αρωτικές αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων και συγκεκριμένα από 12.50% μέχρι και 62,50% καθώς και κάπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ κρατική ενίσχυση, είναι το βαρύ τίμημα που θα πληρώσουν οι πολίτες για την επανεκκίνηση των εγκαταλειμμένων από τους εργολάβους αυτοκινητόδρομους, τη διαχείριση και...
εκμετάλλευση των οποίων έχουν ιδιώτες.
εκμετάλλευση των οποίων έχουν ιδιώτες.
Οι αναθεωρημένες συμβάσεις αναμένεται να κατατεθούν την Παρασκευή (εκτός απροόπτου αφού εκκρεμεί η υπογραφή της κοινοπραξίας της Ολυμπίας Οδού) στη Βουλή από το Μιχάλη Χρυσοχοίδη και θα τεθούν σε ισχύ πιθανότατα από την 1η Ιανουαρίου 2014, επιβεβαιώνοντας ότι οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους κέρδισαν το παιγνίδι αφού ως εξπέρ της διαπραγμάτευσης και κατά άλλους του εκβιασμού…τα πήραν όλα κι έφυγαν.
Εν ολίγοις τα 4 μεγάλα οδικά έργα από ιδιωτικά μετατρέπονται στην πραγματικότητα σε δημόσια χωρίς η Πολιτεία, όμως, να έχει την εκμετάλλευσή τους και με το ελληνικό δημόσιο να αναλαμβάνει όλη την ευθύνη για τη διακοπή των εργασιών αλλά και όλο το ρίσκο της επένδυσης!
Στα ύψη τα διόδια
Από 1-1-2014 που εκτιμάται ότι θα τεθούν σε ισχύ οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης οι τιμές των διοδίων θα διαμορφωθούν ως εξής:
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: αύξηση στα διόδια της Πελασγίας 29,63% και Μοσχοχωρίου 33,33%
-Νέα Οδός: αύξηση στα διόδια Αφιδνών 59,52%, Καπανδριτίου 58,33%, Μαλακάσας 61,17%, Οινοφύτων 62,50% και Θηβών 55%.
-Ελευσίνα- Κόρινθος: η χρέωση θα γίνεται και στις νέες κατευθύνσεις με αποτέλεσμα στα διόδια Ελευσίνας η αύξηση να είναι 31,25% και του Ισθμού 12,50%
-Κόρινθος –Πάτρα: Είναι το μοναδικό τμήμα που προβλέπεται μείωση του αντιτίμου αφού ο δρόμος είναι εργοτάξιο. Έτσι στο Ζευγολατιό και το Ρίο το αντίτιμο από 3,10 ευρώ θα πέσει τα 2,50 ευρώ.
Δώσαμε τα ρέστα μας
Οι τροποποιημένες συμβάσεις περιγράφουν ανάγλυφα τη βαθιά υπόκλιση που έκανε η κυβέρνηση προκειμένου οι εργολάβοι να επιστρέψουν στα εργοτάξια και οι τράπεζες με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου να ξανασκεφτούν σοβαρά τη δανειοδότηση του έργου.
Το ελληνικό δημόσιο θα καλύψει τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ που υπολογίζεται ότι είναι το χρηματοδοτικό κενό για την επανεκκίνηση των έργων. Παράλληλα , η κυβέρνηση συμφώνησε τα μελλοντικά έσοδα που θα έχει το δημόσιο από τα διόδια να χρησιμοποιούνται ως ενίσχυση των ιδιωτών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους, εφόσον τα συνολικά καθαρά έσοδα δεν θα επαρκούν για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και την εξυπηρέτηση των δανειακών τους συμβάσεων!
Να σημειωθεί ότι οι κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται τους 4 οδικούς άξονες θα πάρουν 170 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση ενώ οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα έργα έχουν συμφωνήσει να αποζημιωθούν με 404 εκατομμύρια ευρώ.
Βάλια Μπαζού από το Ποντίκι
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου