Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Λεφτά υπάρχουν … Φύλακας βάρδιας στα ΕΛΠΕ με 110.000 ευρώ!

Σε αδιέξοδο οι διαπραγματεύσεις διοίκησης - εργαζομένων για τη συλλογική σύμβαση εργασίας. Το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια έχει κηρύξει από την ερχόμενη Κυριακή 3 Απριλίου δύο επαναλαμβανόμενες 10ήμερες απεργίες.

Μισθούς Ευρώπης με παραγωγικότητα όμως Τουρκίας ή Αιγύπτου απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Πετρέλαια.

Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησης του ομίλου ένας φύλακας βάρδιας μαζί με τις υπερωρίες εισπράττει ετησίως 110.000 ευρώ. Ένας τραπεζοκόμος παίρνει 74.000 ευρώ ετησίως, κλητήρας 67.000 ευρώ, αποθηκάριος 78.000 ευρώ, οδηγός 67.000 και οδηγός πυροσβεστικού 88.000 ευρώ.

Οι εργαζόμενοι των ΕΛ.ΠΕ είναι από τους καλύτερα αμειβόμενους σε σχέση με ...
τους συναδέλφους τους στην Ε.Ε. Βέβαια, οι μέρες απασχόλησής τους είναι οι λιγότερες. Οι Έλληνες δουλεύουν 197 μέρες το χρόνο, στην Ισπανία 211, στην Ιταλία 232, στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία 244 και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία 261 μέρες.

Σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης και λιτότητας για το σύνολο σχεδόν των μισθωτών και συνταξιούχων, το Σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η διοίκηση του ομίλου, ζητά αυξήσεις 18%. Οι συνδικαλιστές είναι σε διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας και όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου ζητούν αύξηση 4,7% συν 3% που είναι το χρονοεπίδομα και μαζί με διάφορα θεσμικά αιτήματα, το σύνολο των αυξήσεων φτάνει στο 18%. Το 2009 και το 2010 οι εργαζόμενοι είχαν λάβει αυξήσεις 7% και 7%.

Μάλιστα, το ΠΣΕΕΠ (Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια) επειδή δεν ικανοποιούνται τα αιτήματα έχει κηρύξει από την ερχόμενη Κυριακή 3 Απριλίου δύο επαναλαμβανόμενες 10ήμερες απεργίες, που απειλούν να στεγνώσουν την αγορά.

Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ τα διυλιστήρια έχουν έλλειμμα παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας. Στελέχη του ομίλου, λένε μάλιστα ότι "οι μισθοί είναι ευρωπαϊκοί, και καλώς είναι έτσι, αλλά η παραγωγικότητα είναι Αιγύπτου, Τουρκίας κλπ. Η νοοτροπία είναι Δημόσιο..."

Σύμφωνα με πηγές, η διοίκηση του ομίλου προτείνει στο Σωματείο των εργαζομένων "πάγωμα" μισθών, αύξηση των ωρών απασχόλησης από τις 38 εβδομαδιαίως στις 40 αλλά και είσοδο των νεοπροσλαμβανόμενων σε χαμηλότερο κλιμάκιο.

Πάντως η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη ως προς την έκβαση των διαπραγματεύσεων.

Εξάλλου, από έρευνες που έχει κάνει η εταιρία έχει διαπιστώσει τη μισθολογική διαφορά ανάμεσα στους εργαζόμενους των ΕΛ.ΠΕ κι άλλων συναδέλφων τους σε χώρες. Για παράδειγμα ο επόπτης των ελληνικών διυλιστηρίων παίρνει 104.300 ευρώ ετησίως, όταν στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία παίρνει 78.700 ευρώ. Ο αντίστοιχος Ιταλός και Ισπανός επόπτης παίρνει 64.300 ευρώ και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία οι ετήσιες αποδοχές του είναι 35.300 ευρώ.

Στις 61.800 ευρώ είναι οι μικτές αποδοχές του χειριστή Α' και τεχνίτη Α΄ όταν οι αντίστοιχες στη Γερμανία είναι 52.400 και στην Ιταλία 41.500 ευρώ.

Αξιοζήλευτα είναι τα προνόμια των εργαζομένων στον όμιλο των ΕΛ.ΠΕ. Όπως υποστηρίζει η διοίκηση, απολαμβάνουν τετραήμερες πληρωμένες διακοπές σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων, ενώ στην ΕΚΟ υπάρχει επίδομα άγαμου!

Πιο συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια παίρνουν 17,8 μισθούς ετησίως. Οι τρεις λογίζονται ως πριμ παραγωγικότητας και τους παίρνουν κάθε χρόνο. "Βρέξει χιονίσει" εισπράττουν αύξηση 2,5% κάθε χρόνο (χρονοεπίδομα).

Επίσης έχουν κάθε μέρα δωρεάν φαγητό στην εταιρία, αλλά και 200 ευρώ ετησίως ως επίδομα κυλικείου (καφέ κλπ.) Τα παιδιά των εργαζομένων έχουν δωρεάν βρεφονηπιακούς σταθμούς και κατασκηνώσεις, αλλά και απονομή βραβείων στους αριστούχους.

Επίσης η εταιρία έχει κάνει για λογαριασμό τους πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης, ενώ η μεταφορά τους στα γραφεία της εταιρίας όπως και στα διυλιστήρια γίνεται δωρεάν με λεωφορεία.

Πέραν αυτών οι προσαυξήσεις βάρδιας είναι 39,5% (+22% πάνω από την αγορά), ενώ η προσαυξήσεις κανονικής άδειας είναι στο 44%. Οι υπερωρίες που δίνονται είναι 12% πάνω από τη νομοθεσία.

Έχουν επίσης αυτόματες μισθολογικές αυξήσεις στην τριετία, 15ετία και 25ετία αλλά και επίδομα πολυετίας.

Οι αποζημιώσεις είναι στο 100%.

Χρ. Κολώνας από imerisia

Από το Γρέκι

Λάβαμε το παρακάτω σχόλιο από αναγνώστη και το δημεύσουμε ως έχει:

...... προς Εμένα

"ειμαι εργαζομενος στα ελπε και διαβαζοντας το αρθο αλλα και ολα αυτα πυ γινονται αυτες τις μερεσ στα μμε
κοντευω να παθω εγκεφαλικο
ολλα οσα λεει το αθρο σας και πανω κατω ειναι το ιδιο σε πολλα blog ειναι καθολα ψεματα και συκοφαντιες
ουτε καν την μιση αληθεια δεν λενε

Μην πέφτετε θύματα της προπαγάνδας της διοίκησης των ΕΛΠΕ.
Αυτά λέγονται για να δημιουργηθεί αρνητικό κλίμα εις βάρος των εργαζομένων,για να μπορέσουν έτσι να περάσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια τους.
Οι ετήσιες αποδοχές που αναφέρονται πιο πάνω δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα ούτε κατά το ήμισυ

οτι γράφεται αυτην την στιγμή στα blog ειδήσεων στις εφημερίδες και στα κανάλια ειναι πέρα για πέρα ΨΕΜΑΤΑ.

με ψέματα η εταιρεία προσπαθεί να κόψει τον μόχθο μας και να ρίξει την κοινη γνωμη εναντιων μας,ωστε οι μεγαλομετοχοι να κερδισουν ακομα περισσοτερα εις βαρος δικο μας και του δημοσιου και κοινου συμφεροντος

δεν φτανει που λενε ψεματα για τις αμοιβές των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ ετοιμάζουν και το πεδιο για το ξεπούλημα της μοναδικής ΚΕΡΔΟΦΟΡΑΣ επιχείρησης που δίνει ζεστό χρήμα στα ταμεία του κρατους.......θα το χρεωσουν και αυτο στους εργαζομενους?

μπραβο τους αξιοι οι δημοσιογραφοι ......ουτε καν διασταύρωσαν ή ελέγξανε την εγκυρότητα των στοιχείων που τους εδωσε η εταιρεια .... τελικα δεν τα περνουν αδικα τα λεφτα τους τα "ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ" και με το παραπανω "

ευχαριστω

ΥΓ. Από Γρέκι
Θα παρακαλούσαμε στον φίλο αναγνώστη να μας στείλει ένα πρόσφατο αντίγραφο του φύλλου μισθοδοσίας και των άλλων αποδοχών (πχ υπερωρίες) που να φαίνεται η ειδικότητα και το ποσό που λαμβάνει ως μισθό ώστε να αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια (καλό θα να σβήσει φυσικά τα στοιχεία του) και εμείς θα το δημοσιεύσουμε αμέσως!


Διαψεύδουν τα πάντα οι εργαζόμενοι

Όπως δήλωσε στο Νewsit o κύριος Θωμάς Κότσιας, μέλος ΔΣ του Πανελληνιού Σωματείου Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια "αυτός ο καταιγισμός των δημοσιευμάτων εκπορεύεται από την ίδια την εταιρεία και είναι η απάντηση τους στις κινητοποιήσεις μας. Το πρώτο που έχουμε να πούμε είναι ότι δεν υπάρχει αυτό που λέγεγαι για επίδομα εργένηδων. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στα ΕΛΠΕ, είναι ψευδέστατο. Η σύμβαση μας δεν ειναι μυστική.

Δεύτερον οι 17,8 μισθοί οι οποίοι προβάλλονται σκανδαλωδώς, ήταν μισθοί που η εταιρεία έκανε πριμ και παρουσιάζονται σαν 17,8. Όταν ενοποιήθηκαν οι 5 εταιρείες που συγκρότησαν τα ΕΛΠΕ, οι συνάδελφοι που εντάχθηκαν στην σύμβαση των παλιών δυιλυστηρίων Ασπροπύργου, (γιατί ακολουθήθηκε στα ΕΛΠΕ η σύμβαση των παλιών ΕΛΔΑ). Για παράδειγμα, αν κάποιος έπαιρνε 500.000 χιλιάδες δραχμές πήγε στις 450.000 χιλιάδες δραχμές, οι 50.000 χιλιάδες δραχμές που του κόπηκαν από το μισθό, του είπαν τα πάρεις σε πριμ και στο τέλος του χρόνου θα φτάσεις να παίρνεις τα ίδια χρήματα, άσχετα εάν μειώνονταν και το ωρομίσθιό του. Δεν είναι κάποια λεφτά λοιπόν που λαμβάνουμε παραπάνω. Και μάλιστα αυτή τη στιγμή εκκρεμμούν δικαστήρια από δεκαετίας, γιατί ακριβώς πολύ συνάδελφοι που εντάχθηκαν στην σύμβαση ζημιώθηκαν. Τα λεφτά τα έκανε πριμ η εταιρεία ακριβώς για να μπορεί να παίξει σήμερα αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι. Απο τα πριμ εμείς υπολειπόμαστε απο τα λεφτά που παίρναμε. Δεν κάναμε συμφωνία να μας δίνει η εταιρεία παραπάνω μισθούς. Αυτό σε οτι εχει να κάνει με τους εργαζόμενους στα ΕΛΠΕ και όχι στις θυγατρικές των ΕΛΠΕ.

Σε ότι έχει να κάνει με τους μισθούς τραπεζοκόμων και οδηγών δεν υπάρχουν τέτοια επίπεδα αμοιβών. Εξαιρετικά μπορεί να υπήρξαν για κάποιους συναδέλφους, που η ίδια η εταιρεία τα δίνει ως υπερωρίες και μόνο σε προϊσταμένους τμημάτων, όχι σε εργαζόμενους. Οι μισθοί μας κινούνται στα επίπεδα των μισθών που δίνονται σε άλλη παρομοια ελληνική εταιρεία.

Ο φύλακας αυτή τη στιγμή δεν παίρνει 110.000 ευρώ, κινείται γύρω στις 50.000 χιλιάδες ευρώ.
Όλα αυτά ειναι αμαρτίες παλιές που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα λόγω της κομματοκρατίας και οδήγησαν κάποιους προνομιούχους που συνδέονται με κλαδικές στους οποίους έδιναν αφειδώς λεφτά.Ο οδηγός του διοικητή και του διευθύνοντος συμβούλου βεβαίως μπορεί να παίρνει 100.000 ευρώ γιατί τον έχει απο το πρωί μέχρι το βράδυ δίπλα του. Θα συγκριθεί με τον οδηγό που μεταφέρει τους εργαζόμενους και παίρνει από 30.000 εώς 40.000 ευρώ;

Επίσης δεν υπάρχει αυτο που λέγεται πως ζητάμε 18%, αύξηση, είναι ψευδές. Δεν ζητάμε τίποτα. Ζητάμε στις περικοπες που θέλει να κάνει η εταιρεία να μην μειωθούν οι μισθοί μας, εμείς ζητάμε το απόλυτο μηδέν. Δεν δεχόμαστε απλά να μας μειώσουν τους μισθούς γιατί εμείς δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι, δεν είμαστε ΔΕΚΟ, είμαστε ιδιωτική εταιρεία. Με το ελαχιστο ποσοστό που έχει το Δημόσιο θα βγει πιο ζημιωμένο εάν μας κόψουν τους μισθούς. Ζητάμε να σταματήσει η παραπληροφόρηση".
Από Newsit