Το προβλέπει το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» που αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς και επαγγελματίες.
«Πάγωμα» του 30% των στεγαστικών δανείων που διαπιστώνεται ότι είναι αδύνατον να αποπληρωθούν προβλέπει μεταξύ των άλλων υπό μελέτη ρύθμιση από το υπουργείο Ανάπτυξης, η οποία εκτιμάται ότι θα δώσει...
«Πάγωμα» του 30% των στεγαστικών δανείων που διαπιστώνεται ότι είναι αδύνατον να αποπληρωθούν προβλέπει μεταξύ των άλλων υπό μελέτη ρύθμιση από το υπουργείο Ανάπτυξης, η οποία εκτιμάται ότι θα δώσει...
ανάσα στους οφειλέτες.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, το βασικό σκεπτικό της μελετώμενης ρύθμισης για τα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια είναι το εξής:
Είναι γεγονός ότι στο διάστημα της κρίσης η εμπορική αξία των ακινήτων έχει μειωθεί. Υπολογίζεται, κατά μέσο όρο, περίπου , κατά 30%. Με τη λογική αυτή, το ποσόν του κεφαλαίου του δανείου που βρίσκεται σε καθυστέρηση θα διασπασθεί.
Το 30% του οφειλόμενου ποσού θα αφαιρεθεί από τη συνολική οφειλή, θα παγώσει και θα μεταφερθεί η αποπληρωμή του ή η οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση 10 χρόνια μετά, τουλάχιστον. Και αυτό γιατί, τότε εκτιμάται ότι οι αξίες των ακινήτων θα έχουν ανέβει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Εν τω μεταξύ το 70% του οφειλόμενου ποσού θα εξυπηρετείται κανονικά. Με τον τρόπο αυτό η μηνιαία δόση μειώνεται κατά 30% περίπου.
Εν τω μεταξύ, με την προσθήκη ρύθμισης για τα μη εξυπηρετούμενα αγροτικά δάνεια της bad bank της ΑΤΕ η οποία προστέθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Ν. Δένδια, κατατίθεται τη Δευτέρα στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» που αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς και επαγγελματίες.
Με το νομοσχέδιο θεσπίζονται έκτακτα προσωρινά μέτρα για την ελάφρυνση του ιδιωτικού χρέους, ειδικότερα οφειλών βιώσιμων μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικά ιδρύματα, καθώς και έκτακτες διαδικασίες για την εξυγίανση ή εκκαθάριση εν λειτουργία υπερχρεωμένων αλλά βιώσιμων επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, θεσπίζονται:
Η ελάφρυνση και ο διακανονισμός χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς το Δημόσιο και τα ταμεία που προβαίνουν σε ρύθμιση οφειλών τους προς χρηματοδοτικά ιδρύματα
Έκτακτη διαδικασία ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων (με δεσμευτική δύναμη για το σύνολο των πιστωτών)
Έκτακτη διαδικασία ειδικής διαχείρισης.
Προβλέπονται επίσης η παροχή κινήτρων για την συμμετοχή του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, η παροχή φορολογικών κινήτρων προς τα χρηματοδοτικά ιδρύματα που προβαίνουν σε ρυθμίσεις χρεών καθώς και η σύσταση επιτροπής παρακολούθησης και συντονισμού της υλοποίησης των θεσπιζομένων μέτρων με στόχο την ταχεία και αποτελεσματική εφαρμογή τους.
Ποιοι εντάσσονται στη ρύθμιση:
Στην ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες.
Σύμφωνα με το 2ο άρθρο:
α. ως «μικρές επιχειρήσεις» νοούνται επιχειρήσεις που κατά την χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχαν κύκλο εργασιών έως Ευρώ 2.500.000,
β. ως «επαγγελματίες» νοούνται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που αναπτύσσουν επαγγελματική δραστηριότητα η άσκηση της οποίας προϋποθέτει την εγγραφή του προσώπου σε ειδικό μητρώο και που κατά την χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχαν κύκλο εργασιών μέχρι Ευρώ 2.500.000,
γ. ως «επιλέξιμοι οφειλέτες» νοούνται μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, που πληρούν σωρευτικώς τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
1) δεν έχουν υποβάλει αίτηση για υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.3869/2010 ή έχουν εγκύρως παραιτηθεί από αυτήν
2) δεν έχουν λυθεί ούτε παύσει τις εργασίες τους και, εφόσον έχουν πτωχευτική ικανότητα
3) δεν έχει υποβληθεί αίτηση υπαγωγής τους σε οποιαδήποτε από τις διαδικασίες του Πτωχευτικού Κώδικα ή έχει υπάρξει έγκυρη παραίτηση από σχετική αίτηση
4) δεν έχουν καταδικαστεί τελεσιδίκως για φοροδιαφυγή ή απάτη σε βάρος του Δημοσίου,
Ποιες είναι οι επιλέξιμες διαγραφές
Επιλέξιμες διαγραφές είναι διαγραφές απαιτήσεων ως προς κεφάλαιο και τόκο:
α. κατά επιλέξιμων οφειλετών, εφόσον τα πρόσωπα αυτά την 30η Ιουνίου 2014:
5) Είχαν προς το χρηματοδοτικό ίδρυμα οφειλή σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών, ή επίδικη ή ρυθμισμένη, ή
6) δεν είχαν φορολογική ενημερότητα λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών ή είχαν ενημερότητα λόγω ρύθμισης, ή
7) δεν είχαν ασφαλιστική ενημερότητα λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών ή είχαν ενημερότητα λόγω ρύθμισης
β. αφορούν μία ή περισσότερες πιστώσεις του χρηματοδοτικού ιδρύματος προς τον οφειλέτη, για τις οποίες το χρηματοδοτικό ίδρυμα έχει σχηματίσει σχετική πρόσθετη ειδική πρόβλεψη μέχρι τις 31.12.2014.
γ. αφορούν μία ή περισσότερες πιστώσεις του χρηματοδοτικού ιδρύματος προς τον οφειλέτη και συνολικά ανά επιλέξιμο οφειλέτη δεν υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ.
δ. ισούνται τουλάχιστον προς:
(1) το 50% των συνολικών απαιτήσεων του χρηματοδοτικού ιδρύματος κατά του οφειλέτη όπως αποτυπώνονται στα βιβλία του χρηματοδοτικού ιδρύματος την ημερομηνία έγκρισης από το χρηματοδοτικό ίδρυμα της διαγραφής ή, εφόσον είναι μικρότερο,
(2) του ποσού που απαιτείται έτσι ώστε μετά την διαγραφή το υπόλοιπο της απαίτησης του χρηματοδοτικού ιδρύματος κατά του οφειλέτη να μην υπερβαίνει το 75% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη και των συνοφειλετών του σύμφωνα με τη βεβαίωση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου,
ε. περιλαμβάνουν τον περιορισμό των δικαιωμάτων των πιστωτών κατά των συνοφειλετών του οφειλέτη, καθώς και τα περιουσιακά δικαιώματά τους σε περιουσιακά αντικείμενα του οφειλέτη ή τρίτων, στο ίδιο ποσό με την απαίτηση τους κατά του οφειλέτη όπως αυτή διαμορφώνεται με τη επιλέξιμη διαγραφή, και
στ. έχουν συντελεσθεί το αργότερο μέχρι την 30 Ιουνίου 2016.
Η εφαρμογή των θεσπιζομένων μέτρων από τα πιστωτικά ιδρύματα γίνεται, τέλος, εν όψει των διατάξεων του Κώδικα Δεοντολογίας που θέσπισε η Τράπεζα της Ελλάδος για τη ρύθμιση χρεών ιδιωτών και επιχειρήσεων σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του ν. 4224/2013.
Διαβάστε αναλυτικά το νομοσχέδιο εδώ: kokkina daneia
Από hitandrun
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου