιογράφους ο Μιχ.Λιάπης για τη σύλληψή του. Το ζήτημα, εκτός από ποινικό, είναι άκρως ηθικό. Ενας πρώην βουλευτής, πολλώ δε μάλλον ένας πρώην υπουργός Μεταφορών, συνελήφθη χθες με την κατηγορία ότι οδηγούσε το ανασφάλιστο αυτοκίνητό του με πλαστές πινακίδες, χωρίς δίπλωμα.
Ανετος και ιδιαίτερα ήρεμος -λες και επρόκειτο για έναν άνθρωπο που δεν έχει κατανοήσει τη σημασία των πράξεών του ή ακόμη χειρότερα που απαξιοί- ο Μιχ. Λιάπης, αφού οδηγήθηκε φορώντας χειροπέδες στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, βρέθηκε να κάθεται στον προθάλαμο του εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης, δικαιολογώντας τον εαυτό του: «Δεν είναι ότι δεν έχω να φάω ή ότι είμαι φτωχός, αλλά είμαι συνταξιούχος. Θα τιμωρηθώ όπως πρέπει».
Λίγο πριν ασκηθεί εις βάρος του ποινική δίωξη για τα πλημμελήματα της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας, ο πρώην υπουργός ισχυρίστηκε πως κατέθεσε τις πινακίδες του αυτοκινήτου του, v8 touareg 4.163 κυβικών, τον Αύγουστο. Η οικονομική κρίση φαίνεται πως άγγιξε και τον Μιχ. Λιάπη, ο οποίος εμφανίζεται να προτίμησε την τέλεση αδικημάτων, από το να πράξει τα νόμιμα.
Η μπαταρία...
Ανέφερε πως το τεκμήριο είναι ένα μεγάλο ποσό, καθώς και ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι πληρωμένα για το 2013. Πρόσθεσε πως λόγω επικείμενου ταξιδιού του στην Ασία, θέλησε να... κινήσει το αυτοκίνητο για να μη «μείνει» από μπαταρία και ότι επειδή κινήθηκε κοντά στο σπίτι του δεν είχε μαζί του το δίπλωμα. Οσο για τις πλαστές πινακίδες; Αρκέστηκε να πει ότι τις είχε τοποθετήσει για να μπορεί να... κυκλοφορεί.
Ο Μιχ. Λιάπης, που έχει επίσης τρία διοικητικά πρόστιμα για ανασφάλιστο όχημα, κοτσαδόρο και φιμέ τζάμια, συνελήφθη χθες το μεσημέρι, όταν παραβίασε «στοπ» στη λεωφόρο Αρτέμιδος.
Οι μοτοσικλετιστές της ομάδας «Δίας» που προχώρησαν στον έλεγχο, ανακάλυψαν πως το πολυτελές τζιπ είχε πλαστές πινακίδες (οι γνήσιες είχαν ήδη κατατεθεί στην Εφορία), ήταν ανασφάλιστο, ενώ ο πρώην υπουργός δεν είχε μαζί του δίπλωμα.
Η συνέχεια αναμένεται την Πέμπτη, οπότε και ο συλληφθείς υπουργός θα καθίσει στο εδώλιο, καθώς χθες η πλευρά Λιάπη ζήτησε προθεσμία από το Αυτόφωρο Πλημμελειοδικείο, όπου παραπέμφθηκε.
Τι εισοδήματα δήλωσε το 2011
Δεν γνωρίζουμε ποια ακριβώς είναι σήμερα η οικονομική επιφάνεια του Μιχάλη Λιάπη, ωστόσο η δήλωση περιουσιακής του κατάστασης (οικονομικό έτος 2011) μαρτυρά ότι ο πρώην υπουργός δεν αντιμετώπιζε και ιδιαίτερα προβλήματα διαβίωσης.
Δήλωνε εισοδήματα 109.223 ευρώ και είναι κάτοχος μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
Συγκεκριμένα είναι ιδιοκτήτης διαμερίσματος, αποθήκης, πάρκινγκ, στο Χαλάνδρι, γραφείου στη Λεωφόρο Κηφισίας, οικίας με πισίνα στη Μύκονο, άλλης οικίας στο Μεγάλο Χωριό στο Καρπενήσι, καθώς και οικοπέδου. Στην ίδια περιοχή διαθέτει και αγροτεμάχια 10 στρεμμάτων, όπως και στη Λοκρίδα. Οι καταθέσεις του στην Αλφα και στην Τράπεζα Πειραιώς φτάνουν συνολικά τα 46.687 ευρώ. Σε ό,τι αφορά την «πέτρα» του σκανδάλου, το αυτοκίνητό του δηλαδή, ο κ. Λιάπης εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης δύο Ι.Χ. Στη δήλωσή του, πάντως, δεν αναφέρει κυβισμό αλλά μόνο έτος απόκτησης (2007 και 2009 αντίστοιχα).
Α. Ν. Γ.
Οταν ο ΚΟΚ ήταν μεγάλο εθνικό θέμα για τον υπουργό Μεταφορών
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Της ΑΝΤΩΝΙΑΣ ΞΥΝΟΥ
Δεν είναι η βαρύτητα των αδικημάτων, ούτε καν οι εξηγήσεις περί... μπαταρίας που έδωσε στους δημοσιογράφους ο Μιχ.Λιάπης για τη σύλληψή του. Το ζήτημα, εκτός από ποινικό, είναι άκρως ηθικό. Ενας πρώην βουλευτής, πολλώ δε μάλλον ένας πρώην υπουργός Μεταφορών, συνελήφθη χθες με την κατηγορία ότι οδηγούσε το ανασφάλιστο αυτοκίνητό του με πλαστές πινακίδες, χωρίς δίπλωμα.
Ανετος και ιδιαίτερα ήρεμος -λες και επρόκειτο για έναν άνθρωπο που δεν έχει κατανοήσει τη σημασία των πράξεών του ή ακόμη χειρότερα που απαξιοί- ο Μιχ. Λιάπης, αφού οδηγήθηκε φορώντας χειροπέδες στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, βρέθηκε να κάθεται στον προθάλαμο του εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης, δικαιολογώντας τον εαυτό του: «Δεν είναι ότι δεν έχω να φάω ή ότι είμαι φτωχός, αλλά είμαι συνταξιούχος. Θα τιμωρηθώ όπως πρέπει».
Λίγο πριν ασκηθεί εις βάρος του ποινική δίωξη για τα πλημμελήματα της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας, ο πρώην υπουργός ισχυρίστηκε πως κατέθεσε τις πινακίδες του αυτοκινήτου του, v8 touareg 4.163 κυβικών, τον Αύγουστο. Η οικονομική κρίση φαίνεται πως άγγιξε και τον Μιχ. Λιάπη, ο οποίος εμφανίζεται να προτίμησε την τέλεση αδικημάτων, από το να πράξει τα νόμιμα.
Η μπαταρία...
Ανέφερε πως το τεκμήριο είναι ένα μεγάλο ποσό, καθώς και ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι πληρωμένα για το 2013. Πρόσθεσε πως λόγω επικείμενου ταξιδιού του στην Ασία, θέλησε να... κινήσει το αυτοκίνητο για να μη «μείνει» από μπαταρία και ότι επειδή κινήθηκε κοντά στο σπίτι του δεν είχε μαζί του το δίπλωμα. Οσο για τις πλαστές πινακίδες; Αρκέστηκε να πει ότι τις είχε τοποθετήσει για να μπορεί να... κυκλοφορεί.
Ο Μιχ. Λιάπης, που έχει επίσης τρία διοικητικά πρόστιμα για ανασφάλιστο όχημα, κοτσαδόρο και φιμέ τζάμια, συνελήφθη χθες το μεσημέρι, όταν παραβίασε «στοπ» στη λεωφόρο Αρτέμιδος.
Οι μοτοσικλετιστές της ομάδας «Δίας» που προχώρησαν στον έλεγχο, ανακάλυψαν πως το πολυτελές τζιπ είχε πλαστές πινακίδες (οι γνήσιες είχαν ήδη κατατεθεί στην Εφορία), ήταν ανασφάλιστο, ενώ ο πρώην υπουργός δεν είχε μαζί του δίπλωμα.
Η συνέχεια αναμένεται την Πέμπτη, οπότε και ο συλληφθείς υπουργός θα καθίσει στο εδώλιο, καθώς χθες η πλευρά Λιάπη ζήτησε προθεσμία από το Αυτόφωρο Πλημμελειοδικείο, όπου παραπέμφθηκε.
Τι εισοδήματα δήλωσε το 2011
Δεν γνωρίζουμε ποια ακριβώς είναι σήμερα η οικονομική επιφάνεια του Μιχάλη Λιάπη, ωστόσο η δήλωση περιουσιακής του κατάστασης (οικονομικό έτος 2011) μαρτυρά ότι ο πρώην υπουργός δεν αντιμετώπιζε και ιδιαίτερα προβλήματα διαβίωσης.
Δήλωνε εισοδήματα 109.223 ευρώ και είναι κάτοχος μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
Συγκεκριμένα είναι ιδιοκτήτης διαμερίσματος, αποθήκης, πάρκινγκ, στο Χαλάνδρι, γραφείου στη Λεωφόρο Κηφισίας, οικίας με πισίνα στη Μύκονο, άλλης οικίας στο Μεγάλο Χωριό στο Καρπενήσι, καθώς και οικοπέδου. Στην ίδια περιοχή διαθέτει και αγροτεμάχια 10 στρεμμάτων, όπως και στη Λοκρίδα. Οι καταθέσεις του στην Αλφα και στην Τράπεζα Πειραιώς φτάνουν συνολικά τα 46.687 ευρώ. Σε ό,τι αφορά την «πέτρα» του σκανδάλου, το αυτοκίνητό του δηλαδή, ο κ. Λιάπης εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης δύο Ι.Χ. Στη δήλωσή του, πάντως, δεν αναφέρει κυβισμό αλλά μόνο έτος απόκτησης (2007 και 2009 αντίστοιχα).
Α. Ν. Γ.
Οταν ο ΚΟΚ ήταν μεγάλο εθνικό θέμα για τον υπουργό Μεταφορών
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Το 2007 εγκαινίαζε, μαζί με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στην Ηλιούπολη, διατρανώνοντας ότι «στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι να αναδείξει την οδική ασφάλεια και τον ΚΟΚ ως ένα μεγάλο εθνικό θέμα».
Ο άλλοτε πανίσχυρος Μιχάλης Λιάπης, υπουργός Μεταφορών την περίοδο 2004-2007 και υπουργός Πολιτισμού 2007-09 και «εκπρόσωπος της λαϊκής Δεξιάς», όπως έλεγε στους συνεργάτες του, υπέπεσε σε ένα «ιστορικό λάθος».
Η φράση ανήκει στον ίδιο, αλλά δεν ελέχθη χθες, οπότε συνελήφθη, γιατί κυκλοφορούσε με πλαστές πινακίδες. Ελέχθη τον Οκτώβριο του 2009, με αποδέκτη τον Κώστα Καραμανλή, την περίοδο που οι σχέσεις τους είχαν διαρραγεί. Είχαν προηγηθεί αποκαλύψεις της «Ελευθεροτυπίας», σχετικά με την εμπλοκή του στο σκάνδαλο της Siemens.
«Είναι ιστορικό λάθος για τη χώρα και ατόπημα για την παράταξη η προκήρυξη πρόωρων εκλογών», δήλωνε, στα τέλη του 2009, ο Μιχάλης Λιάπης, σηματοδοτώντας την απομάκρυνσή του από την πολιτική σκηνή, αφού δεν έβαλε υποψηφιότητα στις επερχόμενες εκλογές, και την οριστική ρήξη του με τον ξάδερφό του πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή.
Ο Μιχάλης Λιάπης είχε ως «πολιτικό πλεονέκτημα» το γεγονός ότι είναι γιος του Κωνσταντίνου Λιάπη και της Αντιγόνης Καραμανλή, αδελφής του ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Είναι χαρακτηριστική η φωτογραφία, από την άφιξη στην Αθήνα, τον Ιούλιο του 1974, του αυτοεξόριστου στο Παρίσι Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος συνοδευόταν από τον Μιχάλη Λιάπη. Μάλιστα, τον καιρό της Μεταπολίτευσης, ο Μ. Λιάπης πρωταγωνίστησε στην ίδρυση της ΟΝΝΕΔ. Το 1980, όταν ο θείος του εξελέγη Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τον ακολούθησε ως διευθυντής του ιδιαίτερου γραφείου του, όπου παρέμεινε μέχρι το 1985. Την ίδια χρονιά εξελέγη βουλευτής στη Β' Περιφέρεια Αθηνών, όπου και εκλεγόταν μέχρι και τις εκλογές του 2007.
Siemens και Προαστιακός
Το 2009 δεν έβαλε υποψηφιότητα, έπειτα από τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν στο εσωτερικό της Ν.Δ. από την εμπλοκή του στο σκάνδαλο της Siemens. Σε δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας» αποκαλύφθηκε το ταξίδι τού τότε υπουργού Μεταφορών, με το γιο του, σε Γερμανία και Αυστρία το έτος 2005.
Η είδηση προκάλεσε αρκετές τριβές στην κυβέρνηση, καθώς ο Μ. Λιάπης και η συνοδεία του (συνολικά 6 άτομα) εμφανίζονταν να συμμετέχουν στο ταξίδι, το οποίο ήταν εξ ολοκλήρου οργανωμένο από τον Μιχάλη Χριστοφοράκο.
Ο κ. Λιάπης, επικαλούμενος παραστατικά, επέμεινε ότι επρόκειτο για ιδιωτικό ταξίδι, το οποίο οργάνωσε και πλήρωσε ο ίδιος. Ωστόσο, η γραμματέας τού Μιχ. Χριστοφοράκου, Αικατερίνη Τσακάλου, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή, δήλωσε ότι η ίδια είχε εξασφαλίσει τα εισιτήρια του κ. Λιάπη με τον Μ. Χριστοφοράκο.
Το όνομα του πρώην υπουργού Μεταφορών ακούστηκε εντόνως και σε ακόμη μία ανακριτική έρευνα, όμως η αιφνιδιαστική περάτωση της συνόδου της Βουλής είχε αποτέλεσμα την παραγραφή τυχόν ποινικών ευθυνών.
Η δικογραφία αφορούσε την εργολαβία 994/2005 του προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ του ΟΣΕ και της κοινοπραξίας Siemens - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ, για την οποία φημολογείται ότι θα υπάρξουν εξελίξεις, πιθανότατα και κατά υπηρεσιακών στελεχών του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, η σύμβαση αναφέρεται στην ανακατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιάς - Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ύψους 161 εκατ. ευρώ, η οποία ανατέθηκε με έκπτωση... 0,964% στην κοινοπραξία Siemens - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ.
Η ανάθεση έγινε το 2003, καθώς το εν λόγω έργο είχε χαρακτηριστεί «ολυμπιακό», με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 8 μήνες! Ωστόσο η σύμβαση υπογράφτηκε στις 26 Απριλίου 2005, δηλαδή μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στα τέλη του ίδιου έτους.
Τα... ρέστα
Οι Αγώνες του 2004 πέρασαν, αλλά η περιβόητη σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις, ουδέποτε κατάφερε να ολοκληρωθεί. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κοινοπραξία αιτείται σήμερα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αμφισβητώντας (μεταξύ άλλων) την τελική επιμέτρηση του έργου και το πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, διεκδικώντας παράλληλα αποζημιώσεις για επιπλέον συμβατικές και εξωσυμβατικές εργασίες.
«Λευτεριά στον Μισέλ»
Ο άλλοτε πανίσχυρος Μιχάλης Λιάπης, υπουργός Μεταφορών την περίοδο 2004-2007 και υπουργός Πολιτισμού 2007-09 και «εκπρόσωπος της λαϊκής Δεξιάς», όπως έλεγε στους συνεργάτες του, υπέπεσε σε ένα «ιστορικό λάθος».
Η φράση ανήκει στον ίδιο, αλλά δεν ελέχθη χθες, οπότε συνελήφθη, γιατί κυκλοφορούσε με πλαστές πινακίδες. Ελέχθη τον Οκτώβριο του 2009, με αποδέκτη τον Κώστα Καραμανλή, την περίοδο που οι σχέσεις τους είχαν διαρραγεί. Είχαν προηγηθεί αποκαλύψεις της «Ελευθεροτυπίας», σχετικά με την εμπλοκή του στο σκάνδαλο της Siemens.
«Είναι ιστορικό λάθος για τη χώρα και ατόπημα για την παράταξη η προκήρυξη πρόωρων εκλογών», δήλωνε, στα τέλη του 2009, ο Μιχάλης Λιάπης, σηματοδοτώντας την απομάκρυνσή του από την πολιτική σκηνή, αφού δεν έβαλε υποψηφιότητα στις επερχόμενες εκλογές, και την οριστική ρήξη του με τον ξάδερφό του πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή.
Ο Μιχάλης Λιάπης είχε ως «πολιτικό πλεονέκτημα» το γεγονός ότι είναι γιος του Κωνσταντίνου Λιάπη και της Αντιγόνης Καραμανλή, αδελφής του ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Είναι χαρακτηριστική η φωτογραφία, από την άφιξη στην Αθήνα, τον Ιούλιο του 1974, του αυτοεξόριστου στο Παρίσι Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος συνοδευόταν από τον Μιχάλη Λιάπη. Μάλιστα, τον καιρό της Μεταπολίτευσης, ο Μ. Λιάπης πρωταγωνίστησε στην ίδρυση της ΟΝΝΕΔ. Το 1980, όταν ο θείος του εξελέγη Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τον ακολούθησε ως διευθυντής του ιδιαίτερου γραφείου του, όπου παρέμεινε μέχρι το 1985. Την ίδια χρονιά εξελέγη βουλευτής στη Β' Περιφέρεια Αθηνών, όπου και εκλεγόταν μέχρι και τις εκλογές του 2007.
Siemens και Προαστιακός
Το 2009 δεν έβαλε υποψηφιότητα, έπειτα από τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν στο εσωτερικό της Ν.Δ. από την εμπλοκή του στο σκάνδαλο της Siemens. Σε δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας» αποκαλύφθηκε το ταξίδι τού τότε υπουργού Μεταφορών, με το γιο του, σε Γερμανία και Αυστρία το έτος 2005.
Η είδηση προκάλεσε αρκετές τριβές στην κυβέρνηση, καθώς ο Μ. Λιάπης και η συνοδεία του (συνολικά 6 άτομα) εμφανίζονταν να συμμετέχουν στο ταξίδι, το οποίο ήταν εξ ολοκλήρου οργανωμένο από τον Μιχάλη Χριστοφοράκο.
Ο κ. Λιάπης, επικαλούμενος παραστατικά, επέμεινε ότι επρόκειτο για ιδιωτικό ταξίδι, το οποίο οργάνωσε και πλήρωσε ο ίδιος. Ωστόσο, η γραμματέας τού Μιχ. Χριστοφοράκου, Αικατερίνη Τσακάλου, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή, δήλωσε ότι η ίδια είχε εξασφαλίσει τα εισιτήρια του κ. Λιάπη με τον Μ. Χριστοφοράκο.
Το όνομα του πρώην υπουργού Μεταφορών ακούστηκε εντόνως και σε ακόμη μία ανακριτική έρευνα, όμως η αιφνιδιαστική περάτωση της συνόδου της Βουλής είχε αποτέλεσμα την παραγραφή τυχόν ποινικών ευθυνών.
Η δικογραφία αφορούσε την εργολαβία 994/2005 του προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ του ΟΣΕ και της κοινοπραξίας Siemens - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ, για την οποία φημολογείται ότι θα υπάρξουν εξελίξεις, πιθανότατα και κατά υπηρεσιακών στελεχών του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, η σύμβαση αναφέρεται στην ανακατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιάς - Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ύψους 161 εκατ. ευρώ, η οποία ανατέθηκε με έκπτωση... 0,964% στην κοινοπραξία Siemens - ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ.
Η ανάθεση έγινε το 2003, καθώς το εν λόγω έργο είχε χαρακτηριστεί «ολυμπιακό», με ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 8 μήνες! Ωστόσο η σύμβαση υπογράφτηκε στις 26 Απριλίου 2005, δηλαδή μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στα τέλη του ίδιου έτους.
Τα... ρέστα
Οι Αγώνες του 2004 πέρασαν, αλλά η περιβόητη σύμβαση, παρά τις 12 παρατάσεις, ουδέποτε κατάφερε να ολοκληρωθεί. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κοινοπραξία αιτείται σήμερα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αμφισβητώντας (μεταξύ άλλων) την τελική επιμέτρηση του έργου και το πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, διεκδικώντας παράλληλα αποζημιώσεις για επιπλέον συμβατικές και εξωσυμβατικές εργασίες.
«Λευτεριά στον Μισέλ»
Δικάστηκε χθες στα social media ο Μιχάλης Λιάπης. Το ελληνικό Twitter αποφάνθηκε: #free_liapis. Δευτερόλεπτα μετά τη σύλληψη του πρώην υπουργού, δημιουργήθηκε το παραπάνω hashtag (ετικέτα) και έγινε αμέσως trend.
Ως άλλος... αγωνιστής που αντιστάθηκε στο Μνημόνιο αντιμετωπίστηκε από τους περισσότερους χρήστες ο «Μισέλ», όπως τον αποκαλούν στο Twitter. Ατάκες που αγαπήθηκαν και έκαναν το γύρο του Διαδικτύου: «Λευτεριά στον Μιχάλη Λιάπη. Αντιστάθηκε στους υψηλούς φόρους, στα συμφέροντα των ασφαλιστικών και στους κανόνες του συστήματος», «Είναι άλλο ένα θύμα του Μνημονίου, που έχει οδηγήσει το λαό στην παρανομία για να επιβιώσει», «Αν κάνει και λέει τέτοια ως "απλός πολίτης", σκεφτείτε τι θα έκανε ως παντοδύναμος υπουργός στο σκάνδαλο Siemens», «Ο Μιχάλης Λιάπης, γνωστός αντιμνημονιακός και χρόνια υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν θέμα χρόνου να παρανομήσει», «Σε μια ιδανική χώρα ο Λιάπης θα τιμωρούνταν με στέρηση βουλευτικής σύνταξης και κοινωφελή εργασία ως σχολικός τροχονόμος», «Βρήκαμε ποιος κρύβεται πίσω από το κίνημα "Δεν πληρώνω"».
Με μια φωτογραφία του πρώην υπουργού αγκαλιά με τον Αντώνη Σαμαρά και δίπλα η επιγραφή «Την κλήση στον κύριο» σχολίασαν οι χρήστες του Facebook τη σύλληψη του «ανιψιού». «Στην Κορέα εκτελούν το θείο, εδώ πιάνουν τον ανιψιό» έγραψε κάποιος. Το μεσημέρι ξεκίνησαν τα... καλέσματα συμπαράστασης στη ΔΑΠ, έξω από την Τροχαία Αγίας Παρασκευής, ενώ διαδόθηκε ότι η φοιτητική παράταξη της Ν.Δ. θα ακυρώσει, ως ένδειξη αλληλεγγύης, την εκδρομή στον Παρνασσό. Αναμενόμενα τα σχόλια για τις πλαστές πινακίδες, ΙΖΑ 4000: «Λείπει το Μ από το Μιχάλης».
ΤΖΑΒ. ΑΛ.
Από enet
Ως άλλος... αγωνιστής που αντιστάθηκε στο Μνημόνιο αντιμετωπίστηκε από τους περισσότερους χρήστες ο «Μισέλ», όπως τον αποκαλούν στο Twitter. Ατάκες που αγαπήθηκαν και έκαναν το γύρο του Διαδικτύου: «Λευτεριά στον Μιχάλη Λιάπη. Αντιστάθηκε στους υψηλούς φόρους, στα συμφέροντα των ασφαλιστικών και στους κανόνες του συστήματος», «Είναι άλλο ένα θύμα του Μνημονίου, που έχει οδηγήσει το λαό στην παρανομία για να επιβιώσει», «Αν κάνει και λέει τέτοια ως "απλός πολίτης", σκεφτείτε τι θα έκανε ως παντοδύναμος υπουργός στο σκάνδαλο Siemens», «Ο Μιχάλης Λιάπης, γνωστός αντιμνημονιακός και χρόνια υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν θέμα χρόνου να παρανομήσει», «Σε μια ιδανική χώρα ο Λιάπης θα τιμωρούνταν με στέρηση βουλευτικής σύνταξης και κοινωφελή εργασία ως σχολικός τροχονόμος», «Βρήκαμε ποιος κρύβεται πίσω από το κίνημα "Δεν πληρώνω"».
Με μια φωτογραφία του πρώην υπουργού αγκαλιά με τον Αντώνη Σαμαρά και δίπλα η επιγραφή «Την κλήση στον κύριο» σχολίασαν οι χρήστες του Facebook τη σύλληψη του «ανιψιού». «Στην Κορέα εκτελούν το θείο, εδώ πιάνουν τον ανιψιό» έγραψε κάποιος. Το μεσημέρι ξεκίνησαν τα... καλέσματα συμπαράστασης στη ΔΑΠ, έξω από την Τροχαία Αγίας Παρασκευής, ενώ διαδόθηκε ότι η φοιτητική παράταξη της Ν.Δ. θα ακυρώσει, ως ένδειξη αλληλεγγύης, την εκδρομή στον Παρνασσό. Αναμενόμενα τα σχόλια για τις πλαστές πινακίδες, ΙΖΑ 4000: «Λείπει το Μ από το Μιχάλης».
ΤΖΑΒ. ΑΛ.
Από enet
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου