Του Νίκου Σπυρόπουλου
Με... «αόρατα έγγραφα» φαίνεται πως αγοράστηκαν οι δυο διάσημες θωρακισμένες BMW Βενιζέλου και Σαμαρά, οι οποίες φέρεται να στοίχισαν συνολικά κάτι παραπάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ στο δημόσιο, τη στιγμή που εκατομμύρια πολίτες έβλεπαν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται, οι οφειλές τους στα ασφαλιστικά ταμεία να αυξάνονται και η ποιότητα ζωή τους να χειροτερεύει. Η έρευνα εδώ και περίπου δύο εβδομάδων που ξεκίνησε το koutipandoras.gr για τον εντοπισμό...
Με... «αόρατα έγγραφα» φαίνεται πως αγοράστηκαν οι δυο διάσημες θωρακισμένες BMW Βενιζέλου και Σαμαρά, οι οποίες φέρεται να στοίχισαν συνολικά κάτι παραπάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ στο δημόσιο, τη στιγμή που εκατομμύρια πολίτες έβλεπαν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται, οι οφειλές τους στα ασφαλιστικά ταμεία να αυξάνονται και η ποιότητα ζωή τους να χειροτερεύει. Η έρευνα εδώ και περίπου δύο εβδομάδων που ξεκίνησε το koutipandoras.gr για τον εντοπισμό...
των πολυτελών αυτοκίνητων αλλά και των κρατικών εγγράφων που «θεωρητικά» έπρεπε να τα συνοδεύουν, έπεσε σε τοίχο. Οι δυο BMW, όπως όλα δείχνουν, αγοράστηκαν μέσω «απόρρητων κονδυλίων». Χαρακτηριστικό γεγονός της δυσκολίας να εντοπιστεί η περίφημη «BMW Βενιζέλου» αποτελεί το ότι ο ένας αρμόδιος φορέας παρέπεμπε σε άλλον και μετά…τούμπαλιν.
Το… ταξίδι εντοπισμού της BMW Βενιζέλου
Η έρευνα και η επιμονή του koutipandoras.gr φαίνεται πως «τσίγκλησε» τις αρμόδιες αρχές να ψάξουν εξονυχιστικά, ώστε να εντοπίσουν επιτέλους κάποιο επίσημο κρατικό έγγραφο που να αποδεικνύει την αγορά των δυο «χολιγουντιανών» αυτοκινήτων αλλά και το που ακριβώς βρίσκονται αυτή τη στιγμή. Εξ’ αυτού προήλθαν και νέα δημοσιεύματα για την «τύχη» τους.
Τελικά το κουβάρι ξετυλίχτηκε και όπως επιβεβαίωσε το koutipandoras.gr η BMW εντοπίστηκε παρκαρισμένη στο πάρκινγκ του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του «αλαλούμ» που επικρατούσε για τα αυτοκίνητα αυτά, αποτελεί το γεγονός ότι ο αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Πανούσης δεν ήταν ενήμερος εξαρχής πως το όχημα βρισκόταν εκεί. Σημειώνεται ότι ο ίδιος ο κ. Πανούσης με ενέργειές του συνέδραμε στη διασταύρωση της πληροφορίας μας, ότι το όχημα δηλαδή ήταν όντως στο πάρκινγκ του αρχηγείου.
Σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το «άρμα» του Βενιζέλου βρίσκεται εδώ και περίπου δυο εβδομάδες στο συνεργείο και αναμένεται να επιστρέψει στο πάρκινγκ αυτήν την εβδομάδα.
Βέβαια, εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς γιατί το αυτοκίνητο βρίσκεται για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στο συνεργείο. Σε τι είδους «σέρβις» υποβάλλεται; Αφαιρείται η θωράκισή του ώστε να καταστεί ευκολότερο να πουληθεί;
Τελικά το κουβάρι ξετυλίχτηκε και όπως επιβεβαίωσε το koutipandoras.gr η BMW εντοπίστηκε παρκαρισμένη στο πάρκινγκ του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του «αλαλούμ» που επικρατούσε για τα αυτοκίνητα αυτά, αποτελεί το γεγονός ότι ο αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Πανούσης δεν ήταν ενήμερος εξαρχής πως το όχημα βρισκόταν εκεί. Σημειώνεται ότι ο ίδιος ο κ. Πανούσης με ενέργειές του συνέδραμε στη διασταύρωση της πληροφορίας μας, ότι το όχημα δηλαδή ήταν όντως στο πάρκινγκ του αρχηγείου.
Σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το «άρμα» του Βενιζέλου βρίσκεται εδώ και περίπου δυο εβδομάδες στο συνεργείο και αναμένεται να επιστρέψει στο πάρκινγκ αυτήν την εβδομάδα.
Βέβαια, εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς γιατί το αυτοκίνητο βρίσκεται για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στο συνεργείο. Σε τι είδους «σέρβις» υποβάλλεται; Αφαιρείται η θωράκισή του ώστε να καταστεί ευκολότερο να πουληθεί;
Σύμφωνα με τα όσα έχουν δημοσιευτεί μέχρι στιγμής, το θωρακισμένο αυτοκίνητο υπαγόταν στο Υπουργείο Οικονομικών, καθώς όπως είναι γνωστό είχε αγοραστεί για να το χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του ο εκάστοτε υπουργός Οικονομικών της χώρας. Πρώτος το χρησιμοποίησε ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος δικάζεται για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, για να τον ακολουθήσει ο πρώην Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος.
Σημειώνεται ότι μέχρι το Δεκέμβριο του 2014, το όχημα ήταν «ενεργό» και βρισκόταν στην εποπτεία του τμήματος Προστασίας Πολιτικών Προσώπων της υπηρεσίας Προστασίας Επισήμων της ΕΛ.ΑΣ. Από τον Ιανουάριο βρέθηκε ακινητοποιημένο στο Αρχηγείο.
Κανείς δεν γνώριζε
Σημειώνεται ότι μέχρι το Δεκέμβριο του 2014, το όχημα ήταν «ενεργό» και βρισκόταν στην εποπτεία του τμήματος Προστασίας Πολιτικών Προσώπων της υπηρεσίας Προστασίας Επισήμων της ΕΛ.ΑΣ. Από τον Ιανουάριο βρέθηκε ακινητοποιημένο στο Αρχηγείο.
Κανείς δεν γνώριζε
Απευθυνόμενοι πριν από δυο βδομάδες στην αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΟΙΚ, πληροφορηθήκαμε ότι δεν υπάρχει κάπου «εύκαιρο» επίσημο έγγραφο που να αποδεικνύει την αγορά της BMW και χρειαζόταν έρευνα προκειμένου να βρεθεί. Σήμερα, κανένα έγγραφο δεν έχει βρεθεί.
Την ίδια όμως απάντηση λάβαμε και από το Τμήμα Πολιτικής και Εποπτείας Κρατικών Αυτοκινήτων και Τηλεπικοινωνιών, το οποίο υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το οποίο είναι αρμόδιο για την αγορά κρατικών οχημάτων μέσω του ελεύθερου εμπορίου.
Άφαντα όμως ήταν τα αυτοκίνητα και στον πρώην ΟΔΔΥ και νυν Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού του Υπουργείου Οικονομικών.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το νόμο που αφορά την προμήθεια οχημάτων με αγορά από το ελεύθερο εμπόριο, ένα αίτημα πρέπει να θεωρηθεί πλήρως αιτιολογημένο ώστε να εκδοθεί σχετική εγκριτική απόφαση.
Αφού εκδοθεί πρώτα απόφαση έγκρισης αγοράς από την αρμόδια αρχή, η προμήθεια γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί προμηθειών του δημοσίου τομέα. Προκειμένου η υπηρεσία να θέσει το όχημα σε κυκλοφορία είναι απαραίτητα μεταξύ άλλων τα έγγραφα που αναφέρουν τον αριθμό απόφασης αγοράς, αριθμό πλαισίου, αριθμό κινητήρα, αριθμό θέσεων και ωφέλιμο φορτίο, κατηγορία οχήματος, τύπο οχήματος, καύσιμο κτλπ. Δηλαδή η «ταυτότητα» του οχήματος.
Μιλώντας στο koutipandoras.gr o Αναπληρωτής Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργος Κατρούγκαλος αποκάλυψε ο ίδιος ότι έπειτα από την έρευνα που διενεργήθηκε για να εντοπιστούν τα σχετικά επίσημα έγγραφα των δυο BMW, δεν βρέθηκε…ίχνος, κάτι το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η αγορά έγινε «κρυφά».
Το υπέρογκο κόστος αγοράς και η συντήρησή τους
Την ίδια όμως απάντηση λάβαμε και από το Τμήμα Πολιτικής και Εποπτείας Κρατικών Αυτοκινήτων και Τηλεπικοινωνιών, το οποίο υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το οποίο είναι αρμόδιο για την αγορά κρατικών οχημάτων μέσω του ελεύθερου εμπορίου.
Άφαντα όμως ήταν τα αυτοκίνητα και στον πρώην ΟΔΔΥ και νυν Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού του Υπουργείου Οικονομικών.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το νόμο που αφορά την προμήθεια οχημάτων με αγορά από το ελεύθερο εμπόριο, ένα αίτημα πρέπει να θεωρηθεί πλήρως αιτιολογημένο ώστε να εκδοθεί σχετική εγκριτική απόφαση.
Αφού εκδοθεί πρώτα απόφαση έγκρισης αγοράς από την αρμόδια αρχή, η προμήθεια γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί προμηθειών του δημοσίου τομέα. Προκειμένου η υπηρεσία να θέσει το όχημα σε κυκλοφορία είναι απαραίτητα μεταξύ άλλων τα έγγραφα που αναφέρουν τον αριθμό απόφασης αγοράς, αριθμό πλαισίου, αριθμό κινητήρα, αριθμό θέσεων και ωφέλιμο φορτίο, κατηγορία οχήματος, τύπο οχήματος, καύσιμο κτλπ. Δηλαδή η «ταυτότητα» του οχήματος.
Μιλώντας στο koutipandoras.gr o Αναπληρωτής Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργος Κατρούγκαλος αποκάλυψε ο ίδιος ότι έπειτα από την έρευνα που διενεργήθηκε για να εντοπιστούν τα σχετικά επίσημα έγγραφα των δυο BMW, δεν βρέθηκε…ίχνος, κάτι το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η αγορά έγινε «κρυφά».
Το υπέρογκο κόστος αγοράς και η συντήρησή τους
«Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές που ανεβάζουν το κόστος. Είναι ακραίο το ποσό που κυκλοφορεί σχετικά με το αυτοκίνητο αυτό», μας ενημέρωσε υπεύθυνος εταιρικής επικοινωνίας της BMW.
Βέβαια, δεν απέκλεισε ότι κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και ανάλογα τον εξοπλισμό που θα «φορέσει» το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει τα 750.000 ευρώ.
Όπως είναι λογικό, το κόστος συντήρησης τέτοιων οχημάτων αγγίζει χιλιάδες ευρώ, για το οποίο φυσικά επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Σύμφωνα με απόφαση αγοράς του περασμένου Σεπτεμβρίου που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, το σέρβις της BMW ανήλθε στα 25.018,21 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τη συγκεκριμένη σειρά 760LHS (High Security) θωρακισμένων οχημάτων της BMW προτίμησε και ο Αυστραλός πρωθυπουργός, Ντόνι Άμποτ. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το businessinsider, το πρωθυπουργικό αυτοκίνητο κόστισε περίπου 450.000 ευρώ. Παγκοσμίως, η σειρά διαθέτει τα υψηλότερα επίπεδα θωράκισης κατά επιθέσεων από βόμβες, σφαίρες, χειροβομβίδες.
Ένα τέτοιο «τανκ» είναι κατανοητό εάν χρησιμοποιείται από ένα πρωθυπουργό μιας χώρας. Όμως από έναν υπουργό Οικονομικών;
Βέβαια, έχει σημασία και η χώρα. Η Ελλάδα των τελευταίων 5 ετών έχει να επιδείξει ανάπτυξη μόνο στα ποσοστά φτώχειας, ανεργίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Είναι σοκαριστικό ότι το 35.7% του πληθυσμού της Ελλάδας βρίσκεται στα όρια της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού
Πού βρίσκεται η δεύτερη BMW;
Η δεύτερη θωρακισμένη BMW, όπως αναφέρεται, είχε αγοραστεί αρχικά για να χρησιμοποιείται από τον εκάστοτε υπουργό Δημοσίας Τάξης. Το αυτοκίνητο όμως παραχωρήθηκε στο στόλο των πρωθυπουργικών οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε από τον πρώην πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά.
Σύμφωνα με το πρωθυπουργικό γραφείο, στο στόλο των οχημάτων δεν περιλαμβάνεται πλέον η δεύτερη BMW.
Από το koutipandoras
Βέβαια, δεν απέκλεισε ότι κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και ανάλογα τον εξοπλισμό που θα «φορέσει» το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει τα 750.000 ευρώ.
Όπως είναι λογικό, το κόστος συντήρησης τέτοιων οχημάτων αγγίζει χιλιάδες ευρώ, για το οποίο φυσικά επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Σύμφωνα με απόφαση αγοράς του περασμένου Σεπτεμβρίου που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, το σέρβις της BMW ανήλθε στα 25.018,21 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τη συγκεκριμένη σειρά 760LHS (High Security) θωρακισμένων οχημάτων της BMW προτίμησε και ο Αυστραλός πρωθυπουργός, Ντόνι Άμποτ. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το businessinsider, το πρωθυπουργικό αυτοκίνητο κόστισε περίπου 450.000 ευρώ. Παγκοσμίως, η σειρά διαθέτει τα υψηλότερα επίπεδα θωράκισης κατά επιθέσεων από βόμβες, σφαίρες, χειροβομβίδες.
Ένα τέτοιο «τανκ» είναι κατανοητό εάν χρησιμοποιείται από ένα πρωθυπουργό μιας χώρας. Όμως από έναν υπουργό Οικονομικών;
Βέβαια, έχει σημασία και η χώρα. Η Ελλάδα των τελευταίων 5 ετών έχει να επιδείξει ανάπτυξη μόνο στα ποσοστά φτώχειας, ανεργίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Είναι σοκαριστικό ότι το 35.7% του πληθυσμού της Ελλάδας βρίσκεται στα όρια της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού
Πού βρίσκεται η δεύτερη BMW;
Η δεύτερη θωρακισμένη BMW, όπως αναφέρεται, είχε αγοραστεί αρχικά για να χρησιμοποιείται από τον εκάστοτε υπουργό Δημοσίας Τάξης. Το αυτοκίνητο όμως παραχωρήθηκε στο στόλο των πρωθυπουργικών οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε από τον πρώην πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά.
Σύμφωνα με το πρωθυπουργικό γραφείο, στο στόλο των οχημάτων δεν περιλαμβάνεται πλέον η δεύτερη BMW.
Από το koutipandoras
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου