Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Διαφημίσου κι εσύ σε μια αρχαιολογική ανασκαφή

Αγγελία στο Bloomberg έχει βάλει από σήμερα η κυβέρνηση Σαμαρά για την χρηματοδότηση της ανασκαφής της Αμφίπολης, δια στόματος της γ. γ. του υπουργείο Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη. Εκτός της Αμφίπολης, όποιος ιδιώτης επιθυμεί θα μπορεί να χρηματοδοτήσει τις εργασίες ενός από τα εκατοντάδες υπό ανασκαφή μνημεία.

Ως γνωστόν, είναι δεκάδες οι αρχαιολογικοί χώροι που κάποιος θα μπορούσε να αγοράσει και να εκμεταλλεύεται, αρκεί να έχει καλούς φίλους στο ΤΑΙΠΕΔ.

Πλέον, όποιος το επιθυμεί θα μπορεί...
να αποκτά ακόμα και μνημεία πριν αποκαλυφθούν, χρηματοδοτώντας την ανασκαφή τους.

Η κυρία Μενδώνη, ως αρχαιολόγος που σέβεται τον εαυτό και την επιστήμη της ξεκαθάρισε πως δεν θα μπορούν οι χορηγοί να βάζουν ταμπέλα με την επωνυμία τους πάνω από τον τάφο.

Φανταστείτε: Τάφος Αμφίπολης-Vodafone

Τι σχόλια θα έκανε ο καθένας για το δίκτυο της εταιρείας;

Ωστόσο, ο χορηγός θα μπορούσε να αναλαμβάνει την επικοινωνία του μνημείου, όπως:

Τάφος Αμφίπολης, χορηγός επικοινωνίας Γραφείο Τελετών ο Παράδεισος μπορεί να περιμένει.

Επίσης, θα μπορούσαν τα Ζάρα να λανσάρουν τη νέα τους κολεξιόν επάνω στις Καρυάτιδες.

Η κυρία Μενδώνη σημείωσε πως η κρίση έχει επιπτώσεις στον προϋπολογισμό για τον πολιτισμό.

Αυτό που δεν ξεκαθάρισε, είναι πως η κρίση έχει επιπτώσεις και στον ίδιο τον πολιτισμό και τους ανθρώπους που τον αντιπροσωπεύουν.

Βέβαια, θα πει κάποιος: Μα καλά, τι πειράζει να υπάρχουν χορηγοί που θα χρηματοδοτούν μιαν ανασκαφή; Και στην αρχαιότητα δεν συνέβαλαν στην κοινωνία οι χορηγοί.

Έχω την εντύπωση πως οι χορηγοί της αρχαιότητας δεν κρύβονταν σε καμία λίστα Λαγκάρντ, δεν χρέωναν τις τράπεζές τους και μετά έβαζαν τους πολίτες να τις σώζουν, ούτε έβγαζαν τα λεφτά τους στο εξωτερικό περιμένοντας να τα επιστρέψουν για να αγοράσουν κάποιο νησί ή κάποια ΔΕΚΟ.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, ο χορηγός “συγκροτούσε μια ομάδα πολιτών, οι οποίοι υπηρετούσαν στο θέατρο ως χορός, και τους προσέφερε στέγαση αλλά και σίτιση για τις πρόβες. Φρόντιζε για όλες τις ανάγκες τους και συχνά πλήρωνε και τον χοροδιδάσκαλο που τους έκανε μάθημα. Πλήρωνε τις φορεσιές τους και άλλες έκτακτες ανάγκες, τα «παραχορήματα», τους κομπάρσους, δεύτερο βοηθητικό χορό, και διάφορες άλλες ανάγκες, μέχρι και το γεύμα μετά την παράσταση“.

Ακόμα κι αν δεχτούμε πως θα μπορούσε κάτι τέτοιο να εξαπλωθεί και στην αρχαιολογία, το γεγονός πως κάποιος θα μπορεί να διαφημίζεται πάνω στην ανασκαφή του Αμυνταίου ή της ανασκαφής της Αρχαίας Θουρίας είναι ακόμα μία καινοτομία της Νέας Ελλάδας.

Ακόμα μία ιστορική παρακαταθήκη του Αντώνη Σαμαρά και της κυβέρνησής του.

ΥΓ. Η φωτογραφία είναι από το καλό και φρέσκο Κουλούρι. Τον Οκτώβριο του 2013 έγραφε πως “Την τοποθέτηση διαφημίσεων σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους αποφάσισε η ελληνική Κυβέρνηση“.

Να απολογηθεί αμέσως. Κάτι γνώριζε!