6.000 κάτοχοι πολυτελών Ι.Χ. δήλωναν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ
Στην απόχη του ΣΔΟΕ πιάστηκαν οι κάτοχοι 6.000 πολυτελών αυτοκινήτων που είχαν το θράσος- με την ανοχή του συστήματοςνα δηλώνουν στην Εφορία εισοδήματα φτώχειας λαμβάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης.
Τώρα τους περιμένουν μπελάδες με...
Τώρα τους περιμένουν μπελάδες με...
πόθεν έσχες, τεκμήρια, διαφυγόντες φόρους, δασμούς και πρόστιμα.
Ειδικά κλιμάκια του ΣΔΟΕ πραγματοποίησαν στο δίμηνο Απριλίου- Μαΐου 802 ελέγχους σε νυχτερινά κέντρα, μπαρ και εστιατόρια στην Αττική και δεκάδες ακόμα σε Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Εντόπισαν 449 παραβάτες με 23.021 παραβάσεις και ήδη το υπουργείο Οικονομικών προχωρά στα δέκα πρώτα λουκέτα.
Ειδικά κλιμάκια του ΣΔΟΕ πραγματοποίησαν στο δίμηνο Απριλίου- Μαΐου 802 ελέγχους σε νυχτερινά κέντρα, μπαρ και εστιατόρια στην Αττική και δεκάδες ακόμα σε Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Εντόπισαν 449 παραβάτες με 23.021 παραβάσεις και ήδη το υπουργείο Οικονομικών προχωρά στα δέκα πρώτα λουκέτα.
Οι ελεγκτές όμως δεν στάθηκαν μόνο στην καταγραφή φορολογικών παραβάσεων των ιδιοκτητών- κυρίως μη έκδοση αποδείξεων- αλλά πήγαν και ένα βήμα παραπέρα. Κατέγραψαν τις πινακίδες των πολυτελών αυτοκινήτων που κοσμούν την είσοδο των νυχτερινών κέντρων και στη συνέχεια προχώρησαν σε διασταύρωση των αριθμών κυκλοφορίας με τα στοιχεία που έχουν στην κατοχή τους τα τελωνεία και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
Το λαβράκι που έβγαλαν είχε δύο όψεις. Αφενός, οι ιδιοκτήτες 6.000 πολυτελών αυτοκινήτων δήλωναν στην Εφορία εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ και αφετέρου, εκατοντάδες από αυτούς φαίνεται να εμπλέκονται σε σκάνδαλο εισαγωγής 435 Ι.Χ. μεγάλης αξίας με υποτιμολογημένα παραστατικά προκειμένου να γλιτώσουν δασμούς και φόρους.
Από τα στοιχεία που έχουν στην κατοχή τους οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι εισαγωγική εταιρεία μέσω υποτιμολογημένων παραστατικών εισήγαγε 435 πολυτελή Ι.Χ. εμφανίζοντάς τα ως μεταχειρισμένα με πολλά έτη παλαιότητας. Με τον τρόπο αυτό, δασμοί και φόροι καθηλώνονταν ενώ οι ιδιοκτήτες τους παρέκαμπταν τον σκόπελο τεκμηρίων και πόθεν έσχες.
Το δεύτερο λαβράκι βγήκε από μια απλή διασταύρωση με τα εισοδήματα που έχουν δηλώσει στην Εφορία οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες των πολυτελών αυτοκινήτων. Τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων έδειξαν ότι σε 6.000 περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες ήταν κυριολεκτικά... μπατίρηδες για τα «μάτια» της Εφορίας, αφού δήλωναν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 10.000 ευρώ ίσα που φτάνουν για να καλύψουν μόνο τα έξοδα κίνησης και συντήρησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, πόσω μάλλον που ορισμένοι εκ των φορολογουμένων είχαν στην κατοχή τους περισσότερα του ενός πολυτελή Ι.Χ.
Οπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, η συντήρηση ενός πολυτελούς Ι.Χ. πάνω από 2.500 κ.εκ. απαιτεί περί τα 2.000 ευρώ ετήσια ασφάλιστρα, 880 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και επιπλέον 650 ευρώ για ειδική εισφορά (καθιερώθηκε πέρσι για Ι.Χ. πάνω από 1.929 κυβικά), 1.300 ευρώ για ένα μόνο σέρβις και αν υποτεθεί ότι σε ετήσια βάση κάνει μόνο 15.000 χιλιόμετρα, η βενζίνη στοιχίζει (με κατανάλωση 18 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και μέση τιμή βενζίνης 1,5 ευρώ) 4.050 ευρώ.
Από τα στοιχεία που έχουν στην κατοχή τους οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι εισαγωγική εταιρεία μέσω υποτιμολογημένων παραστατικών εισήγαγε 435 πολυτελή Ι.Χ. εμφανίζοντάς τα ως μεταχειρισμένα με πολλά έτη παλαιότητας. Με τον τρόπο αυτό, δασμοί και φόροι καθηλώνονταν ενώ οι ιδιοκτήτες τους παρέκαμπταν τον σκόπελο τεκμηρίων και πόθεν έσχες.
Το δεύτερο λαβράκι βγήκε από μια απλή διασταύρωση με τα εισοδήματα που έχουν δηλώσει στην Εφορία οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες των πολυτελών αυτοκινήτων. Τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων έδειξαν ότι σε 6.000 περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες ήταν κυριολεκτικά... μπατίρηδες για τα «μάτια» της Εφορίας, αφού δήλωναν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 10.000 ευρώ ίσα που φτάνουν για να καλύψουν μόνο τα έξοδα κίνησης και συντήρησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, πόσω μάλλον που ορισμένοι εκ των φορολογουμένων είχαν στην κατοχή τους περισσότερα του ενός πολυτελή Ι.Χ.
Οπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, η συντήρηση ενός πολυτελούς Ι.Χ. πάνω από 2.500 κ.εκ. απαιτεί περί τα 2.000 ευρώ ετήσια ασφάλιστρα, 880 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και επιπλέον 650 ευρώ για ειδική εισφορά (καθιερώθηκε πέρσι για Ι.Χ. πάνω από 1.929 κυβικά), 1.300 ευρώ για ένα μόνο σέρβις και αν υποτεθεί ότι σε ετήσια βάση κάνει μόνο 15.000 χιλιόμετρα, η βενζίνη στοιχίζει (με κατανάλωση 18 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και μέση τιμή βενζίνης 1,5 ευρώ) 4.050 ευρώ.
Μόνο τα βασικά δηλαδή, χωρίς να υπολογίζονται τυχόν έκτακτα έσοδα, απαιτούν 8.880 ευρώ και τα δηλωθέντα εισοδήματα ήταν κάτω από 10.000 ευρώ. Πολύ περισσότερο δε που η αγορά αυτών των αυτοκινήτων δεν μπορεί να γίνει από έναν φορολογούμενο αυτής της εισοδηματικής τάξης, όταν το κόστος για ένα Ηummer Η3 luxury φτάνει τα 64.160 ευρώ, για μια Ρorsche Cayenne 4.8S αγγίζει τα 131.200 ευρώ και για μια Μercedes S500 ξεπερνά τα 163.000 ευρώ.
Η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, καθώς οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών εκτός από τους φτωχούς ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων, ελέγχουν την εισαγωγική εταιρεία αλλά και εταιρείες εισαγωγής ανταλλακτικών που φέρονται να διευκόλυναν την εμφάνιση των πολυτελών αυτοκινήτων με χαμηλές τιμές ως «σαραβαλάκια».
Στο στόχαστρο και οι συναυλίες Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ πραγματοποιούν παράλληλα ελέγχους σε νησιά «κυνηγώντας» πέραν των κλασικών (εστιατόρια, νυχτερινά κέντρα, μπαρ) και τη διοργάνωση συναυλιών. Οι έλεγχοι σε Μύκονο και Σαντορίνη οδήγησαν στη ματαίωση δύο συναυλιών, καθώς διαπιστώθηκε ότι οι διοργανώτριες εταιρείες δεν θεώρησαν σκόπιμο να θεωρήσουν βιβλία και εισιτήρια. Τα πρόστιμα βεβαιώθηκαν επί τόπου και οι συναυλίες ματαιώθηκαν.
ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ από αυτούς φαίνεται να εμπλέκονται σε σκάνδαλο εισαγωγής 435 Ι.Χ. μεγάλης αξίας με υποτιμολογημένα παραστατικά
Ελενα Λάσκαρη από ΤΑ ΝΕΑ
Η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, καθώς οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών εκτός από τους φτωχούς ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων, ελέγχουν την εισαγωγική εταιρεία αλλά και εταιρείες εισαγωγής ανταλλακτικών που φέρονται να διευκόλυναν την εμφάνιση των πολυτελών αυτοκινήτων με χαμηλές τιμές ως «σαραβαλάκια».
Στο στόχαστρο και οι συναυλίες Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ πραγματοποιούν παράλληλα ελέγχους σε νησιά «κυνηγώντας» πέραν των κλασικών (εστιατόρια, νυχτερινά κέντρα, μπαρ) και τη διοργάνωση συναυλιών. Οι έλεγχοι σε Μύκονο και Σαντορίνη οδήγησαν στη ματαίωση δύο συναυλιών, καθώς διαπιστώθηκε ότι οι διοργανώτριες εταιρείες δεν θεώρησαν σκόπιμο να θεωρήσουν βιβλία και εισιτήρια. Τα πρόστιμα βεβαιώθηκαν επί τόπου και οι συναυλίες ματαιώθηκαν.
ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ από αυτούς φαίνεται να εμπλέκονται σε σκάνδαλο εισαγωγής 435 Ι.Χ. μεγάλης αξίας με υποτιμολογημένα παραστατικά
Ελενα Λάσκαρη από ΤΑ ΝΕΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου