Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των
ναυτεργατών και αντικατάστασή τους με «ατομικές» απαιτεί η Ενωση
Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων.
Αν γίνει αυτό, λένε χωρίς
καμία διάθεση... εκβιασμού, τότε θα επιστρέψουν τα κρουαζιερόπλοια των
μελών της σε καθεστώς «ελληνικής σημαίας»...
Μάλιστα (σύμφωνα με
την ιστοσελίδα της «Ναυτεμπορικής»), όπως αποκάλυψε ο αντιπρόεδρος της
Ενωσης, κ. Μιχάλης Λάμπρος, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ετοιμάζει
ήδη «νομοθετική παρέμβαση» για να ικανοποιήσει το αίτημά τους.
*
Πρόκειται για άλλο ένα λαμπρό δείγμα «φιλοπατρίας» των εφοπλιστών.
Αλλά
και για μια ακόμα απόδειξη για την «πρεμούρα» του πολιτικού προσωπικού
τους - που την ίδια ώρα επιστρατεύει εργαζόμενους - να προωθήσει άλλο
ένα αντεργατικό νομοθέτημα που...
θα ισοπεδώνει τους μισθούς των
ναυτεργατών.
Μήπως, όμως, αντιθέτως με τη δική μας «δογματική»
προσέγγιση, η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων έχει... φιλεργατικό
πνεύμα; Μα προφανώς, λένε οι καλοί μας εφοπλιστές, αφού «εφόσον ισχύσει
και για την επιβατηγό ναυτιλία η ρύθμιση που προβλέπεται στο σχέδιο
νόμου του Υπουργείου και δίνει τη δυνατότητα συμβάσεων για τα κατώτερα
πληρώματα, τα κρουαζιερόπλοια θα επιστρέψουν στην ελληνική σημαία και η
ανεργία στους Ελληνες ναυτικούς θα καταπολεμηθεί σημαντικά»...
*
Σωστοί «ευεργέτες», όπως βλέπετε, οι εφοπλιστές...
Μόλις
η κυβέρνηση ψηφίσει το νόμο που θα κατακρεουργεί τους μισθούς των
ναυτεργατών, τότε θα μας κάνουν τη... χάρη να ξαναγίνουν... Ελληνες και
έτσι να πρωτοστατήσουν - οι εφοπλιστές - στην ...καταπολέμηση της
ανεργίας των ναυτεργατών.
Για τους ναυτεργάτες νοιάζονται,
συνεπώς, οι εφοπλιστές. Για τους ναυτεργάτες... Που, όμως, εφόσον γίνουν
αυτά που θέλουν οι εφοπλιστές, τότε οι ναυτεργάτες δε θα είναι πια
ναυτεργάτες. Θα είναι δούλοι σε γαλέρες.
*
Παρεμπιπτόντως,
εφοπλιστές είναι αυτή η «δράκα» των κεφαλαιοκρατών που όλα τα
προηγούμενα χρόνια ξεζούμιζαν τους ναυτεργάτες και «πνίγηκαν» στα κέρδη.
Είναι αυτό το τμήμα του μεγάλου κεφαλαίου που μόνο από το 2002 μέχρι το 2012 έχει «επίσημα» κέρδη άνω των 200 δισ. δολαρίων!
Είναι
εκείνοι οι πλουτοκράτες που το αστικό κράτος έχει φροντίσει μέσω του
νόμου 27/1975 «Περί φορολογίας πλοίων κ.λπ.», να τους παρέχει 60
φοροαπαλλαγές.
Αυτοί, λοιπόν, οι εκπρόσωποι μιας παρασιτικής τάξης
που προκαλεί με την ξιπασιά της, σήμερα απαιτούν να μειωθούν ακόμα και
οι κατώτατοι μισθοί των ναυτεργατών.
Θέλουν να καταργήσουν ακόμα
και τα κατώτερα μεροκάματα αυτοί που μέσα στο 2012 δαπάνησαν πάνω από 2
δισ. δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων, που αγόρασαν από
τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία σπάζοντας παγκόσμιο ρεκόρ (!)
στην αγορά πλοίων αυτού του είδους, και που στο ίδιο διάστημα έδωσαν 6
δισ. ευρώ για παραγγελίες νέων πλοίων...
*
Οι
εφοπλιστές, αξιοποιώντας τα τεράστια ποσοστά ανεργίας των ναυτεργατών
που οι ίδιοι προκαλούν, απαιτούν μισθούς Ινδίας, Κίνας και Πακιστάν για
τα πληρώματα των πλοίων τους.
Βαφτίζουν το καθεστώς
γαλέρας για τους ναυτεργάτες μέσα στα καράβια τους «πατριωτισμό» αφού,
όπως περήφανα δηλώνουν, πάνω στα «δουλεμπορικά» τους θα κυματίζει η
γαλανόλευκη...
Μ' αυτούς τους νόμους και με αυτή την πολιτική δημιουργήθηκε το περιβόητο «ελληνικό εφοπλιστικό θαύμα».
Ηταν
οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που με τους νόμους τους «έχτισαν»
τους στόλους των εφοπλιστών. Και είναι και η σημερινή συγκυβέρνηση που
σταθερή στα βήματα των προκατόχων της ετοιμάζεται να λειτουργήσει ως
ένας ακόμα «μούτσος» των εφοπλιστών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου