Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Κρυφή αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών

Πληθαίνουν οι καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους και να καλύπτουν την απουσία προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού και τα περισσότερα από 5.000 κενά που αυτή η πολιτική έχει δημιουργήσει.
  
Ταυτόχρονα, υπάρχει διασπορά φημών ότι υπάρχουν άρθρα και νομοθεσία που επιβάλλουν στους διευθυντές, στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, να στέλνουν εκπαιδευτικούς τις ώρες των κενών τους για να κάνουν λέει «απασχόληση» των μαθητών. Ισχυρίζονται μάλιστα ότι η απασχόληση...
των μαθητών δεν είναι διδακτική ώρα!
  
Κυκλοφορούν και «σκονάκια» με άρθρα νόμων που υποτίθεται ότι το προβλέπουν! Γίνεται απίστευτη παραποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας με ένα και μοναδικό στόχο: να καλύψουν τα κενά  προσλήψεων που δημιουργεί η εκπαιδευτική πολιτική σε βάρος των δικαιωμάτων που κατακτήθηκαν με αγώνες.

Ωστόσο είναι γνωστό ότι:
  
1. Η νομοθεσία καθορίζει με ακρίβεια το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (24-21 ώρες ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας) και το εργασιακό (30 ώρες εβδομαδιαίως και έως ημερήσιο 6ωρο).
  
2. Ολες οι ώρες που οι μαθητές παρευρίσκονται στο σχολείο είναι διδακτικές ώρες και άρα όταν ένας εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη μαθητών για τον οποιοδήποτε λόγο, αυτό ανάγεται στο διδακτικό του ωράριο.
  
3. Δεν υπάρχει πουθενά στη νομοθεσία η έννοια της «απασχόλησης» των μαθητών ή της ενισχυτικής διδασκαλίας ολόκληρου τμήματος (η νομοθεσία αναφέρεται σε ενισχυτική διδασκαλία μέχρι 5 μαθητών).
  
Ποια είναι όμως η κατάσταση στην σχολική εκπαίδευση ενώ βαδίζουμε ήδη στον δεύτερο μήνα της σχολικής χρονιάς; Τα κενά στα Γυμνάσια, τα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ ανέρχονται σε 1.064, ενώ μαζί με πρωτοβάθμια και ειδική αγωγή ξεπερνούν τα 5.000.
 
Χρήστος Κάτσικας από efsyn