Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Το μυστικό ημερολόγιο του Σταύρου Θεοδωράκη

Ο πιτσιρίκος φέρνει στο φως το μυστικό ημερολόγιο του Σταύρου Θεοδωράκη και βάζει φωτιά στο πολιτικό σκηνικό.

4 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Κάνω περιοδεία στην Ελλάδα για το Ποτάμι μου. Είμαι κάπου στο πουθενά. Εκεί που το σούρουπο ο ήλιος ματώνει τις γραμμές των οριζόντων. Εκεί που το χτες πληγώνει το σήμερα για να πυρπολήσει το αύριο. Εντάξει, δεν χρειάζεται να γράφω τις μπαρούφες που λέω στην τηλεόραση και στο ημερολόγιο. Αφού δεν θα το διαβάσει κανείς. Λοιπόν, αγαπημένο μου ημερολόγιο, είμαι στη Λάρισα. Μίλησα...
στους Λαρισαίους. Θεέ μου, πόσο χαμηλά έχω πέσει…

5 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Είμαι στην Καρδίτσα. Πολλή βλαχιά. Στην ομιλία μου, δεν τους έφτανε που με έβλεπαν, ήθελαν να μου κάνουν και ερωτήσεις οι μπουρτζόβλαχοι. Ένας με ρώτησε ποιοι με χρηματοδοτούν. Του απάντησα πως έχω ένσημα από 16 χρονών. «Κι εγώ» μου λέει, «αλλά δεν μπορώ να κάνω κόμμα». Τον χειροκρότησαν. Σκέφτομαι να σταματήσω την περιοδεία και να επιστρέψω στο εστιατόριο. Η Ελλάδα δεν αξίζει κάποιον σαν εμένα. Της πέφτω πολύς. Τώρα καταλαβαίνω την Γιάννα Αγγελοπούλου.

7 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Το δέρμα μου είναι χάλια. Τίγκα στη ρυτίδα. Κάποιοι με ρωτούν αν είμαι άρρωστος και όλοι μου λένε πως φαίνομαι πολύ νεότερος στην τηλεόραση. Όλοι φαίνονται νεότεροι στην τηλεόραση, ζώα! Είναι τα φώτα, το μακιγιάζ και οι ειδικές κάμερες. Πάντως, τους άρεσαν πολύ τα παπούτσια μου. Η Ελλάδα αλλάζει. Θα κάνω μπότοξ.

10 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Όπου πάω με κερνάνε τσικουδιές και ούζα. Κοντεύω να γίνω αλκοολικός. Δεν πιστεύω όλοι αυτοί που με κερνάνε να έρθουν στο εστιατόριό μου και να θέλουν να τους κεράσω κι εγώ. Εν τω μεταξύ, όταν φτάνει η ώρα της ομιλίας μου, είμαι ντίρλα. Ανεβαίνω πάνω και δεν ξέρω τι λέω. Εντάξει, και νηφάλιος δεν ξέρω τι λέω αλλά τουλάχιστον δεν παραπατάω και δεν κάνω «χικ». Χικ!

11 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Εγώ το έχω ρίξει στις ομιλίες στα κατσάβραχα και δεν ξέρω τι γίνεται στο εστιατόριο. Μπορεί να με κλέβουν οι υπάλληλοι. Μπορεί να μην χτυπάνε τις αποδείξεις για τις τσιπούρες, τις σαλάτες και τα ντολμαδάκια, και να τα παντελονιάζουν τα λεφτά. Σκέφτομαι να διακόψω την περιοδεία και να κάνω ξαφνική έφοδο στο εστιατόριο.

15 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Σήμερα μίλησα σε ένα χωριό που δεν πιάνουν Mega. Δεν ήξεραν καν ποιος είμαι. Πώς να πάει μπροστά η χώρα; Κάποιοι νόμιζαν πως είμαι Αλβανός και είχαν βγάλει τα δίκαννα. Μια γριά 105 ετών ήρθε και μου είπε πως μια χαρά κρατιέμαι για την ηλικία μου. Ήθελε να της τραγουδήσω το «Βράχο-βράχο τον καημό μου». Μου είπε να μην σταματήσω να γράφω τραγούδια.

16 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Είμαι στον Άγιον Όρος. Ψηφίζουν αυτοί εδώ ή τζάμπα ήρθα;

18 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Σήμερα μίλησα στην Ηγουμενίτσα. Μου αρέσει να ακούω τη φωνή μου. Φτιάχνομαι. Κρίμα που δεν μπορώ να με βλέπω κιόλας. Πρέπει να βάλω καμιά γιγαντοοθόνη στις συγκεντρώσεις, για να με χαζεύω την ώρα που μιλάω. Είμαι γαμάτος.

20 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα και Χριστός Ανέστη! Είμαι στα Γιάννενα. Πήγα σε ένα στρατόπεδο και τσούγκρισα αυγά με τους φαντάρους. Τους έλεγα «πώς πάει;», «τι λέει;», «τα λέμε», και θυμήθηκα την εκπομπή μου. Μου λείπει η εκπομπή μου. Λογικά, αφού δεν κάνω εκπομπές εγώ, δεν θα βλέπει κανείς πια τηλεόραση.

22 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Σήμερα μίλησα στην Πάτρα. Κάποιος με ρώτησε ποια συμφέροντα εξυπηρετώ. Αμέσως πετάχτηκε ένας άλλος και μου είπε πως έκανα κόμμα για να κόψω ψήφους από τον ΣΥΡΙΖΑ. Του είπα πως έχω ένσημα από 16 χρονών και να μου φέρουν πρώτα τα ένσημα του Τσίπρα και μετά να μιλάνε για συμφέροντα. Τότε πετάχτηκε ένας τρίτος και μου είπε πως λέω για τα ένσημα του Τσίπρα αλλά τόσα χρόνια δεν είχα πει τίποτα για τα ένσημα του Καραμανλή και του Παπανδρέου. Τι να έλεγα; Αφού έπεφτε χοντρή μάσα. Επειδή, δεν ήξερα τι να τους απαντήσω, χαμογέλασα αφοπλιστικά. Μια πιτσιρίκα μπροστά μου έπαθε πολλαπλούς οργασμούς.

24 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Σήμερα Καλαμάτα. Φάση κι έτσι. Πάλι κάποιος πετάχτηκε και με ρώτησε τι ρόλο βαράω και ποιοι μου τα έχωσαν για να κάνω κόμμα. Του είπα πως έχω ένσημα από 16 χρονών. «Ρε φίλε» μου λέει, «εγώ είμαι 30 χρονών και είμαι άνεργος πέντε χρόνια, από πού να τα βρω τα ένσημα;». Σκέφτηκα να του πω να πάει να μαζεύει φράουλες στη Μανωλάδα ο τεμπελχανάς, αλλά μπορεί να έχανα τις ψήφους των ανέργων που είναι ενάμισι εκατομμύριο και νομίζουν πως θα τους βρω δουλειά εγώ. Βέβαια, όποιος θέλει να δουλέψει βρίσκει δουλειά. Εγώ έχω εστιατόριο και άφησα και μια εκπομπή στην τηλεόραση. Ορίστε, δημιούργησα ήδη μια θέση εργασίας.

25 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Μίλησα στο Μεσολόγγι. Η ομιλία πήγαινε καλά και όλοι κρέμονταν από τα σαρκώδη χείλη μου, μέχρι που πετάχτηκε ένας και είπε «Για τα ένσημα που έχεις από 16 ετών δεν θα πεις τίποτα;». Νομίζω ότι με δουλεύουν.

27 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Σήμερα Αγρίνιο. Πριν ξεκινήσω, τα μεγάφωνα έπαιζαν Calexico. Πετάγεται ένα βλαχαδερό και λέει «Θεοδωράκη, εδώ είναι Αγρίνιο και δεν τα γουστάρουμε τα καουμπόικα, να βάλεις Πάολα!». Ξενέρωσα εντελώς. Για να τους τιμωρήσω, δεν είπα για τα ένσημα που έχω από 16 ετών.

30 Απριλίου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, καλησπέρα καλησπέρα. Επέστρεψα Αθήνα. Λέω να πάω περιοδεία και στο εξωτερικό. Να διαφωτίσω κι άλλους λαούς. Πάντως, η περιοδεία πήγε σούπερ. Έκανα φοβερή διαφήμιση στο εστιατόριο. Σκέφτομαι να ανοίξω εστιατόρια σε όλες τις πόλεις που πήγα. Θα κάνω το Αλάτσι αλυσίδα. Και λέω να του αλλάξω και όνομα. Από Αλάτσι θα το κάνω Ποταμάτσι. Ή να κάνω το Ποτάμι Αλάτσι; Μπάσταρδε, πονάνε οι λέξεις. Τα λέμε.

(Το κείμενο είναι από το τεύχος του Unfollow που κυκλοφορεί και σας περιμένει στα περίπτερα μέχρι το τέλος του μήνα.)