Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Υποχώρηση Ρέππα: Πταίσμα η μη ακύρωση εισιτηρίων

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες - «Πυρά» από την αντιπολίτευση - «Πράσινες» φωνές για μειώσεις στα διόδια
Συνεδριάζουν οι εργαζόμενοι για συνέχιση των κινητοποιήσεων - Στάση εργασίας των εργαζομένων στα λεωφορεία
Σε πταίσμα από πλημμέλημα μετατρέπει την ποινή για όσους δεν ακυρώνουν εισιτήριο, η νέα τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας. Το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και την Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ εργαζόμενοι πραγματοποιούσαν διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή.

Ο υπουργός Υποδομών υποχώρησε όσον αφορά στο θέμα της ποινικοποίησης της μη πληρωμής εισιτηρίου. Έτσι πλέον, δεν υπάρχει θέμα φυλάκισης και το σχετικό αδίκημα θα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο, ενώ η ... 
ποινική δίωξη θα ασκείται ύστερα από έγκληση.

Ακόμη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναδιατύπωσε σχετικό άρθρο, έτσι ώστε να ορίζεται σαφώς ότι όλες οι εταιρείες του ΟΑΣΑ διέπονται από το ίδιο καθεστώς του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ σε ότι αφορά αναθέσεις και συμπράξεις για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας τους.

"Κόντρα" για διόδια και Αττική οδό

Η τροπολογία για τα διόδια και τα εισιτήρια προκάλεσε την έντονη αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο Δημήτρης Ρέππας υπεραμύνθηκε της νομοθετικής ρύθμισης για τα διόδια επκαλούμενος την Γαλλία, που όπως είπε, έχει θεσπίσει διάταξη σύμφωνα με την οποία η μη πληρωμή τους θεωρείται παράβαση του Κ.Ο.Κ. Διευκρίνισε δε, ότι είναι στην ευχέρεια του αστυνομικού οργάνου, αν θα επιβάλει, πέραν του προστίμου, και τις άλλες προβλεπόμενες ποινές, όπως την αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, διπλώματος και πινακίδων.

Σχετικά με την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού και τις ότι πρέπει να περάσει στο κράτος, ο υπουργός Υποδομών κατέθεσε έκθεση της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, που είναι σύμβουλος του κράτους για όλα τα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα, στο οποίο καταγράφεται ότι "η σύμβαση παραχώρησης για την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού με την κατασκευαστική κοινοπραξία έχει διάρκεια μέχρι το 2024". Αντίστοιχο έγγραφο κατέθεσε και για την παραχώρηση της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου.

Σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας Ελλάδος, σε ότι αφορά την αξιολόγηση της χρηματοοικονομικής κατάστασης Αττική Οδός ΑΕ, σημειώνεται ότι με βάση την τελευταία χρηματοοικονομική αναφορά του Αναδόχου, οι προβλέψεις για τα οικονομικά στοιχεία φέρονται να επιτυγχάνονται στο τέλος του 2024 καθώς η απόδοση είναι 12,08 % και κατά συνέπεια δεν προκύπτει δικαίωμα περιορισμού της παραχώρησης.

Συγκεκριμένες δεσμεύσεις που θα απαλλάσσουν από την πληρωμή διοδίων, όσων μένουν σε όμορες ή παρακείμενες περιοχές και αναγκάζονται καθημερινά να πληρώνουν το αντίτιμο δύο και τρεις φορές για να πάνε στη δουλειά τους, ζήτησαν τόσο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος όσο και ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης και Μιχάλης Παπαδόπουλος. "Είμαστε υπέρ της ανάγκης εξορθολογισμού και ανάπτυξης των αστικών συγκοινωνιών όχι όμως με τον πρόχειρο τρόπο με τον οποίο τον κάνει η κυβέρνηση. Δεν μπορούμε να γίνουμε συνένοχοι στη προχειρότητα αλλά θέλουμε να γίνουμε συμμέτοχοι εκεί που προασπίζεται το συμφέρον της χώρας", τόνισε ο εισηγητής της ΝΔ.

Από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης έκανε λόγο για μικρή υποχώρηση της κυβέρνησης που ωστόσο, όπως υποστήριξε δεν θα σταματήσει το μαζικό κίνημα του δεν πληρώνω αλλά αντίθετα θα οδηγήσει σε μαζικότερες ανατροπές. "Η επίκληση περί του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών είναι κατ΄επίφαση καθώς εμποδίζεται από τα αντικοινωνικά κριτήρια. Οι σημαίες περί εξυγίανσης συγκροτούν απλά το βελούδινο γάντι της ατσάλινης πολιτικής σας που ποδοπατά και συνθλίβει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιωμάτων των εργαζομένων", δήλωσε ο εισηγητής του κόμματος Νίκος Παπακωνσταντίνου.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με τις αλλαγές στην τροπολογία έκανε μόνο ένα μικρό βήμα, δίνοντας ταυτόχρονα τα διαπιστευτήρια της στις απαιτήσεις των εργολάβων. Κάλεσε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να αιτηθούν ονομαστική ψηφοφορία για να τεθούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προ των ευθυνών τους. "Δεν μπορείτε να ποινικοποιείτε κινήματα", τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Αλλαγή της ρύθμισης για τα διόδια ζήτησε και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης, ώστε όσοι δεν πληρώνουν να τιμωρούνται μόνο με χρηματικό πρόστιμο και όχι με αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.

Από την πλευρά της, η ανεξάρτητη βουλευτής και πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρα Μπακογιάννη δήλωσε ότι συμφωνεί με την τροπολογία ενώ χαρακτήρισε "αδιανόητο εν μέσω αυτής της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα, να υπάρχουν δυνάμεις που αμέσως ή εμμέσως να αγκαλιάζουν τη λογική δεν πληρώνω".

Να προχωρήσει στην άρση αδικιών και σε σοβαρή εκπτωτική πολιτική ζήτησε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, τονίζοντας ότι το πρόβλημα δεν πρόκειται να επιλυθεί μόνο με την τροπολογία.

Διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή πραγματοποίησαν εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, διαμαρτυρόμενοι για την ψήφιση του νομοσχεδίου. Οι συνδικαλιστές θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση σήμερα, προκειμένου να αποφασίσουν για το μέλλον των κινητοποιήσεων τους, καθώς οι φωνές τους δεν εισακούστηκαν. Ήδη σήμερα σε στάση εργασίας προχωρούν από τις 11 π.μ. έως τις 4 μ.μ. οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία.