- Η αρμόδια υπουργός ανήγγειλε τα παραπάνω στη Βουλή σαν να ήταν βουλευτής της αντιπολίτευσης.
- Κατήγγειλε ΦΠΑ και κερδοσκόπους ως υπεύθυνους της ακρίβειας, αλλά δεν μας είπε ποιός θα έπρεπε να τα αναχαιτίσει.
Με μία παραδοχή που σοκάρει όταν προέρχεται από υπουργικά χείλη, η υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Λούκα Κατσέλη προανήγγειλε μιλώντας στη Βουλή ότι τον επόμενο μήνα έρχονται μεγάλες αυξήσεις.
Η υπουργός απέδωσε τις αυξήσεις στην αύξηση του ΦΠΑ και...
στην έλλειχη ελέγχου της κερδοσκοπίας. Παρέλειψε βέβαια να πει ότι η ίδια ως μέλος της κυβέρνησης αποφάσισε την αύξηση του ΦΠΑ και η ίδια ως αρμόδια υπουργός είναι υπεύθυνη για τους ελέγχους που δεν γίνονται στην αγορά.
Έτσι από υπουργό που έπρεπε να χαράξει πολιτική και να θεσπίζει κανόνες υιοθέτησε το ρόλο του αγγελιοφόρου των ανατιμήσεων. Μένει λοιπόν να μας διευκρινίσει η κα Κατσέλη ποιός θα αναλάβει το ρόλο και τα καθήκοντά της, αφού η ίδια δεν μπορεί να τα καταφέρει.
Την ίδια ώρα τα κενά στην αγορά και στους ελέγχους διαπιστώνει και ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου ο οποίος άφησε αιχμές κατά της υπουργού Οικονομίας και για την έλλειψη μηχανισμών ελέγχου της αγοράς, αφού παραδέχθηκε ότι υπάρχει κερδοσκοπία στην αγορά.
Σε όλο αυτό το δραματικό κλίμα η κυβερνητική απουσία οδηγεί τα πράγματα στο χείλος του γκρεμού, καθώς δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο ελέγχου της ακρίβειας και της αγοράς γενικότερα, ενώ μέτρα ανάπτυξης έχουν εξαγγελθεί, αλλά ποτέ δεν έχουν ληφθεί επί της ουσίας τουλάχιστον.
Η προοπτική είναι δυσοίωνη για τουλάχιστον ακόμα πέντε χρόνια, ενώ ακόμα και οι τράπεζες που φαίνεται πως βγαίνουν αλώβητες από την κρίση, είναι ιδιαίτερα φειδωλές στις χρηματοδοτήσεις, με αποτέλεσμα να πλήττεται ακόμα περισσότερο και η επιχειρηματικότητα.
Την ώρα που το ελληνικό εισόδημα έχει συρρικνωθεί σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και κατά το ήμισυ, έρχεται ο πληθωρισμός που έφθασε στο 5,4% από 0,5% πριν από ένα χρόνο για να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στον έλληνα καταναλωτή.
Ο συνδυασμός της ακρίβειας και της μείωσης των μισθών έδωσε την χαριστική βολή στους καταναλωτές αφού πια κόβουν από τις καθημερινές αγορές προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν. Η ζωή μας αλλάζει οριστικά με τους περισσότερους να κάνουν λόγω για δυσβάσταχτες υποχρεώσεις. Παράλληλα οι εκπρόσωποι των σημαντικότερων κλάδων της οικονομίας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιχειρήσεις τους αφού βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται κατακόρυφα.
Βενζίνη με το σταγονόμετρο
Έτσι από υπουργό που έπρεπε να χαράξει πολιτική και να θεσπίζει κανόνες υιοθέτησε το ρόλο του αγγελιοφόρου των ανατιμήσεων. Μένει λοιπόν να μας διευκρινίσει η κα Κατσέλη ποιός θα αναλάβει το ρόλο και τα καθήκοντά της, αφού η ίδια δεν μπορεί να τα καταφέρει.
Την ίδια ώρα τα κενά στην αγορά και στους ελέγχους διαπιστώνει και ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου ο οποίος άφησε αιχμές κατά της υπουργού Οικονομίας και για την έλλειψη μηχανισμών ελέγχου της αγοράς, αφού παραδέχθηκε ότι υπάρχει κερδοσκοπία στην αγορά.
Σε όλο αυτό το δραματικό κλίμα η κυβερνητική απουσία οδηγεί τα πράγματα στο χείλος του γκρεμού, καθώς δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο ελέγχου της ακρίβειας και της αγοράς γενικότερα, ενώ μέτρα ανάπτυξης έχουν εξαγγελθεί, αλλά ποτέ δεν έχουν ληφθεί επί της ουσίας τουλάχιστον.
Η προοπτική είναι δυσοίωνη για τουλάχιστον ακόμα πέντε χρόνια, ενώ ακόμα και οι τράπεζες που φαίνεται πως βγαίνουν αλώβητες από την κρίση, είναι ιδιαίτερα φειδωλές στις χρηματοδοτήσεις, με αποτέλεσμα να πλήττεται ακόμα περισσότερο και η επιχειρηματικότητα.
Την ώρα που το ελληνικό εισόδημα έχει συρρικνωθεί σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και κατά το ήμισυ, έρχεται ο πληθωρισμός που έφθασε στο 5,4% από 0,5% πριν από ένα χρόνο για να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στον έλληνα καταναλωτή.
Ο συνδυασμός της ακρίβειας και της μείωσης των μισθών έδωσε την χαριστική βολή στους καταναλωτές αφού πια κόβουν από τις καθημερινές αγορές προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν. Η ζωή μας αλλάζει οριστικά με τους περισσότερους να κάνουν λόγω για δυσβάσταχτες υποχρεώσεις. Παράλληλα οι εκπρόσωποι των σημαντικότερων κλάδων της οικονομίας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιχειρήσεις τους αφού βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται κατακόρυφα.
Βενζίνη με το σταγονόμετρο
Με την μέση τιμή της αμόλυβδης στο 1,5 ευρώ, στα πρατήρια είναι εμφανής η αποχή όλο και περισσότερων καταναλωτών . '' Βάζουν πια βενζίνη με το σταγονόμετρο'' λέει στο Newsit ο πρόεδρος των βενζινοπολών Αττικής .'' Πολλοί έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο κι έχουν στραφεί στα μέσα μεταφοράς. Αυτό έχει δημιουργήσει πτώση της τάξεως του 30%. Μόνο τους τελευταίους μήνες 300 πρατήρια σε όλη την χώρα έβαλαν λουκέτο'' τονίζει χαρακτηριστικά.
Πτώση έως και 50% στα καταστήματα
Βαρύ χτύπημα για τον εμπορικό κόσμο η αύξηση του πληθωρισμού αφού οι ίδιοι κάνουν λόγο για πτώση του τζίρου έως και 50% το τελευταίο εξάμηνο. Σύμφωνα με τον κ. Σωτήρη Αντωνίου, αντιπρόεδρο του εμπορικού συλλόγου Αθηνών οι καταναλωτές δεν σκέφτονται πια να αγοράσουν δεύτερα και τρίτα ρούχα ενώ τιμές της τάξεως 25 και 30 ευρώ τους φαίνονται ακριβές.'' Η ακρίβεια έχει γονατίσει τα νοικοκυριά'' λέει ο κ. Αντωνίου στο Νewsit. ''Μου ζητούν να ρίξω κι άλλο τις τιμές διότι δεν μπορούν να αγοράσουν..βγαίνουν εκτός προϋπολογισμού'' τονίζει χαρακτηριστικά.
Αλλάζει οριστικά η ζωή των καταναλωτών
Εργαζόμενοι της διπλανής πόρτας επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του Newsit για την κατάσταση στην αγορά.
''Εκεί που ψώνιζα δύο κιλά πιπεριές, τώρα ψωνίζω δύο κομμάτια, όσο δηλαδή χρειάζεται για να φάμε'' λέει στο φακό του Newsit η κ. Κωνσταντίνα, ιδιωτική υπάλληλος.
'' Πριν έξι μήνες ξόδευα 300 ευρώ το μήνα για super market ενώ τώρα το πολύ να ξοδέψω 100 ευρώ'' επισημαίνει.'' Ούτε λόγος βέβαια για επώνυμα και ακριβά προϊόντα. Ψωνίζω οικονομικά και με λίστα έτσι ώστε να μην ξεφύγω από τον προϋπολογισμό μου'' τονίζει χαρακτηριστικά. Η ζωή της κ. Κωνσταντίνας έχει αλλάξει ριζικά όπως εξηγεί στο Newsit αφού προκειμένου να εξασφαλίσει βασικά αγαθά έχει κόψει εξόδους , αγορές ρούχων και διακοπές.
Πούλησε το αυτοκίνητο επειδή ακρίβυνε η βενζίνη
Ο Νεκτάριος, ιδιωτικός υπάλληλος, πριν αγοράσει μηχανάκι, είχε αυτοκίνητο το οποίο πούλησε επειδή δεν μπορούσε να το συντηρήσει, όπως λέει στο Newsit.
'' Ήθελα 300 ευρώ το μήνα για βενζίνη και ο μισθός μου δεν ξεπερνάει τα 1000 ευρώ, οπότε αποφάσισα να πουλήσω το αυτοκίνητο και να πάρω κάτι πιο οικονομικό για να κινούμαι'' επισημαίνει. '' Βέβαια όταν πήρα το μηχανάκι ήθελα 20 ευρώ την εβδομάδα για καύσιμο ενώ τώρα θέλω 40'' τονίζει χαρακτηριστικά. Ο Νεκτάριος, εξηγεί πως η ζωή του έχει διαμορφωθεί πια ανάλογα με τις ανάγκες αφού έχει κόψει τις καφετέριες, τα delivery και τις εξόδους τα Σαββατοκύριακα. '' Καθόμαστε σπίτι με την γυναίκα μου διότι ξέρω πως αν βγούμε θα ξοδέψουμε και δεν ξέρω αν θα έχω να βάλω βενζίνη προς το τέλος του μήνα'' προσθέτει.
49 προϊόντα αυξήθηκαν κατά 8% τον τελευταίο μήνα
Σύμφωνα με έρευνα της Νομαρχίας Πειραιά για τις τιμές των super market, μόνο τον τελευταίο μήνα οι τιμές βασικών καθημερινών προϊόντων έχουν πάρει την ανιούσα.
Δείτε συγκεκριμένα παραδείγματα :
Την ίδια ώρα στην προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν υπερχρεωμένοι καταναλωτές καταφεύγουν σε τοκογλύφους οι οποίοι φτάνουν να δανείζουν ακόμα και με τόκο 50%!
Από Newsit.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου