Του Φέλιξ
Η αντικατάσταση της Όλγας Τρέμη από το δελτίο του Mega, έχει δημιουργήσει σχόλια και σενάρια που προσπαθούν να παρουσιάσουν την παρουσιάστρια ως την αιτία πτώσης του καναλιού. Η άποψή μου για την κυρία Όλγα ως τηλεοπτική παρουσία δεν είναι η καλύτερη. Ξεκίνησε την τηλεοπτική της καριέρα με μια εκπομπή στον Αντέννα αν θυμάμαι καλά η οποία ίσως να ήταν η πιο αντιτηλεοπτική εκπομπή από γενέσεως ιδιωτικών καναλιών. Αμήχανη τηλεοπτικά, με μεγαλύτερη επιτυχία στις γνωριμίες απ’ ότι στο στήσιμο στο στούντιο, η Όλγα συμπεριφερόταν "σα να ψάχνει συνεχώς μια μύγα στο στούντιο" όπως έλεγε τότε χαρακτηριστικά ο Λάκης Λαζόπουλος.
Το πέρασμα της Τρέμη στο Mega, το οποίο διοικούσε ο πρώην σύζυγός της και πατέρας του παιδιού της, την καθιέρωσε τηλεοπτικά αλλά δεν την έκανε πολύ καλύτερη. Αμήχανη πολλές φορές μπροστά στην κάμερα, με πολλά σαρδάμ...
Η αντικατάσταση της Όλγας Τρέμη από το δελτίο του Mega, έχει δημιουργήσει σχόλια και σενάρια που προσπαθούν να παρουσιάσουν την παρουσιάστρια ως την αιτία πτώσης του καναλιού. Η άποψή μου για την κυρία Όλγα ως τηλεοπτική παρουσία δεν είναι η καλύτερη. Ξεκίνησε την τηλεοπτική της καριέρα με μια εκπομπή στον Αντέννα αν θυμάμαι καλά η οποία ίσως να ήταν η πιο αντιτηλεοπτική εκπομπή από γενέσεως ιδιωτικών καναλιών. Αμήχανη τηλεοπτικά, με μεγαλύτερη επιτυχία στις γνωριμίες απ’ ότι στο στήσιμο στο στούντιο, η Όλγα συμπεριφερόταν "σα να ψάχνει συνεχώς μια μύγα στο στούντιο" όπως έλεγε τότε χαρακτηριστικά ο Λάκης Λαζόπουλος.
Το πέρασμα της Τρέμη στο Mega, το οποίο διοικούσε ο πρώην σύζυγός της και πατέρας του παιδιού της, την καθιέρωσε τηλεοπτικά αλλά δεν την έκανε πολύ καλύτερη. Αμήχανη πολλές φορές μπροστά στην κάμερα, με πολλά σαρδάμ...
και προσπαθώντας να αποβάλει τη σύγχυση που προκαλεί ο υποβολέας της στο ακουστικό, η Όλγα Τρέμη, κατάφερνε επί χρόνια να σχολιάζεται περισσότερο για τη νέα σειρά Βανκλήφ που φορούσε, παρά για την δημοσιογραφική αυτοπεποίθηση. Εξαίρεση αποτελούσαν οι περιπτώσεις εκείνες που η Τρέμη, προσπαθούσε να πείσει το τηλεοπτικό κοινό πως ζει σε μια ευτυχισμένη χώρα στην οποία για να είναι καλά πρέπει να φοβάται τους πάντες εκτός από την κυβέρνηση.
Ξαφνικά η τηλεοπτική εικόνα της Τρέμη έγινε βαριά για να τη σηκώσει το Μεγάλο κανάλι που έγινε πολύ μικρό. Και τα δάχτυλα έδειξαν την Τρέμη, ανάμεσα στα οποία απ’ ότι λέγεται και αυτό του πρώην συζύγου της. Το δελτίο έπεφτε στην τέταρτη θέση και έφταιγε ποιός άλλος, η Τρέμη. Ποιητική αδεία, ο πρώην σύζυγος της Τρέμη και διευθυντής ειδήσεων του Mega και ποιητής του Μεγάρου, άρχισε να διαδίδει πως θα γίνουν αλλαγές στο δελτίο. Λίγο πολύ το ίδιο έλεγε κάθε διευθυντής στο κανάλι των εκδοτών, όταν καταλάβαινε πως τα πράγματα δεν πάνε καλά για κανάλι αλλά κυρίως για τον ίδιο.
Ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, είναι από τα ιστορικά στελέχη του Mega. Αποτελούσε επί χρόνια το νούμερο 2 των ειδήσεων. Αυτό του έδινε πάντα την δυνατότητα να εισπράττει κομμάτι από τις επιτυχίες των καλών εποχών και ταυτόχρονα να συζητά με τους εκδότες πόσο ελλιπές είναι το δελτίο που διοικούν οι συνάδελφοί του. Μετά την επεισοδιακή αποχώρηση του Νίκου Χατζηνικολάου από το Mega, ο Παναγιωτόπουλος έγινε διευθυντής ειδήσεων. Ήταν μια χρυσή εποχή για τον ίδιο αφού εκτός από το τιμόνι του καναλιού, ανέλαβε θέσεις στο Μέγαρο του Λαμπράκη και ενδεχομένως να ήταν η εποχή που δημιουργήθηκε και ο οίστρος που έδωσε πρόσφατα την ποιητική συλλογή "Αποτύπωμα". Στην παρουσίασή της στο Μουσείο Ακρόπολης παρακαλώ, άφησαν το αποτύπωμά τους όλοι οι άνθρωποι της διαπλοκής.
Το δελτίο του Mega, ισχυρό επί δεκαετίες κρατήθηκε σε υψηλές θέσεις για χρόνια. Ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος το εμφάνιζε ως προσωπική του επιτυχία και προσπαθούσε να το καθιερώσει ως εικόνα. Είναι ο μοναδικός διευθυντής ειδήσεων στην Ελλάδα, που στα τρέιλερ του καναλιού έβαλε τη φάτσα του μαζί με αυτές των αναγνωρίσιμων ανθρώπων του καναλιού. Οι άσπονδοι φίλοι του λένε πως ο καημός του πάντα ήταν να βγει στο γυαλί και όχι να είναι ένας άνθρωπος πίσω από τις κάμερες που ελάχιστοι γνώριζαν.
Όπως και να είχε, το δελτίο του Mega, διατήρησε νούμερα έχοντας φορέσει "βέρα στο δεξί". Έχοντας δηλαδή ένα μεγάλο lead in με το οποίο ξεκινούσε έναντι των άλλων καναλιών. Ο Παναγιωτόπουλος επέμενε πως η επιτυχία είναι δική του. Η βέρα στο δεξί σταμάτησε και επιπλέον ήρθε η κρίση στην Ελλάδα. Το Μega μετατράπηκε σε ισχυρό προπαγανδιστικό μηχανισμό των συστημικών επιλογών και κυρίως του Βενιζέλου. Πέντε τύποι στα τηλεπαράθυρα, φόβιζαν τον κόσμο, ξεφτίλιζαν τη δημοσιογραφία και απέκρυπταν την αλήθεια. Ο ίδιος ο Γιάννης Πρετεντέρης έχει παραδεχθεί πως γνώριζαν την αλήθεια για την αναποτελεσματικότητα των κυβερνητικών επιλογών, αλλά έτσι βοηθούσαν την κυβέρνηση. Και χωρίς όμως τις παραδοχές Πρετεντέρη, το Mega ήταν ένα κανάλι που έχανε αξιοπιστία και θεατές.
Στα στούντιο του καναλιού, οι συντελεστές του και πρώτα ο διευθυντής ειδήσεων, μακιγιάριζαν το σύστημα της διαπλοκής. Το κανάλι έχασε εκατομμύρια θεατές σε μερικά χρόνια. Ο διευθυντής του όμως δεν επιχείρησε να κάνει στροφή η οποία θα διατηρούσε έστω τα δημοσιογραφικά προσχήματα. Ακόμη και οι εκδότες θα είχαν διασωθεί αν υπήρχε διευθυντής που θα απαιτούσε το δελτίο να λειτουργεί δημοσιογραφικά και όχι ως κυβερνητικός βενιζελικός εκπρόσωπος. Ο δανεισμός στο κανάλι μεγάλωνε, η αξιοπιστία έπεφτε και η σχέση με τη διαπλοκή δεν μπορούσε να κρυφτεί.
Οι εκδότες άρχιζαν να εφαρμόζουν την τακτική της λεμονόκουπας. Ο πρώτος που την πληρώνει είναι η Όλγα Τρέμη. Είτε επειδή αυτό πιστεύουν οι εκδότες, είτε επειδή αυτό θέλουν να πιστεύουν πως είναι το πρόβλημα με το κανάλι, έδειξαν την Όλγα Τρέμη. Όπως συμβαίνει με τις νίκες και τις ήττες, η νίκη ανήκει στον αρχηγό ενώ η ήττα σε όλους τους άλλους. Του μικρού πλέον καναλιού του φταίει η Όλγα. Αλλά όπως θα έλεγε και ο μακαρίτης ο Λαμπράκης "δεν θα αφήσουμε να μας καταστρέψουν δύο υπάλληλοί μας, όταν υπάρχουν χιλιάδες ακόμη". Και ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος αν και διευθυντής ακόμη, παραμένει ένας υπάλληλος. Οι περιπέτειές του ίσως του δώσουν τροφή για ποιητική έκφραση στο μέλλον. Αν αποτύχει μπορεί να γίνει με επιτυχία βιογράφος του Βενιζέλου.
Από το koutipandoras
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου