ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Με στάση πληρωμών κινδυνεύει ο ΟΑΣΑ
Με στάση πληρωμών κινδυνεύει ο ΟΑΣΑ
Aνοιξε η «κερκόπορτα» των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, οι οποίες κινδυνεύουν με στάση πληρωμών, εάν το υπουργείο Οικονομικών εμμείνει σε «γενναίο κούρεμα» των κρατικών επιδοτήσεων.
Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, αν και υποστηρίζουν ότι «από τις συγκοινωνίες και το σιδηρόδρομο δεν περισσεύει κανένας», παραδέχονται ότι το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει θέσει θέμα πλεονάζοντος...
Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, αν και υποστηρίζουν ότι «από τις συγκοινωνίες και το σιδηρόδρομο δεν περισσεύει κανένας», παραδέχονται ότι το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει θέσει θέμα πλεονάζοντος...
προσωπικού και σε ΔΕΚΟ της εποπτείας του (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΤΕΟ, ΓΑΙΑΟΣΕ κ.ά.).
Το γεγονός αυτό έχει θορυβήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος, γενικός γραμματέας Νίκος Σταθόπουλος), το οποίο διαμήνυσε στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι «τρένα και λεωφορεία δεν γίνεται να κυκλοφορούν με έλλειμμα ασφάλειας και συντήρησης». Μάλιστα, κυκλοφορούν σενάρια ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος απομάκρυνσης υπαλλήλων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων. Αντίθετα, ασφαλείς αισθάνονται οι εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ), καθώς δεν θα «πειραχτούν».
Σαν να μην έφτανε αυτό, οι αστικές συγκοινωνίες, κυρίως η ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) απειλούνται με στάση πληρωμών, δηλαδή με καθυστερήσεις στις πληρωμές προσωπικού και προμηθευτών, εάν το υπουργείο Οικονομικών εμμείνει στη γενναία μείωση της κρατικής επιδότησης για τα έτη 2014-17.
Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει η «Ε», το υπουργείο Μεταφορών απέστειλε, στις 9 Σεπτεμβρίου 2013, επιστολή στο υπουργείο Οικονομικών, στην οποία επισημαίνει ότι «με βάση το υφιστάμενο προσωπικό και το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο, ο προϋπολογισμός αυτός θα οδηγήσει σε σοβαρά ταμειακά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης, ενδεχομένως, της στάσης πληρωμών, ιδιαίτερα στον ΟΑΣΑ».
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών πρότεινε, για το 2014, η ετήσια κρατική επιδότηση σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΑΣΘ, ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ να φτάσει τα 260 εκατ., όταν η αντίστοιχη προϋπολογισθείσα δαπάνη για το 2013 έφτανε τα 380 εκατ.! Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τα έτη 2015 έως και 2017, η ετήσια κρατική επιχορήγηση προβλέπεται να είναι ακόμη μικρότερη και να ανέρχεται στα 231 εκατ.
Τι απαντά το υπουργείο; «Το προτεινόμενο ποσό από το υπουργείο Οικονομικών κρίνεται ανεπαρκές ώστε να καλύψει στοιχειωδώς βασικές ανάγκες λειτουργίας των συγκοινωνιακών φορέων, των οποίων οι συνολικές ανειλημμένες υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λειτουργικών εξόδων το υπερβαίνουν κατά πολύ», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου.
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι με τη μείωση της κρατικής επιδότησης αυτομάτως θα συρρικνωθεί περαιτέρω το συγκοινωνιακό έργο, οπότε εντέχνως θα καλλιεργηθεί η εικόνα ότι πλεονάζει προσωπικό, αφού λεωφορεία και τρένα θα διεξάγουν πιο αραιά δρομολόγια.
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ από enet
Τι απαντά το υπουργείο; «Το προτεινόμενο ποσό από το υπουργείο Οικονομικών κρίνεται ανεπαρκές ώστε να καλύψει στοιχειωδώς βασικές ανάγκες λειτουργίας των συγκοινωνιακών φορέων, των οποίων οι συνολικές ανειλημμένες υποχρεώσεις μισθοδοσίας και λειτουργικών εξόδων το υπερβαίνουν κατά πολύ», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου.
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι με τη μείωση της κρατικής επιδότησης αυτομάτως θα συρρικνωθεί περαιτέρω το συγκοινωνιακό έργο, οπότε εντέχνως θα καλλιεργηθεί η εικόνα ότι πλεονάζει προσωπικό, αφού λεωφορεία και τρένα θα διεξάγουν πιο αραιά δρομολόγια.
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ από enet
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου