Ξεχωρίζουν οι χρηματοδοτήσεις ύψους 260 εκατ. δολαρίων προς ναυτιλιακές εταιρείες για την κατασκευή πλοίων και η συμφωνία του κινεζικού κολοσσού των τηλεπικοινωνιών Huawei με τον ΟΤΕ
Υπογράφτηκαν στο πλαίσιο της συνάντησης ανάμεσα στους πρωθυπουργούς Γιώργο Παπανδρέου και Γουέν Τζιαμπάο και αφορούν τους τομείς ...
της ναυτιλίας, των τηλεπικοινωνιών, των μεταφορών, του real estate, του εμπορίου και του πολιτισμού.
Μεταξύ των 11 επιχειρηματικών συμφωνιών ξεχωρίζουν οι χρηματοδοτήσεις ύψους 260 εκατ. δολαρίων από μεγάλη κινεζική τράπεζα προς ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες για την κατασκευή πλοίων, αλλά και η συμφωνία ανάμεσα στον παγκόσμιο κινεζικό κολοσσό της τηλεπικοινωνίας Huawei και τον ΟΤΕ.
Καταλυτικό ρόλο για τις συμφωνίες αυτές, καθώς και για την απόφαση του Πεκίνου να επενδύσει στην ελληνική οικονομία, έπαιξαν οι αποτελεσματικοί χειρισμοί του αρμόδιου για τις ξένες επενδύσεις υπουργού Επικρατείας Χάρη Παμπούκη ώστε να επιλυθούν δύο βασικά προβλήματα των Κινέζων που αποτελούσαν και «αγκάθια» στις σχέσεις των δύο χωρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με παρέμβαση του κ. Παμπούκη προχωρεί μέχρι το τέλος του χρόνου η επιστροφή του ΦΠΑ για το 2009 ύψους 11 εκατ. ευρώ στην Cosco από το ελληνικό Δημόσιο.
Το δεύτερο «αγκάθι» ήταν ο αποκλεισμός από τον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο της Cosco στο Θριάσιο των κινεζικών τραπεζών. Την περασμένη εβδομάδα έγινε τροποποίηση κι έτσι αναμένεται να συμμετάσχει η μεγάλη τράπεζα China Development Bank. Με την οικονομική επιφάνεια που διαθέτει θα ανέβει ο «πήχης» των εσόδων που θα έχει το ελληνικό Δημόσιο και η προσέλκυση επενδύσεων.
Στη διάρκεια των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές φαίνεται ότι ξεχωρίζουν το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον ΟΣΕ, η απευθείας αεροπορική σύνδεση Πεκίνου - Αθήνας, η δημιουργία κινεζικού ταμείου 5 δισ. δολαρίων για τους Ελληνες εφοπλιστές, αλλά και ο διπλασιασμός των εξαγωγών μας στην Κίνα στα 8 δισ. δολάρια το 2015 από 4 δισ. δολ. που είναι σήμερα.
Τα δύο διακρατικά μνημόνια συνεργασίας αφορούν τους τομείς των επενδύσεων και του πολιτισμού και υπέγραψαν οι υπουργοί Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος με τους Κινέζους υπουργούς ομολόγους τους.
Μνημόνιο συνεργασίας για τις επενδύσεις
Διπλασιασμός των εξαγωγών τα επόμενα πέντε χρόνια
Με κύριο στόχο τον διπλασιασμό των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα από τα 4 στα 8 δισ. ευρώ, αλλά και τη διευκόλυνση των επενδύσεων οι δύο αρμόδιοι υπουργοί Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Εμπορίου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Τσεν Ντε Νινγκ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα των επενδύσεων.
Το μνημόνιο έχει πενταετή διάρκεια και ανάμεσα στα κύρια θέματα που συζητήθηκαν μεταξύ των δύο πλευρών είναι η άρση των όποιων εμποδίων υπάρχουν στην Κίνα για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών. Η αξία τους το 2009 ανήλθε περίπου στα 4 δισ. ευρώ και συμφωνήθηκε στις επαφές των δύο υπουργών ο διπλασιασμός τους στην επόμενη πενταετία, μέχρι το 2010. Πρόκειται κυρίως για αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας όπως το κρασί και το ελαιόλαδο, καθώς και άλλα αγαθά όπως δομικά υλικά, φάρμακα, δερμάτινα και γούνες.
Το μνημόνιο εντάσσεται στη συμφωνία μεταξύ της ελληνικής και της κινεζικής κυβέρνησης για την οικονομική, βιομηχανική και τεχνολογική συνεργασία και στοχεύει στο να ενισχύσει τις υπάρχουσες, αλλά κυρίως να «φέρει» νέες κινεζικές άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα και ελληνικές αντίστοιχες στην Κίνα, εντοπίζοντας νέους τομείς οικονομικής δραστηριότητας.
Επίσκεψη στο λιμάνι
Στόχος τα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια το 2015
Η βούληση της Κίνας να στηρίξει την επένδυση που έχει κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά «σφραγίστηκε» με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο με την επίσκεψη του πρωθυπουργού, Γουέν Τζιαμπάο, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).
Ο κ. Παπανδρέου επεσήμανε ότι ο Πειραιάς μετατρέπεται με την παρουσία της COSCO σε διαμετακομιστικό κόμβο των κινεζικών προϊόντων στην ευρύτερη περιοχή και τόνισε ότι Ελλάδα και Κίνα θα γίνουν πρωτοπόροι στην έρευνα, την τεχνογνωσία και την εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο για τη ναυσιπλοΐα και τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Από την πλευρά του, ο κ. Τζιαμπάο είπε ότι έχει συμφωνηθεί με την Ελλάδα η λειτουργία ερευνητικού κέντρου εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης εκπομπής ρύπων της ναυτιλίας, ενώ εξέφρασε την πεποίθησή του ότι ο σταθμός του Πειραιά θα αποτελέσει το διαμάντι της Μεσογείου.
Ο πρωθυπουργός της Κίνας υπογράμμισε, ακόμα, ότι η Κίνα θα αυξήσει τις επενδύσεις στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε το 2015 η δυναμικότητά του να φτάσει τα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Οπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, που παραβρισκόταν στην προχτεσινή επίσκεψη, στόχος της εταιρείας είναι να καταστήσει τον Πειραιά κύριο κέντρο διαμετακόμισης των φορτίων από την Ασία προς την Ευρώπη, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θέλουμε να γίνει ο Πειραιάς η εμπορευματική πύλη Αφρικής, Ασίας και Ευρώπης».
Συμφωνίες
Ταμείο 5 δισ. δολάρια για υποστήριξη της ναυτιλίας
Οι ναυτιλιακές δραστηριότητες, με επίκεντρο τη διεύρυνση των συνεργασιών ανάμεσα στην Κίνα και στους Ελληνες εφοπλιστές, ήταν ένα από τα βασικά σημεία των συζητήσεων στη διάρκεια της παραμονής του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο στη χώρα μας.
Μάλιστα, ως εξαιρετικά σημαντική για τον χώρο της ναυτιλίας κρίνεται η εξαγγελία του κ. Τζιαμπάο για τη δημιουργία ενός Ταμείου Ανάπτυξης, με κεφάλαιο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για τη χρηματοοικονομική υποστήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών, ώστε να αγοράσουν πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Οπως σχολίαζαν έγκυρες πηγές από τον χώρο της ναυτιλίας, η κίνηση, που κάνει για πρώτη φορά η Κίνα, υπαγορεύεται από την ανάγκη να δώσει ώθηση στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, η οποία λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης διατρέχει τον κίνδυνο στους επόμενους 12-18 μήνες να καταγράψει μεγάλη πτώση των εργασιών στα κινεζικά ναυπηγεία.
Σε αυτό το πλαίσιο υπογράφηκαν κατά την παραμονή της κινεζικής αντιπροσωπείας στη χώρα και τρεις επιχειρηματικές συμφωνίες ανάμεσα σε κινεζικές τράπεζες και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, για τη χρηματοδότηση της κατασκευής σε ναυπηγεία της Κίνας συνολικά 6 πλοίων.
Οι δύο συμφωνίες υπογράφηκαν από την τράπεζα Chinese Export Import Bank με τον Ομιλο Αγγελικούση και την εταιρεία Diana, συμφερόντων Σ. Παληού. Στις δύο συμφωνίες συμμετέχει και η γαλλική τράπεζα DNP. Η τρίτη υπογράφηκε από την τράπεζα China Development με την εταιρεία Cardiff.
Συνεργασία και στο Θριάσιο
Τράπεζα - κολοσσός στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο
Μεταξύ των 11 επιχειρηματικών συμφωνιών ξεχωρίζουν οι χρηματοδοτήσεις ύψους 260 εκατ. δολαρίων από μεγάλη κινεζική τράπεζα προς ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες για την κατασκευή πλοίων, αλλά και η συμφωνία ανάμεσα στον παγκόσμιο κινεζικό κολοσσό της τηλεπικοινωνίας Huawei και τον ΟΤΕ.
Καταλυτικό ρόλο για τις συμφωνίες αυτές, καθώς και για την απόφαση του Πεκίνου να επενδύσει στην ελληνική οικονομία, έπαιξαν οι αποτελεσματικοί χειρισμοί του αρμόδιου για τις ξένες επενδύσεις υπουργού Επικρατείας Χάρη Παμπούκη ώστε να επιλυθούν δύο βασικά προβλήματα των Κινέζων που αποτελούσαν και «αγκάθια» στις σχέσεις των δύο χωρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με παρέμβαση του κ. Παμπούκη προχωρεί μέχρι το τέλος του χρόνου η επιστροφή του ΦΠΑ για το 2009 ύψους 11 εκατ. ευρώ στην Cosco από το ελληνικό Δημόσιο.
Το δεύτερο «αγκάθι» ήταν ο αποκλεισμός από τον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο της Cosco στο Θριάσιο των κινεζικών τραπεζών. Την περασμένη εβδομάδα έγινε τροποποίηση κι έτσι αναμένεται να συμμετάσχει η μεγάλη τράπεζα China Development Bank. Με την οικονομική επιφάνεια που διαθέτει θα ανέβει ο «πήχης» των εσόδων που θα έχει το ελληνικό Δημόσιο και η προσέλκυση επενδύσεων.
Στη διάρκεια των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές φαίνεται ότι ξεχωρίζουν το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον ΟΣΕ, η απευθείας αεροπορική σύνδεση Πεκίνου - Αθήνας, η δημιουργία κινεζικού ταμείου 5 δισ. δολαρίων για τους Ελληνες εφοπλιστές, αλλά και ο διπλασιασμός των εξαγωγών μας στην Κίνα στα 8 δισ. δολάρια το 2015 από 4 δισ. δολ. που είναι σήμερα.
Τα δύο διακρατικά μνημόνια συνεργασίας αφορούν τους τομείς των επενδύσεων και του πολιτισμού και υπέγραψαν οι υπουργοί Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος με τους Κινέζους υπουργούς ομολόγους τους.
Μνημόνιο συνεργασίας για τις επενδύσεις
Διπλασιασμός των εξαγωγών τα επόμενα πέντε χρόνια
Με κύριο στόχο τον διπλασιασμό των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα από τα 4 στα 8 δισ. ευρώ, αλλά και τη διευκόλυνση των επενδύσεων οι δύο αρμόδιοι υπουργοί Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Εμπορίου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Τσεν Ντε Νινγκ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας στον τομέα των επενδύσεων.
Το μνημόνιο έχει πενταετή διάρκεια και ανάμεσα στα κύρια θέματα που συζητήθηκαν μεταξύ των δύο πλευρών είναι η άρση των όποιων εμποδίων υπάρχουν στην Κίνα για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών. Η αξία τους το 2009 ανήλθε περίπου στα 4 δισ. ευρώ και συμφωνήθηκε στις επαφές των δύο υπουργών ο διπλασιασμός τους στην επόμενη πενταετία, μέχρι το 2010. Πρόκειται κυρίως για αγροτικά προϊόντα υψηλής ποιότητας όπως το κρασί και το ελαιόλαδο, καθώς και άλλα αγαθά όπως δομικά υλικά, φάρμακα, δερμάτινα και γούνες.
Το μνημόνιο εντάσσεται στη συμφωνία μεταξύ της ελληνικής και της κινεζικής κυβέρνησης για την οικονομική, βιομηχανική και τεχνολογική συνεργασία και στοχεύει στο να ενισχύσει τις υπάρχουσες, αλλά κυρίως να «φέρει» νέες κινεζικές άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα και ελληνικές αντίστοιχες στην Κίνα, εντοπίζοντας νέους τομείς οικονομικής δραστηριότητας.
Επίσκεψη στο λιμάνι
Στόχος τα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια το 2015
Η βούληση της Κίνας να στηρίξει την επένδυση που έχει κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά «σφραγίστηκε» με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο με την επίσκεψη του πρωθυπουργού, Γουέν Τζιαμπάο, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).
Ο κ. Παπανδρέου επεσήμανε ότι ο Πειραιάς μετατρέπεται με την παρουσία της COSCO σε διαμετακομιστικό κόμβο των κινεζικών προϊόντων στην ευρύτερη περιοχή και τόνισε ότι Ελλάδα και Κίνα θα γίνουν πρωτοπόροι στην έρευνα, την τεχνογνωσία και την εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο για τη ναυσιπλοΐα και τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Από την πλευρά του, ο κ. Τζιαμπάο είπε ότι έχει συμφωνηθεί με την Ελλάδα η λειτουργία ερευνητικού κέντρου εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης εκπομπής ρύπων της ναυτιλίας, ενώ εξέφρασε την πεποίθησή του ότι ο σταθμός του Πειραιά θα αποτελέσει το διαμάντι της Μεσογείου.
Ο πρωθυπουργός της Κίνας υπογράμμισε, ακόμα, ότι η Κίνα θα αυξήσει τις επενδύσεις στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε το 2015 η δυναμικότητά του να φτάσει τα 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
Οπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, που παραβρισκόταν στην προχτεσινή επίσκεψη, στόχος της εταιρείας είναι να καταστήσει τον Πειραιά κύριο κέντρο διαμετακόμισης των φορτίων από την Ασία προς την Ευρώπη, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Θέλουμε να γίνει ο Πειραιάς η εμπορευματική πύλη Αφρικής, Ασίας και Ευρώπης».
Συμφωνίες
Ταμείο 5 δισ. δολάρια για υποστήριξη της ναυτιλίας
Οι ναυτιλιακές δραστηριότητες, με επίκεντρο τη διεύρυνση των συνεργασιών ανάμεσα στην Κίνα και στους Ελληνες εφοπλιστές, ήταν ένα από τα βασικά σημεία των συζητήσεων στη διάρκεια της παραμονής του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο στη χώρα μας.
Μάλιστα, ως εξαιρετικά σημαντική για τον χώρο της ναυτιλίας κρίνεται η εξαγγελία του κ. Τζιαμπάο για τη δημιουργία ενός Ταμείου Ανάπτυξης, με κεφάλαιο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για τη χρηματοοικονομική υποστήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών, ώστε να αγοράσουν πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Οπως σχολίαζαν έγκυρες πηγές από τον χώρο της ναυτιλίας, η κίνηση, που κάνει για πρώτη φορά η Κίνα, υπαγορεύεται από την ανάγκη να δώσει ώθηση στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, η οποία λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης διατρέχει τον κίνδυνο στους επόμενους 12-18 μήνες να καταγράψει μεγάλη πτώση των εργασιών στα κινεζικά ναυπηγεία.
Σε αυτό το πλαίσιο υπογράφηκαν κατά την παραμονή της κινεζικής αντιπροσωπείας στη χώρα και τρεις επιχειρηματικές συμφωνίες ανάμεσα σε κινεζικές τράπεζες και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, για τη χρηματοδότηση της κατασκευής σε ναυπηγεία της Κίνας συνολικά 6 πλοίων.
Οι δύο συμφωνίες υπογράφηκαν από την τράπεζα Chinese Export Import Bank με τον Ομιλο Αγγελικούση και την εταιρεία Diana, συμφερόντων Σ. Παληού. Στις δύο συμφωνίες συμμετέχει και η γαλλική τράπεζα DNP. Η τρίτη υπογράφηκε από την τράπεζα China Development με την εταιρεία Cardiff.
Συνεργασία και στο Θριάσιο
Τράπεζα - κολοσσός στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο
Η δημιουργία και η διαχείριση του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο αποτελεί ένα νέο πεδίο ελληνοκινεζικής συνεργασίας στον τομέα των μεταφορών. Ο πρόεδρος της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, έχει εκφράσει επίσημα το ενδιαφέρον της εταιρείας για τη συμμετοχή της στη συγκεκριμένη επένδυση, αφού άλλωστε η λειτουργία του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο συνδέεται άμεσα και με την άλλη επένδυσή της, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά.
Μάλιστα, έχουν ξεκινήσει ήδη συζητήσεις μεταξύ Cosco και ΟΛΠ για την από κοινού συμμετοχή σε επιχειρηματικό σχήμα, που θα πάρει μέρος στον ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 22 Νοεμβρίου με την κατάθεση προσφορών, αλλά ακόμα δεν φαίνεται να έχει επέλθει οριστική συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Πάντως, ο ΟΛΠ έχει ήδη συστήσει θυγατρική εταιρεία για να πάρει μέρος μαζί με άλλους εταίρους στον διαγωνισμό για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα γίνει κέντρο διακίνησης κοντέινερ για όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό, οι διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και πριν από λίγες ημέρες υπήρξαν ρυθμίσεις, ώστε να μπορεί να συμμετάσχει στο διεκδικητικό σχήμα και κινεζική τράπεζα, κάτι που αρχικώς δεν προβλεπόταν.
Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του ταξιδιού της κινεζικής αντιπροσωπείας επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον για τη συμμετοχή Κινέζων στην κατασκευή του «Πειραιώς Πλάζα», ενός μεγάλου ξενοδοχειακού και εμπορικού συγκροτήματος, πιθανόν σε περιοχή κοντά στη λεωφόρο Κηφισού. Μάλιστα, υπογράφτηκε και σχετική συμφωνία ανάμεσα στην κινεζική BCEGI και τη Helios Plaza.
Επικοινωνίες : Δύο μεγάλες συμφωνίες
Μάλιστα, έχουν ξεκινήσει ήδη συζητήσεις μεταξύ Cosco και ΟΛΠ για την από κοινού συμμετοχή σε επιχειρηματικό σχήμα, που θα πάρει μέρος στον ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος θα διεξαχθεί στις 22 Νοεμβρίου με την κατάθεση προσφορών, αλλά ακόμα δεν φαίνεται να έχει επέλθει οριστική συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Πάντως, ο ΟΛΠ έχει ήδη συστήσει θυγατρική εταιρεία για να πάρει μέρος μαζί με άλλους εταίρους στον διαγωνισμό για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα γίνει κέντρο διακίνησης κοντέινερ για όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό, οι διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και πριν από λίγες ημέρες υπήρξαν ρυθμίσεις, ώστε να μπορεί να συμμετάσχει στο διεκδικητικό σχήμα και κινεζική τράπεζα, κάτι που αρχικώς δεν προβλεπόταν.
Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του ταξιδιού της κινεζικής αντιπροσωπείας επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον για τη συμμετοχή Κινέζων στην κατασκευή του «Πειραιώς Πλάζα», ενός μεγάλου ξενοδοχειακού και εμπορικού συγκροτήματος, πιθανόν σε περιοχή κοντά στη λεωφόρο Κηφισού. Μάλιστα, υπογράφτηκε και σχετική συμφωνία ανάμεσα στην κινεζική BCEGI και τη Helios Plaza.
Επικοινωνίες : Δύο μεγάλες συμφωνίες
Στην υπογραφή δύο βασικών επιχειρηματικών συμφωνιών προχώρησαν η ελληνική και η κινεζική πλευρά. Συγκεκριμένα υπεγράφη συμφωνία μεταξύ του κινεζικού κολοσσού τηλεπικοινωνιών Huawei και του ΟΤΕ για την παροχή τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού τόσο σε εξωτερικές καμπίνες όσο και σε τερματικά (wi-fi routers).
Παράλληλα η κινεζική Cosco ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα με τη συμφωνία που υπέγραψε με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για την αεροπορική διακίνηση εμπορευμάτων.
Μεταφορές :Αμείωτο το ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ
Παράλληλα η κινεζική Cosco ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα με τη συμφωνία που υπέγραψε με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για την αεροπορική διακίνηση εμπορευμάτων.
Μεταφορές :Αμείωτο το ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ
Ζωηρό ενδιαφέρον και για τον ελληνικό σιδηρόδρομο δείχνει η κινεζική πλευρά, η οποία αναμένει την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ εντός του Οκτωβρίου, προκειμένου να χαράξει τη στρατηγική της πορεία στις ελληνικές ράγες χωρίς... παρενέργειες.
Το θέμα αρχικώς είχε θίξει ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον πρόεδρο της Cosco Γουέι Τζιαφού. Ωστόσο, τώρα τα πράγματα φαίνεται να έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, καθώς το σχέδιο για τον ΟΣΕ ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο στρατηγικού εταίρου είτε στο σύνολο των σιδηροδρομικών μεταφορών είτε σε μέρος αυτών όπως είναι οι εμπορευματικές.
Οι Κινέζοι, αν και δεν αποκλείουν τη συμμετοχή τους σε σχετικούς διαγωνισμούς και για τις επιβατικές μεταφορές, προσανατολίζονται κυρίως στο εμπορευματικό κομμάτι, δεδομένης μάλιστα και της συμμετοχής τους στον διεθνή διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι το κινεζικό ενδιαφέρον θα αποτυπωθεί και από τη συμμετοχή τους στους σχετικούς διαγωνισμούς, ενώ την ίδια στιγμή σε προχωρημένες συνομιλίες για τον σιδηρόδρομο βρίσκεται και με τη γαλλική κυβέρνηση. Αρχικό ενδιαφέρον για το θέμα έδειξαν προσφάτως και οι ρωσικοί και γερμανικοί σιδηρόδρομοι.
Ταυτόχρονα ελληνική και κινεζική κυβέρνηση συμφώνησαν να γίνουν όλες οι απαραίτητες κινήσεις για την επανέναρξη της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Αθήνας με το Πεκίνο. Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα και Κίνα έχουν ήδη υπογράψει τη συγκεκριμένη διακρατική συμφωνία από το 2007, ενώ η Air China είχε ήδη ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία διακόπηκαν. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει ήδη δώσει τα σχετικά δικαιώματα και στην Aegean Airlines για πτήσεις σε συνεργασία με την Air China, οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα και εξαιτίας των αναταράξεων στην ελληνική αγορά ύστερα από την πρόθεση συγχώνευσης της Aegean με την Olympic Air.
Ταυτόχρονα αναμένεται και ενδεχόμενο ενδιαφέρον των Κινέζων για έργα υποδομής όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Χρ. Κολώνας - Στ. Μαλαγκονιάρης - Μ. Λιλιοπούλου από το ΕΘΝΟΣ
Το θέμα αρχικώς είχε θίξει ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, τον περασμένο Μάιο κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον πρόεδρο της Cosco Γουέι Τζιαφού. Ωστόσο, τώρα τα πράγματα φαίνεται να έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, καθώς το σχέδιο για τον ΟΣΕ ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο στρατηγικού εταίρου είτε στο σύνολο των σιδηροδρομικών μεταφορών είτε σε μέρος αυτών όπως είναι οι εμπορευματικές.
Οι Κινέζοι, αν και δεν αποκλείουν τη συμμετοχή τους σε σχετικούς διαγωνισμούς και για τις επιβατικές μεταφορές, προσανατολίζονται κυρίως στο εμπορευματικό κομμάτι, δεδομένης μάλιστα και της συμμετοχής τους στον διεθνή διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι το κινεζικό ενδιαφέρον θα αποτυπωθεί και από τη συμμετοχή τους στους σχετικούς διαγωνισμούς, ενώ την ίδια στιγμή σε προχωρημένες συνομιλίες για τον σιδηρόδρομο βρίσκεται και με τη γαλλική κυβέρνηση. Αρχικό ενδιαφέρον για το θέμα έδειξαν προσφάτως και οι ρωσικοί και γερμανικοί σιδηρόδρομοι.
Ταυτόχρονα ελληνική και κινεζική κυβέρνηση συμφώνησαν να γίνουν όλες οι απαραίτητες κινήσεις για την επανέναρξη της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Αθήνας με το Πεκίνο. Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα και Κίνα έχουν ήδη υπογράψει τη συγκεκριμένη διακρατική συμφωνία από το 2007, ενώ η Air China είχε ήδη ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία διακόπηκαν. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει ήδη δώσει τα σχετικά δικαιώματα και στην Aegean Airlines για πτήσεις σε συνεργασία με την Air China, οι οποίες δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα και εξαιτίας των αναταράξεων στην ελληνική αγορά ύστερα από την πρόθεση συγχώνευσης της Aegean με την Olympic Air.
Ταυτόχρονα αναμένεται και ενδεχόμενο ενδιαφέρον των Κινέζων για έργα υποδομής όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
Χρ. Κολώνας - Στ. Μαλαγκονιάρης - Μ. Λιλιοπούλου από το ΕΘΝΟΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου