Οι εταιρείες δημοσκοπήσεων δηλώνουν με κάθε ευκαιρία ότι δεν προβλέπουν
το εκλογικό αποτέλεσμα, αλλά απλώς καταγράφουν την τάση τη στιγμή
ακριβώς που «σφυγμομετρούν» τις διαθέσεις της κοινής γνώμης. Αυτή είναι η
αλήθεια, έστω κι αν τελικά το επιχείρημα αξιοποιείται εκ των υστέρων
προκειμένου να καλυφθούν μετρήσεις που δεν επιβεβαιώνονται από το
αποτέλεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι διαχειριστές των δημοσκοπήσεων (ηθϋΐα και κόμματα) υποβαθμίζουν το χαρακτηριστικό της μέτρησης και υπογραμμίζουν το στοιχείο της πρόβλεψης, με στόχο τη δημιουργία και αξιοποίηση του κλίματος που μπορεί να δημιουργήσει μια «προφητεία». Ωστόσο, τα γραπτά μένουν και, καθώς μπαίνουμε σε μια ιδιαίτερη προεκλογική περίοδο, καλό θα είναι...
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι διαχειριστές των δημοσκοπήσεων (ηθϋΐα και κόμματα) υποβαθμίζουν το χαρακτηριστικό της μέτρησης και υπογραμμίζουν το στοιχείο της πρόβλεψης, με στόχο τη δημιουργία και αξιοποίηση του κλίματος που μπορεί να δημιουργήσει μια «προφητεία». Ωστόσο, τα γραπτά μένουν και, καθώς μπαίνουμε σε μια ιδιαίτερη προεκλογική περίοδο, καλό θα είναι...
να τους ρίξουμε μια ματιά. Έτσι, για να βγάλουμε τα
συμπεράσματά μας...
Θα ασχοληθούμε με τις μετρήσεις της τελευταίας εκλογικής αναμέτρησης, των ευρωεκλογών.
Συμπέρασμα: Οι δημοσκοπήσεις είναι ένα εργαλείο χρήσιμο για τη διάγνωση των τάσεων. Δεν είναι σε καμία περίπτωση προφητείες οι οποίες καθορίζουν (ή διαμορφώνουν) ένα εκλογικό αποτέλεσμα. Καλό θα είναι να το έχουμε κατά νου όλες αυτές τις μέρες που θα ακολουθήσουν. Οι... επιδόσεις των εταιρειών στις ευρωεκλογές δείχνουν του λόγου το ασφαλές.
Από το Ποντίκι
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου