Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Ιερή τρομοπορνογραφία

Τρόμος, οπίσθια, και άγιοι. Μια θεματολογική συμπλοκή που χειραγωγεί ένα πλήθος ως δύναμη κρούσης.
Κοιτάζω το σημερινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Star Press. Πρώτο θέμα τεράστια φωτογραφία του Παΐσιου και τίτλος «Άγιος ο γέροντας Παΐσιος». Από κάτω απ’ τον Παΐσιο, μεγάλη φωτογραφία με την Κιμ Καρντάσιαν πλάτη. Το θέμα: «Πώς μεγαλώνει τα οπίσθιά της». Από πάνω απ’ τον Παΐσιο φωτογραφία οπλισμένων μασκοφόρων. «Εφτά τζιχαντιστές απειλούν Ευρώπη και Ελλάδα. Μέχρι...
17 Ιανουαρίου το χτύπημα».

Στην Espresso, η ανακοίνωση για την επίσημη αγιοποίηση του Παΐσιου από το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι επίσης πρωτοσέλιδη («Ο Παΐσιος Άγιος και επισήμως), αν και μικρότερης κάλυψης. Εκεί, το πρώτο θέμα παίρνει η φωτογραφία ανώνυμων οπισθίων, που συνοδεύουν ρεπορτάζ σεξουαλικού εγκλήματος: «Αμόκ στο ροζ ραντεβού: Ο 27χρονος, η 34χρονη ιερόδουλη, η επίθεση των Ρομά εμπόρων ναρκωτικών και το «πτώμα» σε αρδευτικό κανάλι». Επίσης στην πρώτη σελίδα, τα οπίσθια της Κατερίνας Στικούδη, αλλά και ρεπορτάζ για ληστείες. «Τρόμος: Άγριες νύχτες στην Αττική». Μικρή διαφορά ιεράρχησης, αλλά η θεματολογία (και η προσπάθεια συμπλοκής της) η ίδια. Τρόμος, οπίσθια, και άγιοι.

Όσοι ενοχλήθηκαν με τη φάρσα του Παστίτσιου, και φρόντισαν να τιμωρηθεί ο δημιουργός της, δεν πρόκειται φαντάζομαι να αντιδράσουν με τη χρήση του Παΐσιου από τις συγκεκριμένες εφημερίδες. Γιατί, βλέπεις, η συμπλοκή αυτή –τρόμος, πορνό, Παΐσιος– απευθύνεται όχι στο χριστεπώνυμο πλήθος γενικώς, αλλά στο μέρος αυτού του πλήθους που φανατίζεται εύκολα, και ως εκ τούτου χειραγωγείται με στόχο να χρησιμοποιηθεί ως δύναμη κρούσης όταν έρθουν τα δύσκολα.

Θα μπορούσε κανείς να το ονομάσει Ιερή Τρομοπορνογραφία. Και δεν θα είχε άδικο.

Δημήτρης Παπανικολάου από Unfollow