ΘΟΡΥΒΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ
Στο παρά ένα προαναγγέλλει αλλαγές και πάλι το υπουργείο Παιδείας, στον τρόπο βαθμολόγησης της Α' Λυκείου. Θορυβημένοι οι παράγοντες του υπουργείου από τα δημοσιεύματα του Τύπου, για παταγώδη αποτυχία του νέου συστήματος βαθμολόγησης και της Τράπεζας Θεμάτων, καθησυχάζουν γονείς και μαθητές, κάνουν λόγο για τεχνικό λάθος και εξαγγέλλουν βελτιώσεις και τροποποιήσεις.
Ενα σύστημα, που από την καθιέρωσή του, τον περασμένο Σεπτέμβριο, αποδοκιμάστηκε...
Ενα σύστημα, που από την καθιέρωσή του, τον περασμένο Σεπτέμβριο, αποδοκιμάστηκε...
από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές και στην πρώτη του εφαρμογή αποδείχτηκε προβληματικό.
Σύμφωνα με την οδηγία που έστειλε η ομάδα υποστήριξης του πληροφοριακού συστήματος «myschool» του υπουργείου Παιδείας προς τους λυκειάρχες, ζητείται να προβούν σε νέα έκδοση των αποτελεσμάτων με τις βαθμολογικές επιδόσεις, και διευκρινίζει ότι: «Μέχρι τώρα, στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα. Τώρα στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος "Φυσικές Επιστήμες", που προκύπτει από τα 3 κλαδικά μαθήματα, είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται».
Λάθος αλγόριθμος
Τελικά, με νεότερη ανακοίνωση, το υπουργείο Παιδείας απέδωσε σε τεχνικό λάθος το πρόβλημα με τη χαμηλή βαθμολόγηση των γραπτών της Α' Λυκείου. Το λάθος, όπως αναφέρεται, εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να πέφτουν κάτω από τη βάση. Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Πηγές του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή, ακόμη, και τα τελικά αποτελέσματα. Να σημειωθεί, βέβαια, ότι πολλά σχολεία έχουν επισημοποιήσει τα αποτελέσματα και έχουν δώσει στους μαθητές τα απολυτήριά τους.
Τα στοιχεία καθηγητών της Αττικής έδειχναν ότι περίπου 15.000 μαθητές θα κληθούν να δώσουν ξανά τον Σεπτέμβιο, καθώς δεν εξασφάλισαν το πολυπόθητο «δεκάρι» για τα βασικά μαθήματα. Τώρα, με τις παρεμβάσεις αυτές, εικάζεται ότι ο αριθμός αυτός θα μειωθεί αισθητά.
Επιμένει στο θεσμό
Ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επισημαίνει ότι, εάν χρειαστεί, θα υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείει όμως την κατάργηση του θεσμού. «Εμείς πιστεύουμε στο θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε, αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, από τη Ρόδο, όπου συμμετείχε στη Σύνοδο των πρυτάνεων.
Για το ζήτημα αυτό η ΟΛΜΕ τόνισε: «Τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α' τάξης των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείου φαίνεται να επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, την καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση με την υλοποίηση διατάξεων του νέου αντιεκπαιδευτικού ν. 4186 που ψηφίστηκε τον Σεπτέμβρη του 2013 (Τράπεζα θεμάτων, νέος τρόπος προαγωγής, κ.λπ.), κινούμενη στα πλαίσια της πολιτικής της Ε.Ε. που επιδιώκει την παραπέρα προσαρμογή της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και του κεφαλαίου.
»Επιβεβαιώνεται ο ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος, γιατί από τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν φαίνεται πως αποκλείονται περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από περιοχές με χαμηλότερη οικονομική κατάσταση. Απαιτούμε: Να επανέλθει άμεσα ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών της Α' Λυκείου, να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και να καταργηθεί ο ν. 4186/13».
* Για το θέμα των μετεγγραφών των φοιτητών, μεθαύριο Δευτέρα θα οριστικοποιηθούν οι νέες διατάξεις, που έχουν στόχο να επωφελούνται οι οικογένειες με οικονομικά προβλήματα, αλλά και να ολοκληρώνεται η διαδικασία της μετεγγραφής γρήγορα και χωρίς αναβολές. Ως σήμερα οι μετεγγραφές καθυστερούσαν πολύ στα πανεπιστήμια υποδοχής λόγω του μεγάλου αριθμού των πρωτοετών φοιτητών τους, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι δικαιούχοι να χάνουν έως και εξάμηνο.
Στο ΙΚΑ 915 από ΑΣΕΠ του 2008
Στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διορίζονται οι 915 επιτυχόντες των προκηρύξεων 8Κ/2008 και 9Κ/2008 του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, γεγονός που δίνει λύση σε μια πολυετή εκκρεμότητα.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο, στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων για το 2014, λαμβάνοντας υπόψη τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί για την κάλυψη των αναγκών της δημόσιας διοίκησης, τις αυξημένες ανάγκες των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας, προχώρησε στα ακόλουθα:
1. Εκδοση των αποφάσεων κατανομής για την απορρόφηση 331 και 226, αντίστοιχα, επιτυχόντων του διαγωνισμού της προκήρυξης 8Κ/2008 στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
2. Εκδοση και ολοκλήρωση της απόφασης κατανομής προσωπικού στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από τους επιτυχόντες της 9Κ/2008 προκήρυξης, με την οποία τοποθετούνται οι συνολικά 358 επιτυχόντες.
Με τον τρόπο αυτό επανορθώνεται η αδικία έναντι των μη διορισθέντων επιτυχόντων των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 8Κ/2008 και 9Κ/2008, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, τονίζει η ανακοίνωση του υπουργείου.
«Αποκαθιστούμε μια αδικία πολλών ετών και παράλληλα ενισχύουμε μία νευραλγική υπηρεσία του Δημοσίου. Σύντομα, όλοι οι αδιόριστοι επιτυχόντες -Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης- σε παρελθόντες διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ θα έχουν τη δυνατότητα να προσληφθούν σε υπηρεσίες που έχουν υψηλές ανάγκες στελέχωσης και βρίσκονται στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης του πολίτη», δήλωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης.
Των Κ. ΚΑΡΤΑΛΗ, Χ. ΚΑΤΡΑΚΙΑ από enet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.