Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Costa Navarino, «ευεργέτης» των κυβερνήσεων

Απεσταλμένος της «Εφ.Συν.» στη Μεσσηνία καταγράφει την περίπτωση της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου: η τεράστια συγκέντρωση γης και η προσέλκυση υψηλού τουρισμού μέσα σε γυαλιστερό πακέτο δημοφιλίας και κοινωνικής προσφοράς.
   
Οσοι ζουν μόνιμα ή πιο περιστασιακά στη Μεσσηνία, ξέρουν καλά πως η δραστηριότητα του προ τετραετίας αποθανόντος εφοπλιστή Βασίλη Κωνσταντακόπουλου έχει αλλάξει για τα καλά τα πράγματα στον τόπο. Πρόκειται για μια σειρά πολυδιάστατων επενδύσεων...
εκατοντάδων εκατομμυρίων που δεν γίνονται με κλασικούς όρους απόσβεσης–κέρδους, αλλά σύμφωνα με το «όραμα» του «Καπετάνιου», όπως ήθελε να τον αποκαλούν.
   
Η τεράστια συγκέντρωση γης και η προσέλκυση υψηλού τουρισμού μέσα σε γυαλιστερό πακέτο δημοφιλίας και κοινωνικής προσφοράς ταιριάζουν «γάντι» στις ελληνικές κυβερνήσεις. Το 2011 το περιφερειακό συμβούλιο Πελοποννήσου μετονόμασε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας σε «Κρατικό Αερολιμένα Καλαμάτας Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», πιστώνοντάς του τον τίτλο του ευεργέτη.
   
Περί τίνος πρόκειται;
   
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ο καταγόμενος από το Διαβολίτσι Μεσσηνίας εφοπλιστής Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ξεκίνησε να συγκεντρώνει εκτάσεις στα νοτιοανατολικά του νομού. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 εισάγει τα σχέδιά του στον νόμο περί Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) που προβλέπει μια σειρά από ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις μεγάλης κλίμακας επενδύσεις. Τα έργα υποστήριξης ξεκινούν το 2003, η ανοικοδόμηση το 2006, ενώ το 2010 τίθεται σε λειτουργία η πρώτη ξενοδοχειακή μονάδα.
   
Εν έτει 2014, ναυαρχίδα των επενδύσεων της ΤΕΜΕΣ (Τουριστικές Επιχειρήσεις Μεσσηνίας Α.Ε.), της οποίας τώρα ηγείται ο υιός Αχιλλέας, είναι ο τουριστικός προορισμός Κόστα Ναβαρίνο. Πρόκειται ένα σύστημα τεσσάρων τμημάτων εξαίρετου φυσικού κάλλους συνολικής έκτασης περίπου 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων, τρία από τα οποία είναι παραθαλάσσια.
   
Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ήθελε να αλλάξει
τη Μεσσηνία. Το έκανε και οι απόγονοί του
το συνεχίζουν. Για το καλό ποιου όμως;
Το τμήμα Ρωμανού είναι ένα ήπια δομημένο τουριστικό χωριό με ελεγχόμενη είσοδο που λειτουργεί από το 2010, ενώ σε αυτό βόρεια της Πύλου υπάρχουν δύο γήπεδα γκολφ και μία υπό κατασκευή νέα ξενοδοχειακή μονάδα. Το τρίτο τμήμα είναι ορεινό και βρίσκεται κοντά στο χωριό Κυνηγού, ενώ το τέταρτο «βλέπει» τον Μεσσηνιακό κόλπο κι είναι κοντά στο χωριό Ριζόμυλος. Συνολικά, η ΤΕΜΕΣ στη Μεσσηνία απασχολεί περί τα 1.150 άτομα σε ετήσια βάση, εκ των οποίων σύμφωνα με την εταιρεία το 70% είναι Μεσσήνιοι.
   
Στην υλοποίηση του «οράματος» του Βασίλη Κωνσταντακόπουλου οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν έχουν σταθεί εμπόδιο, τουναντίον. Από τα περίπου 550 εκατομμύρια ευρώ που έχουν ώς τώρα δαπανηθεί, το 26% εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004. Εν μέσω κρίσης ολοκληρώνεται με ταχύτατους ρυθμούς ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολη – Καλαμάτα κι έχει σχεδιαστεί νέος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο.
   
Ακόμα, με έξοδα της ΤΕΜΕΣ έχει μετακινηθεί το τμήμα Πύλος-Γιάλοβα του δρόμου Πύλος-Κυπαρισσία, αυξάνοντας τη συγκεκριμένη διαδρομή κατά περίπου 1,5 χλμ. Τα εμπλεκόμενα δημοτικά συμβούλια, τα νομαρχιακά Μεσσηνίας και περιφερειακά Πελοποννήσου έχουν διαχρονικά στηρίξει τη δραστηριότητα Κωνσταντακόπουλου.
  
* Αναλυτικά το ρεπορτάζ του Γιάννη Παναγιωτόπουλου στην «Εφημερίδα των Συντακτών» που κυκλοφορεί σήμερα, Δευτέρα 27 Οκτωβρίου.
Από  efsyn