Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

«Μην αναφέρεις αυτό το όνομα»

Την περασμένη Πέμπτη το μεσημέρι πήγα στην Εφορία. Ανέβηκα στο δεύτερο όροφο και πήγα κατ' ευθείαν στο δικαστικό τμήμα για να μάθω τι ισχύει επισήμως για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών. Μόλις ήρθε η σειρά μου, κάθισα στην καρέκλα και εξήγησα στην υπάλληλο ότι ήθελα ρύθμιση.

«Υπάρχει η ρύθμιση των δώδεκα μηνών...» ξεκίνησε να μου λέει και τη διέκοψα. «Ξέρετε, δεν μπορώ να πληρώνω μεγάλη δόση. Ο λόγος που ήρθα είναι για να δω μήπως έχει υπάρξει κάποια καλύτερη ρύθμιση από τους δώδεκα μήνες. Αν μπορεί να γίνει κάτι καλύτερο» της είπα.

«Τι καλύτερο, δηλαδή;» με ρώτησε με διερευνητικό ύφος, αλλά όχι αποτρεπτικό, αν και προηγουμένως μου εξήγησε ότι...
η ισχύουσα εγκύκλιος προβλέπει τη ρύθμιση των δώδεκα μηνιαίων δόσεων.

«Ξέρετε, οι εφημερίδες γράφουν ότι ο κ. Θεοχάρης» ξεκίνησα να λέω, αναφερόμενος σε ρεπορτάζ σύμφωνα με το οποίο ο Χάρης Θεοχάρης είχε πει ότι αναμένεται νέα ρύθμιση με περισσότερες δόσεις για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών. «Οπ! Σταμάτα τώρα!» με διέκοψε αμέσως, εγκαταλείποντας τον πληθυντικό. «Αν θες να τα πάμε καλά, δεν θα αναφέρεις ξανά αυτό το όνομα εδώ μέσα» με... απείλησε μεταξύ αστείου και σοβαρού.

Είχα αποφασίσει να συμμορφωθώ, προκειμένου να βγάλω άκρη, είχα όμως μία απορία και είπα να την εκφράσω:

«Καμία αντίρρηση, αλλά γιατί τέτοιο μένος; Θέλω να πω, οι φορολογούμενοι το αντιλαμβάνομαι, εσείς οι υπάλληλοι όμως τι έχετε με τον κ. Θεοχάρη;» τη ρώτησα. Για να πω την αλήθεια, δεν περίμενα να μου απαντήσει, αλλά έκανε την έκπληξη:

«Είναι άσχετος, κύριε. Ούτε ξέρει πώς λειτουργεί ούτε θέλει να βελτιώσει το σύστημα το οποίο ο ίδιος διευθύνει. Μόνο να κάνει δηλώσεις τον ενδιαφέρει» μου απάντησε και συνέχισε: «Το μόνο που τον νοιάζει είναι τι γράφουν οι εφημερίδες και τι λένε τα κανάλια για τον εαυτό του. Κάνει δηλώσεις στα μέσα για να φανεί καλός και δήθεν συνεπής και γνώστης των προβλημάτων και μετά τίποτε» μου απαντά.

«Δηλαδή τι τίποτε;» ρώτησα με τη σειρά μου.

«Εσύ, δηλαδή, τι νομίζεις; Οτι επειδή κάτι είπε ο Θεοχάρης στην τηλεόραση, άντε και έγινε; Πώς θα δουλέψουμε εμείς αν δεν έχουμε ένα χαρτί στα χέρια μας; Η δήλωση του Θεοχάρη στην τηλεόραση δεν είναι απόφαση, δεν είναι εγκύκλιος. Γι' αυτό και εσείς έρχεστε εδώ, αλλά εδώ δεν μπορείτε να εξυπηρετηθείτε επειδή ο κ. Θεοχάρης δεν έχει προωθήσει υπηρεσιακά αυτά που έχει πει στην τηλεόραση. Μάλλον και αυτός νομίζει ότι επειδή κάνει δηλώσεις, έλυσε και τα θέματα» ξεσπάθωσε.

«Κατάλαβα» της είπα, επιστρέφοντας στο πρόβλημά μου. «Με το θέμα μου όμως τι κάνουμε;» ξαναρώτησα.

«Βάζε κάτι λίγο κάθε μήνα για να δείξεις μία συνέπεια, μέχρι να υπάρξει νέα απόφαση για περισσότερες δόσεις. 24 ή ακόμα και 48 μπορεί να κάνουν αν δουν ότι ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει με τις 12. Θα το πει και αυτό ο Θεοχάρης σε λίγο» μου απάντησε με ένα ειρωνικό μισοχαμόγελο. Δεν πέρασαν τέσσερις ημέρες και διάβασα στον Τύπο ότι το νέο μήνυμα της Εφορίας σε όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι «Δώστε κάτι λίγο, ό,τι μπορείτε...».

Του ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ από enet