Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Υπόθεση υποβρυχίων

Εφοπλιστής - αίνιγμα και δύο ακό­μη πρόσωπα βρίσκονται από τον Νοέμβριο στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ και των δικαστικών αρχών που διερευνούν την πορεία του μαύρου χρή­ματος στη δουλειά με τα γερμανικά υποβρύχια. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόσωπα αυτά αναμένεται να κλη­θούν για κατάθεση από τον εισαγγελέα αλλά και την αρμόδια υποεπιτροπή της Βουλής για... διευκρινίσεις.

Τα τρία αυτά πρόσωπα θεωρούνται σημαντικά στις έρευνες για την αγορά των υποβρυχίων και τις... συνεπαγόμε­νες μίζες, που φαίνεται ότι διακινήθη­καν μέσα από ένα πολυδαίδαλο δίκτυο.

Ο εφοπλιστής - αίνιγμα

Το πόρισμα του ΣΔΟΕ, που δημοσιεύ­εται στη σελίδα 17 είναι αποκαλυπτικό, αφού «φωτίζει» το πρόσωπο του Μιχά­λη Ματαντού. Του ανθρώπου από εται­ρεία του οποίου φέρεται ότι πέρασε με­γάλο μέρος του χρήματος που διακινήθηκε στην υπόθεση ... 
των υποβρυχίων. Ο εν λόγω εφοπλιστής είχε την εταιρεία στην οποία θεωρείται πως έφτανε το χρήμα για να διανεμηθεί.

Ο Ματαντός θεωρείται «ενδιαφέρου­σα περίπτωση». Καταρχάς είναι πολύ πλούσιος. Πάνω από εβδομήντα ετών σήμερα, κατάγεται από εφοπλιστική οικογένεια της Δωδεκανήσου και μέ­νει μόνιμα στο Λονδίνο. Συγγενεύει με τη μεγάλη οικογένεια των Χανδρήδων, με την οποία ο Ματαντός έχει συνεργα­στεί σε πολλές περιπτώσεις. Λέγεται μά­λιστα ότι μεγάλο τμήμα της περιουσίας του αποκτήθηκε από τις συνέργειες που είχε από την κατασκευή πλοίων σε γερ­μανικά ναυπηγεία για λογαριασμό της οικογένειας Χανδρή.

Το ΣΔΟΕ, όπως μαθαίνουμε, βρίσκε­ται σε στάδιο προχωρημένων ερευνών, τις οποίες έχει αναλάβει έμπειρο στέ­λεχος, που σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» ετοιμάζει πόρισμα το οποίο θα «σπάει» κόκαλα. Θα παραδοθεί στις εισαγγελικές αρχές το αργότερο έως το Πάσχα.

Να σημειωθεί ότι από τον περασμένο Νοέμβριο το Μέγαρο Μαξίμου είχε ζη­τήσει τη διερεύνηση της υπόθεσης. Στο πλαίσιο αυτό το ΣΔΟΕ συνόδευσε δύο εισαγγελείς (Παπανδρέου και Κυβέλου) που μετέβησαν στη Χάγη και σε επαφές με εκπροσώπους των γερμανικών δικα­στικών αρχών άρχισαν να σκιαγραφούν την πορεία του μαύρου χρήματος.

Η «Μ.Μ.» και ο σύμβουλος

Έτσι, λοιπόν, με έμφαση την έρευ­να για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, που οι αρχές πιστεύουν ότι ήταν το όχη­μα για τις μίζες, ΣΔΟΕ και δικαστικές αρ­χές προσδοκούν πολλά από την εξέτα­ση του εφοπλιστή - αίνιγμα και των δύο ακόμη προσώπων που εμπλέκονται σ’ αυτό το κουβάρι.

Εκτός του εφοπλιστή, η έρευνα στρέ­φεται και στις δραστηριότητες δύο ακό­μη προσώπων. Μίας γυναίκας (M.M.), που είχε αναλάβει καθήκοντα συμβού­λου στην αγορά των υποβρυχίων, και του «Α.Χ.», ασφαλιστικού σύμβουλου, που για μεγάλο διάστημα ήταν στενός συνεργάτης του εφοπλιστή και στη συ­νέχεια ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας.

Ενώ τα πρόσωπα που διευκόλυναν τη ροή του μαύρου χρήματος αναμένε­ται να κληθούν για καταθέσεις, το ΣΔΟΕ έχει εντοπίσει ευθύνες και σε τρεις πρώ­ην υπουργούς (δύο του ΠΑΣΟΚ, ένας της Ν.Δ.). Το ΣΔΟΕ ερευνά και περιουσιακά στοιχεία αξιωματικών οι οποίοι είχαν με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή στην προ­μήθεια των υποβρυχίων.

Από τις έρευνες προκύπτουν σημαντι­κά στοιχεία για παράνομες πληρωμές (για «όργιο μίζας» μιλούν στο ΣΔΟΕ), τα οποία γνωρίζουν το Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι η συγκεκριμένη υπόθεση θα φτάσει στη Βουλή μόλις το πόρισμα του ΣΔΟΕ διαβιβαστεί στη Δι­καιοσύνη.

Οι «ορφανές» μίζες

Μάχη γύρω από τη Ferrostaal αλλά και τον εφοπλιστή Μιχά­λη Ματαντό, που φέρεται να ήταν εκπρόσωπος των γερμανικών ναυ­πηγείων της HDW στην Ελλάδα, θα δοθεί για να βρεθούν οι δρόμοι του χρήματος στην υπόθεση των υποβρυχίων, η οποία άρχισε πάλι να κινείται μετά το δημοσί­ευμα του γερμανικού περιοδικού «Der Spiegel» τη Δευτέρα.

Το δημοσίευμα επικαλείται ανακρι­τικό υλικό που έχει συγκεντρώσει η Ει­σαγγελία του Μονάχου στο πλαίσιο της διερεύνησης σχετικών πρακτικών της Ferrostaal. Σύμφωνα με το «Spiegel», η εταιρεία (που λειτούργησε στο πλαίσιο κοινοπραξίας με την HDW για τη διεκ­δίκηση της παραγγελίας των ελληνικών υποβρυχίων) έδωσε πάνω από 55 εκατ. ευρώ μίζες, όπως προκύπτει από κατά­λογο που παραθέτει με «ύποπτες πλη­ρωμές» στην Ελλάδα. Στον κατάλογο φέ­ρονται ως αποδέκτες φυσικά πρόσωπα και off-shore εταιρείες συμβούλων. Τον συγκεκριμένο κατάλογο είχε αφήσει ο πρώην μάνατζερ της Ferrostaal Χορστ Β. στο σπίτι της νύφης του, για να τον απο­κρύψει από τις εισαγγελικές αρχές.

Βαρύνουσας σημασίας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, θεωρείται η κατάθε­ση του μάνατζερ Γ.Φ. Χάουν, ο οποίος μέχρι τη συνταξιοδότησή του, το 2003, ήταν ο δεύτερος τη τάξει στην HDW, με μεγάλη επιρροή στον χώρο της γερμανι­κής εξοπλιστικής βιομηχανίας. O Χάουν ανήκε στην «ομάδα Α» (όπως ονομάζο­νταν οι ομάδες προώθησης συμφωνιών στη Ferrostaal), όπως και ο μεσάζοντας όπλων Φον Πούκλερ, ο «Άγκο», παιδικός φίλος του, και ένας Έλληνας αρχιτέκτο­νας που, κατά τον Χάουν, τους σύστησε ο τότε υπουργός Άμυνας Άκης Τσοχατζόπουλος.

Στην κατάθεσή του στις 27 Οκτωβρί­ου 2010 ο Χάουν είπε – κατά το δημοσί­ευμα – ότι δεν μίλησε ποτέ με συμβού­λους για δωροδοκίες που είχε εγγράψει η Ferrostaal αναφορικά με τη συμφωνία πώλησης υποβρυχίων στην Ελλάδα, αλ­λά επρόκειτο για μία «συμφωνία κυρί­ων». Όπως λέει, «για τον καθένα ήταν σαφές ότι, αν ήταν αναγκαίο να δώσουν οι σύμβουλοι χρήματα σε άτομα σημα­ντικά για τη λήψη αποφάσεων προκει­μένου να κερδηθεί η παραγγελία, αυτό έπρεπε να γίνει».

Η ταφόπλακα

Πολλοί θεωρούν ότι η αναθεώρηση της σύμβασης και η πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) ίσως να είναι τελικά η ταφόπλακα στις έρευνες που γί­νονται για το πού πήγαν οι μίζες. Και αυ­τό καθώς από την αναθεώρηση της σύμ­βασης, που έγινε πέρυσι προκειμένου να παραδοθούν τελικά τα υποβρύχια, απουσιάζει το όνομα της Ferrostaal, που φαίνεται ότι ήταν και ο διακινητής του χρήματος. Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας εξηγεί ότι αυτό έγινε λόγω των υπό διε­ρεύνηση θεμάτων εις βάρος της εταιρεί­ας, αλλά όσοι διαφωνούν λένε ότι με τον τρόπο αυτό εξαφανίζονται τα ίχνη...

Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν «θράσος» την κατάργηση του μηχανισμού των αντισταθμιστικών ωφελημάτων («που πιθα­νότατα λειτούργησε ως δίαυλος αδια­φανών πληρωμών», κατά τη διατύπωση που χρησιμοποίησε ο ίδιος ο υπουργός Άμυνας σημειώνοντας ότι ο χειρισμός πρακτικά χαρίζει στους Γερμανούς 120 εκατ. ευρώ από αντισταθμιστικά που δεν έγιναν).

Το υπουργείο σημείωσε επίσης ότι «ο οριστικός φορολογικός έλεγχος που έγι­νε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να εισέλθει ο νέος μέτοχος (όμιλος Abu Dhabi MAR) στα ΕΝΑΕ, αφορά μόνο το νομικό πρό­σωπο της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. και όχι άλλες εμπλεκόμενες εταιρείες που έχουν υποπέσει σε φορολογικές παρα­βάσεις (π.χ. έκδοση εικονικών τιμολογί­ων) ή, πολύ περισσότερο, φυσικά πρό­σωπα που δεν μπορούν να δικαιολογή­σουν τυχόν καταθέσεις ή άλλα περιουσι­ακά τους στοιχεία.

Σε κάθε δε περίπτωση, τυχόν ποινικές ευθύνες δεν έχουν παραγραφεί και άρα μπορούν να αναζητηθούν». Το ζήτημα που προκύπτει εδώ είναι ότι τα περισ­σότερα ύποπτα τιμολόγια προέρχονταν από τα ίδια τα ΕΝΑΕ...

Ερώτημα: Πρόκειται άραγε για μία κί­νηση εις βάρος του Τσοχατζόπουλου (ο οποίος σημειώστε ότι έχει κερδίσει και δίκη εις βάρος του «Spiegel» όταν το περιοδικό τον είχε δείξει ως παραλήπτη «μίζας» από τα γερμανικά άρματα) ή κί­νηση για το ξεκαθάρισμα άλλων λογαρι­ασμών;

Το... κερασάκι

Μια σημαντική πτυχή στην υπόθεση παραμένει η πώληση του ναυπηγεί­ου και το πώς έγινε... Ο Σκαραμαγκάς μπορεί να βρέθηκε στον κυκλώνα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στο κου­φάρι του δεν θα μπορούσαν να γίνουν και νέα ντιλ.

Λίγο μετά τις εκλογές (στις 4 Νοεμ­βρίου 2009 για την ακρίβεια) και ενώ οι Γερμανοί της Thyssen (στα χέρια των οποίων περιήλθε το ναυπηγείο μετά την απορρόφηση της HDW) εί­χαν ενημερώσει ότι θέλουν να φύ­γουν από τη χώρα (απειλώντας να βάλουν λουκέτο), ο Παμπούκης και ο Βενιζέλος συναντήθηκαν με τον επι­κεφαλής της Thyssen (ΤΚΜS) Χανς Κριστόφ Ατσποντίεν.

Εκεί συμφωνήθηκε να κινήσει η γερ­μανική πλευρά τις διαδικασίες και να προτείνει «υπεύθυνες και αξιόπιστες λύσεις με επιχειρηματικό βάθος», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο αρ­μόδιος υπουργός, ο οποίος πρόσθεσε ότι ο στόχος είναι κοινός. Δηλαδή να πουληθεί το ναυπηγείο, όπως θέλουν οι Γερμανοί.

Για ένα ευρώ!

Έτσι οι Γερμανοί πήραν τη «βούλα» της κυβέρνησης και, με βάση τη σχε­τική συμφωνία, απέστειλαν προσκλή­σεις ενδιαφέροντος προς διάφορες πλευρές ενημερώνοντας ότι θα που­λήσουν το 100% του Σκαραμαγκά έναντι ενός ευρώ!

◆ Το μυστικό ήταν ότι αυτός που θα έπαιρνε τα ναυπηγεία θα έπρεπε να πληρώσει στην Thyssen 211 εκατ. ευρώ που χρωστούσε το ναυπηγείο στη γερμανική μητρική.

◆ Το βραβείο για τον «τολμηρό» επενδυτή θα ήταν τα 500 εκατ. ευρώ που θα πάρει το ναυπηγείο από το Πολεμικό Ναυτικό με την παραλαβή των τριών υποβρυχίων που ήταν τότε σε εκκρεμότητα.

Οι Γερμανοί έστειλαν την πρότασή τους στον ανταγωνιστή (τα Ναυπηγεία Ελευσίνας του Νίκου Ταβουλάρη, που όλοι γνώριζαν ότι δεν είχε ρευστό), σε ένα σχήμα που εκπροσωπούσε ο παλιός διευθύνων σύμβουλος Σωτή­ρης Εμμανουήλ και σε άλλο ένα fund με επικεφαλής τον Θωμά Λιακουνάκο, που κάποτε πρωταγωνιστούσε στους εξοπλισμούς. Τέλος η πρότα­ση έφτασε και στο Abu Dhabi MAR, το οποίο συνεργαζόταν ήδη με την Thyssen και το οποίο διευθύνει o Λι­βανέζος επιχειρηματίας Ισκαντάρ Σάφα, που έγινε γνωστός από την υπό­θεση με τους Γάλλους ομήρους που κρατούσε η Χεζμπολάχ.

Διόλου περίεργο ότι τελικά το ναυπη­γείο πέρασε στα χέρια του Abu Dhabi MAR και του Σάφα. Διόλου περίερ­γο επίσης ότι το «αστέρι» του ταλα­ντούχου Σάφα, λίγες ημέρες αφότου ανέλαβε τα ναυπηγεία, κατάφερε να λύσει τα προβλήματα του (άλλοτε «στραβού») υποβρυχίου «Παπανικολής», που στις αρχές Νοεμβρίου του 2010 (έναν χρόνο μετά τη συνάντηση) παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό.

Κάθαρση – πυροτέχνημα

«Κάθαρση - γιαλαντζί», «κά­θαρση - πυροτέχνηµα», «επικοινωνιακή κάθαρση», όπως και να το πείτε το πανηγυράκι που στήνεται ανά δυο - τρεις µήνες για «µί­ζες», «µαύρο χρήµα» και «λαδώµατα», µέσα θα πέσετε. Το σίριαλ συνεχίζεται, χωρίς ελπίδα να φτάσουµε στο τελευ­ταίο επεισόδιο και να µάθουµε αν, ποι­οι, πόσα και πώς τα πήραν! Τελευταίο επεισόδιο οι αποκαλύψεις του «Der Spiegel» για µίζες 55 εκατ. ευρώ για την αγορά των υποβρυχίων. Το ερώτηµα όµως είναι άλλο: Αφού εδώ και µήνες το δικό µας, το ντόπιο ΣΔΟΕ, έχει εντο­πίσει, από έλεγχο που έχει κάνει στα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά, διαδροµές µαύρου χρήµατος 32.500.000 ευρώ, γι­ατί δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα;

Το ΣΔΟΕ είχε µπουκάρει στον Σκα­ραµαγκά προ οκταµήνου και είχε κάνει φύλλο και φτερό τα γραφεία. Τι βρή­κε; Πολλά και ενδιαφέροντα, τα οποία ο Καπελέρης έγραψε σ’ ένα πόρισµα, το οποίο φαίνεται ότι πολλοί διάβασαν, αλλά τίποτε δεν έκαναν. Έχουµε και λέ­µε:

Το πόρισμα

«Από τον πρωτογενή έλεγχο ανέκυ­ψαν ήδη τα εξής θέµατα:

1 Έκδοση τιµολογίων από ινδική επι­χείρηση και από επιχειρήσεις που εδρεύουν στα νησιά Curacao και Ολ­λανδικές Αντίλλες, Λιβερία και Κύπρο προς τα Ελληνικά Ναυπηγεία ύψους 5.500.000 ευρώ περίπου για παροχή υπηρεσιών. Δεδοµένου ότι οι προσφερόµενες υπηρεσίες δηµιουργούν βάσιµες υπόνοιες ότι δεν παρασχέθηκαν ποτέ, είναι διερευνητέα η εικονικότητα των ανωτέρω φορολογικών στοιχείων.

Χαρακτηριστικό παράδειγµα αποτε­λεί το γεγονός ότι µεταξύ των προσφερόµενων υπηρεσιών είναι η προώθηση των εταιρικών συµφερόντων των Ελλη­νικών Ναυπηγείων στη Βολιβία, χώρα που δεν διαθέτει, ως γνωστόν, θάλασ­σα, ενώ ιδιαίτερη µνεία πρέπει να γίνει στο γεγονός ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία αµφισβητούν συγκεκριµένες συναλλα­γές µε τις ανωτέρω αλλοδαπές επιχει­ρήσεις και τα χρήµατα των τιµολογίων αποστέλλονταν σε τραπεζικό λογαρια­σµό στην Αυστρία.

2 Έκδοση τιµολογίων από την ελλη­νική επιχείρηση Boston Consulting Group A.E. παροχής υπηρεσιών προς Ελληνικά Ναυπηγεία ύψους 2.500.000 ευρώ περίπου. Οµοίως ως ανωτέρω το είδος των προσφεροµένων υπηρεσι­ών δηµιουργεί βάσιµες υπόνοιες ότι οι υπηρεσίες αυτές δεν παρασχέθηκαν και συνεπώς είναι διερευνητέα η εικο­νικότητα των φορολογικών στοιχείων.

Επίσης διαπιστώθηκε ότι στις κατα­χωρήσεις των φορολογικών στοιχείων κατά το τέλος των χρήσεων της Boston Consulting Group A.E., η ελεγχόµενη προέβαινε σε έκδοση ακυρωτικών τιµολογίων, που επίσης συνηγορεί στη δια­τύπωση των ανωτέρω αµφισβητήσεων.

3 Υπάρχουν βάσιµες ενδείξεις ότι η επιχείρηση ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ διαδρα­µατίζει σηµαντικό ρόλο στην εφαρµο­γή των σχετικών συµβάσεων για την προµήθεια των υποβρυχίων του Π.Ν. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το µετοχολόγιο της εταιρείας άλλαξε πολ­λές φορές, τα τελευταία δε χρόνια πα­ρουσιάζονται σαν µέτοχοι µεταξύ άλ­λων εταιρειών και η Marin Idustrial, που αργότερα έκλεισε και συστάθηκε η Maiandros Holdings, που κατείχε το 50% της ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ, ενώ το άλλο 50% η CMY Theodore Holdings κυπρια­κών συµφερόντων.

Οι εταιρείες αυτές, εκτός της συµµε­τοχής τους στην ανωτέρω επιχείρηση, έχουν στην κυριότητά τους και ακίνητα στην Αττική και είναι υπό διερεύνηση η προέλευση των χρηµάτων που δαπανή­θηκαν για τις αγορές αυτών των ακινήτων.

Κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ είχε συναλλαγές µε τη ΜΙΕ Europe LTD, η οποία έχει έδρα στην Κύπρο, για τα έτη 2004, 2005, 2006, που ανέρχονται στο ύψος των 3.600.000 ευρώ. Δηλαδή εξέδωσε τι­µολόγια παροχής υπηρεσιών προφανώς για να καλύψουν και να δικαιολογήσουν τη διαµεσολάβηση της MIE Europe LTD στα Ελληνικά Ναυπηγεία...

Εκπρόσωποι των εταιρειών φαίνονται της µεν πρώτης ο Παπαντωνίου Αλέξαν­δρος και Χάγιας Αντώνιος, της δε δεύτε­ρης ο Ματαντός Μιχαήλ. Το συµφωνητι­κό προβλέπει ετήσια αµοιβή της ελλη­νικής εταιρείας, ύψους 600.000 ευρώ κατ’ έτος αναπροσαρµοζόµενο.

Τέλος, ο Ματαντός Μιχαήλ µέχρι τις 19.3.2003 ήταν διαχειριστής της ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ, ο δε Χάγιας Αντώνιος ήταν υπάλληλος από το 1997 στην αρχι­κή εταιρεία Marin Idustrial. Ο δε Παπα­ντωνίου Αλέξανδρος ήταν υπάλληλος, διαχειριστής και αργότερα αντιπρόσω­πος του Ματαντού Μιχαήλ έως το 2008, που τελικά Χάγιας και Παπαντωνίου αγόρασαν εξ ολοκλήρου την εταιρεία.

Ο προβληµατισµός που προκύπτει από την ανωτέρω έρευνα έχει σχέση µε το γεγονός ότι περίπου το 70% του συνολικού ποσού της τριµερούς σύµ­βασης που υπεγράφη µεταξύ ΥΠΕΘΑ, Ελληνικών Ναυπηγείων και HDW απο­τελεί την αξία των αγορασθέντων υλι­κών και το υπόλοιπο την παρασχεθεί­σα υπηρεσία - εργασία. Το γεγονός αυ­τό, σε συνδυασµό µε την πληρωµή των υλικών που πραγµατοποιείται απευθεί­ας από το ΥΠΕΘΑ, δηµιουργεί πλείστα όσα προβλήµατα στην ολοκλήρωση της έρευνάς µας και συγκεκριµένα να διαπιστωθεί ή όχι πιθανή υπερτιµολόγηση των υλικών.

Επίσης έχουν παρασχεθεί προς την υπηρεσία µας πληροφορίες σχετικές µε τη δράση της αγγλικής επιχείρησης MFI, που είναι θυγατρική κατά 50% της Thyssen Krupp και της Ferrostaal στην καταβολή προµηθειών που αφορούσαν στην παραγγελία γερµανικών υποβρυ­χίων του Πολεµικού Ναυτικού. Αυτές οι προµήθειες φέρονται να µεταφέρ­θηκαν µε τη συµµετοχή της ελληνικής εταιρείας ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ και της κυπρι­ακής MIE Europe LTD. Οι πληροφορίες αυτές, είτε µε δικαστική συνδροµή που θα ζητήσει η αρµόδια εισαγγελεύς είτε µε διοικητική συνδροµή που θα ζητήσει η υπηρεσία µας, θα πρέπει να διασταυ­ρωθούν».

Δεν έγινε τίποτε...

Τι έχει γίνει από τότε για να Ι βρεθεί µια άκρη σ’ αυτόν τον λαβύρινθο εταιρειών µέσω των οποίων διακινήθηκαν εκατοµµύρια; Απολύτως τίποτε! Περι­µένουµε, όπως και στην υπό­θεση της Siemens, τους Γερ­µανούς να δώσουν όποιες πλη­ροφορίες υπάρχουν, γίνεται εδώ ο σχετικός ντόρος και µετά όλα ξεχνιούνται. Γιατί; Είναι µάλλον απλό. Λείπει το βασικό για να διαλευκανθούν όλες οι ύποπτες υποθέσεις: Η πολιτική βούληση. Τελεία και παύλα.
Από το Ποντίκι