Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Ένας δάσκαλος - 70 μαθητές στο σχολείο του 2014

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου
Χριστίνα Λαδά, Φώτης Φωτόπουλος,
Σίσσυ Πλακονούρη, Αφροδίτη Χριστοπούλου
Της Μαρίας Νίκα

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ολοήμερα με έναν δάσκαλο για 70 μαθητές και χωρίς καμία ειδικότητα, μικρά παιδιά που ξεροσταλιάζουν στους δρόμους περιμένοντας τα λεωφορεία της γραμμής, εκπαιδευτικοί που εργάζονται υπό το φόβο του πειθαρχικού και της δίωξης…

Κάπως έτσι περιέγραψαν την κατάσταση στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του νομού οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, σε συνέντευξη Τύπου...
που παραχώρησαν χθες το απόγευμα στην Καλαμάτα.

Για πολλά κενά, αλλά και εκπαιδευτικούς που εργάζονται μέσω ΕΣΠΑ υπό συνθήκες γαλέρας, μίλησε η πρόεδρος του Συλλόγου Χριστίνα Λαδά. Επίσης, για έξοδα των σχολικών μονάδων που δεν καλύπτονται (π.χ. οι εκπαιδευτικοί πρέπει να διαλέξουν εάν θα βάλουν πετρέλαιο για να ζεσταθούν τα παιδιά ή θα πάρουν αναλώσιμα), καθώς και για μεγάλο πρόβλημα στη μεταφορά των μαθητών προς και από τα σχολεία. Πολλά σχολικά δρομολόγια, όπως είπε, έχουν καταργηθεί, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μεταφέροντα με τα λεωφορεία της γραμμής συχνά και όρθιοι. Για παράδειγμα, στη Χώρα τα παιδιά φτάνουν από τις 7.20 το πρωί και τρέχουν οι εκπαιδευτικοί νωρίτερα να τα προλάβουν για να μην είναι μόνα τους μέχρι να αρχίσει το σχολείο. Ανάλογα περιστατικά παρατηρούνται και το μεσημέρι.

Στο Δημοτικό Ασπροχώματος, όπου φοιτούν αρκετά παιδιά Ρομά, κόπηκε η μεταφορά μετά το Ολοήμερο και έτσι πολλά από αυτά το εγκατέλειψαν, πρόσθεσε η κα Λαδά, τονίζοντας ότι την ίδια στιγμή η αξιολόγηση μόνο για φέτος κόστισε 7.300.000 ευρώ, χρήματα που αφορούν «πακέτα» τα οποία δόθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες. Επίσης, το Πρόγραμμα "Κοινωνικό Σχολείο" κόστισε 3.000.000 ευρώ, ενώ μαζί με άλλα ποσά που έχουν δοθεί για παρόμοιες δράσεις έχουν δαπανηθεί 12.000.000 ευρώ. Με αυτά τα χρήματα, όπως αναφέρθηκε, θα μπορούσαν να εργασθούν 15.000 εκπαιδευτικοί.

«Θέλουν να γυρίσουμε στο παλιό σύστημα που υπήρχε πριν από 50 χρόνια, κάθε τάξη και δάσκαλος» πρόσθεσε η αντιπρόεδρος του Συλλόγου και μέλος του ΠΥΣΠΕ Σίσσυ Πλακονούρη. Χαρακτήρισε πολύ σοβαρές τις ελλείψεις στα Ειδικά Σχολεία, σημειώνοντας ότι από αυτό της Καλαμάτας λείπουν ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, φυσιοθεραπευτής, ένας δάσκαλος ή και δύο, γιατί τα παιδιά έχουν αυξηθεί, ώρες λογοθεραπείας και δύο άτομα βοηθητικό προσωπικό. Το Ειδικό των Φιλιατρών, όπως είπε, λειτουργεί με δύο δασκάλους και έναν βοηθό.

Γενικότερα ανέφερε ότι τα Ολοήμερα Σχολεία έχουν δεχθεί τη μεγαλύτερη συμπίεση. Στη Θουρία ένας δάσκαλος έχει 72 παιδιά, στα Λέικα 70, ενώ στο Δημοτικό Δυτικής Μάνης κρατάνε στο Ολοήμερο μόνο τα παιδιά της Α΄, Β΄ και Γ΄ Τάξης, γιατί δεν έχουν προσωπικό.
Επίσης, η Σίσσυ Πλακονούρη σημείωσε ότι στο Δημοτικό Δυτικής Μάνης δεν έχουν καθηγητή Αγγλικών, Μουσικής, Εικαστικών, Θεατρικής Παιδείας, Γερμανικών, ούτε Τμήμα Υποδοχής (για παιδιά αλλοδαπών). Συμπλήρωσε ότι 22 σχολεία δεν έχουν καθόλου Αγγλικά, ενώ για τέταρτη χρονιά δεν κάνει Αγγλικά το 2ο Χώρας και για δεύτερη χρονιά δεν κάνουν το 2ο Γαργαλιάνων και το 3ο Φιλιατρών.

Σε κανένα Ολοήμερο, όπως είπε, δεν υπάρχει σχεδόν καμία ειδικότητα. «Όταν πηγαίνουν οι γονείς να γράψουν τα παιδιά, τους δίνεται ένα χαρτί για να συμπληρώσουν τι θέλουν να κάνουν: Εικαστικά, Πληροφορική, Χορό κ.λπ. Οι γονείς αναρωτιούνται τι να βάλουν, σκέφτονται αν είναι καλύτερα να κάνει το παιδί Πληροφορική ή Χορό, όμως τελικά το παιδί δεν κάνει τίποτα. Σε κανένα Ολοήμερο δεν υπάρχει σχεδόν καμία ειδικότητα».
Σε αυτό το σημείο η Χριστίνα Λαδά παρατήρησε ότι στο Δημοτικό Ασπροχώματος, που έχει τόσα παιδιά Ρομά (62), δεν εγκρίθηκε τμήμα ένταξης!

«Πάει να περάσει στην κοινή γνώμη ότι οι δάσκαλοι δεν θέλουν την αξιολόγηση. Και βέβαια θέλουμε την αξιολόγηση, όμως φαντάζει κακόγουστο αστείο, να ζητάνε αξιολόγηση όταν η ζωή μας είναι επικηρυγμένη, όταν παιδιά υποσιτίζονται, όταν πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς φαγητό και περιμένουν το σάντουιτς του Δήμου για να φάνε» κατέληξε το μέλος του Συλλόγου Φώτης Φωτόπουλος.