Ρέππας προς Παπακωνσταντίνου: «Να μην κουνάμε το δάχτυλο στους εργαζομένους, γιατί θα μας κουνήσουν πέντε δάχτυλα»
Σαν... δύο ξένοι συμπεριφέρονται πλέον στην κυβέρνηση ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας, με τον δεύτερο να επιτίθεται εκ νέου χθες από τη Θεσσαλονίκη, υπενθυμίζοντας τα όρια αντοχής των Ελλήνων στο Πρόγραμμα Σταθερότητας που προωθεί η κυβέρνηση.
Ο κ. Ρέππας επανήλθε με βολές και αιχμές κατά του υπουργείου Οικονομικών, αλλά με και μια φράση που συζητήθηκε πολύ στα υπουργικά γραφεία: «Δεν πρέπει συνεχώς να κουνάμε το δάχτυλο στους εργαζομένους,γιατί κάποια στιγμή θα μας κουνήσουν κι αυτοί τα πέντε δάχτυλα, ξέρετε πώς».
Με τον τρόπο αυτόν ο κ. Ρέππας έγινε ο πρώτος μεταξύ των κορυφαίων υπουργών που αποστασιοποιήθηκε από ....
την περιοριστική πολιτική μισθών που εφαρμόζει η κυβέρνηση, βάσει των δεσμεύσεών της, όπως προκύπτουν από το μνημόνιο. Μιλώντας στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Ρέππας πήρε σαφείς αποστάσεις από το υπουργείο Οικονομικών, απορρίπτοντας κατηγορηματικά το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, όπως εμφανίστηκε σε μερίδα του Τύπου.
Τόνισε, μιλώντας σχετικά, ότι το πρόγραμμα εξυγίανσης δεν έχει σχέση με την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, «έτσι όπως δήθεν παρουσιάζεται» , ενώ συμπλήρωσε: «Δεν ξέρω αν το υπουργείο Οικονομικών ή κάποιο γραφείο Πρωθυπουργού έχει κάποια τέτοια σύλληψη. Αν τεθεί υπόψη μας, εμείς θα δώσουμε ένα περήφανο “όχι”, γιατί πιστεύουμε ότι οι αστικές συγκοινωνίες επιτελούν πολύ σημαντικό έργο».
Από το περιβάλλον του υπουργού Υποδομών αναφερόταν χθες ότι οι αιχμές δεν στρέφονταν απαραιτήτως κατά του κ. Παπακωνσταντίνου- αφήνοντας όμως έτσι να εννοηθεί ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό με την τακτική που ακολουθείται. Από την πλευρά του υπουργού Οικονομικών, η απάντηση που δινόταν ήταν του τύπου «ουδέν σχόλιον» .
Με τις χθεσινές αιχμές που εξαπέλυσε, ο κ. Ρέππας βγήκε στην αντεπίθεση κατά του κ. Παπακωνσταντίνου, δίνοντας έτσι συνέχεια στην αντιπαράθεση που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, όταν ο υπουργός Οικονομικών από τηλεοράσεως δήλωσε, μιλώντας για την ΕΘΕΛ, ότι «δεν μπορεί τα ανεξέλεγκτα ελλείμματα των ΔΕΚΟ να πληρώνονται πλέον από τους φορολογουμένους. Τα δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου έχουν τελειώσει. Η κατάσταση είναι υπερβολικά σοβαρή για να παίζουμε». Είχαν ήδη καθυστερήσει οι πληρωμές μισθών των εργαζομένων στην επιχείρηση.
Συνεργάτες του υπουργού Υποδομών είχαν μιλήσει τότε για «καψώνι» από το υπουργείο Οικονομικών, επειδή επί 20 ημέρες δεν δινόταν υπογραφή και έγκριση για τα έξοδα μισθοδοσίας της επιχείρησης. Κατηγόρησαν μάλιστα το υπουργείο Οικονομικών ότι προξένησε την απεργία στις συγκοινωνίες και καλλιέργησε γενικότερο πανικό, ενώ ο ίδιος ο κ. Ρέππας έλεγε ότι σε αυτές τις περιστάσεις απαιτείται περισσότερος κοινός πολιτικός νους.
Ο κ. Ρέππας επεφύλαξε χθες και γενικότερα πολιτικά σχόλια, τα οποία διετύπωσε καταλήγοντας και σε προειδοποιήσεις προς τους υπουργούς του οικονομικού επιτελείου. «Είμαστε η κυβέρνηση του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος και στην πολιτική μας ενσωματώνουμε τις προβλέψεις και τις ρυθμίσεις του μνημονίου βεβαίως, αλλά ενσωματώνουμε και τις αρχές της δικής μας πολιτικής, γιατί η Ελλάδα, το ΠαΣοΚ και οι αρχές μας υπήρχαν πριν από το μνημόνιο και θα υπάρχουν και μετά το μνημόνιο, και αυτό δεν πρέπει να μας διαφεύγει» σημείωσε.
Με τις χθεσινές αιχμές που εξαπέλυσε, ο κ. Ρέππας βγήκε στην αντεπίθεση κατά του κ. Παπακωνσταντίνου, δίνοντας έτσι συνέχεια στην αντιπαράθεση που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, όταν ο υπουργός Οικονομικών από τηλεοράσεως δήλωσε, μιλώντας για την ΕΘΕΛ, ότι «δεν μπορεί τα ανεξέλεγκτα ελλείμματα των ΔΕΚΟ να πληρώνονται πλέον από τους φορολογουμένους. Τα δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου έχουν τελειώσει. Η κατάσταση είναι υπερβολικά σοβαρή για να παίζουμε». Είχαν ήδη καθυστερήσει οι πληρωμές μισθών των εργαζομένων στην επιχείρηση.
Συνεργάτες του υπουργού Υποδομών είχαν μιλήσει τότε για «καψώνι» από το υπουργείο Οικονομικών, επειδή επί 20 ημέρες δεν δινόταν υπογραφή και έγκριση για τα έξοδα μισθοδοσίας της επιχείρησης. Κατηγόρησαν μάλιστα το υπουργείο Οικονομικών ότι προξένησε την απεργία στις συγκοινωνίες και καλλιέργησε γενικότερο πανικό, ενώ ο ίδιος ο κ. Ρέππας έλεγε ότι σε αυτές τις περιστάσεις απαιτείται περισσότερος κοινός πολιτικός νους.
Ο κ. Ρέππας επεφύλαξε χθες και γενικότερα πολιτικά σχόλια, τα οποία διετύπωσε καταλήγοντας και σε προειδοποιήσεις προς τους υπουργούς του οικονομικού επιτελείου. «Είμαστε η κυβέρνηση του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος και στην πολιτική μας ενσωματώνουμε τις προβλέψεις και τις ρυθμίσεις του μνημονίου βεβαίως, αλλά ενσωματώνουμε και τις αρχές της δικής μας πολιτικής, γιατί η Ελλάδα, το ΠαΣοΚ και οι αρχές μας υπήρχαν πριν από το μνημόνιο και θα υπάρχουν και μετά το μνημόνιο, και αυτό δεν πρέπει να μας διαφεύγει» σημείωσε.
Συμπλήρωσε μάλιστα με έμφαση, στο αιχμηρότερο σχόλιό του προς το οικονομικό επιτελείο: «Αλλά δεν μου αρέσει και δεν θέλω, επειδή είμαστε αυτή η κυβέρνηση, να κουνάμε συνέχεια το δάχτυλό μας στους εργαζομένους, στους μισθωτούς, στους δημοσίους υπαλλήλους. Υπάρχει πλούτος σε αυτή τη χώρα που πρέπει να φορολογηθεί, υπάρχουν άνθρωποι με πολύ υψηλά εισοδήματα που πρέπει να συνεισφέρουν στο δημόσιο ταμείο και αυτό πρέπει να γίνει πολύ πιο αποτελεσματικά. Και σας παρακαλώ πολύ, εγώ δεν θέλω να κουνάμε το δάχτυλο στους εργαζομένους, γιατί θα μας κουνήσουν κι εκείνοι τα πέντε δάχτυλα ξέρετε πώς- κάποια στιγμή».
Ολοκλήρωσε μάλιστα τη συνολική του αντίθεση προς την τακτική που ακολουθείται, τονίζοντας: «Το θέμα δεν είναι με την πολιτική μας να αντιμετωπίζουμε τον πονοκέφαλο κόβοντας το κεφάλι. Πρέπει να βλέπουμε και προς το αύριο, γιατί κόβοντας το κεφάλι είναι βέβαιον ότι δεν θα έχεις ξανά πονοκέφαλο, αλλά δεν θα έχεις και κεφάλι».
Ολοκλήρωσε μάλιστα τη συνολική του αντίθεση προς την τακτική που ακολουθείται, τονίζοντας: «Το θέμα δεν είναι με την πολιτική μας να αντιμετωπίζουμε τον πονοκέφαλο κόβοντας το κεφάλι. Πρέπει να βλέπουμε και προς το αύριο, γιατί κόβοντας το κεφάλι είναι βέβαιον ότι δεν θα έχεις ξανά πονοκέφαλο, αλλά δεν θα έχεις και κεφάλι».
Οι επιθέσεις του υπουργού Υποδομών στράφηκαν κατ΄ αρχάς κατά του οικονομικού επιτελείου, αν και σύμφωνα με το περιβάλλον του ο κ. Ρέππας δεν στρέφεται εναντίον κανενός, αλλά εφιστά την προσοχή στην τήρηση όσων έχει πει η κυβέρνηση και ειδικώς όσον αφορά το ποιος πρέπει να επωμιστεί το βάρος της εξόδου από την κρίση.
Καθοριστική παράμετρος είναι και η κατάσταση που διαμορφώνεται με το νομοσχέδιο «οικονομικής διαχείρισης», με το οποίο αποκτά ουσιαστικά διαχειριστική εποπτεία των υπουργείων- ακόμη και του «υπερυπουργείου» Υποδομών- ο υπουργός Οικονομικών.
Στον υπουργό Υποδομών καταλογίζουν ότι δεν έχει αντιμετωπίσει τη μηχανή παραγωγής ελλειμμάτων, με τις σκανδαλώδεις αποδοχές μεγάλης μερίδας υπαλλήλων στον ΟΣΕ, έχει καθυστερήσει τις ενέργειες για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων στις μεταφορές και όσον αφορά τις ΔΕΚΟ της αρμοδιότητάς του πως εξακολουθούν να λειτουργούν με καθεστώς που δεν συμβιβάζεται με τις δημοσιονομικές συνθήκες εκτάκτου ανάγκης.
Εκβιασμός των ΚΤΕΛ μέσω των ΑΜΕΑ
Να καταβάλλουν ολόκληρο το εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους με τα ΚΤΕΛ ζητούν από χθες από τα άτομα με αναπηρία οι διοικήσεις των υπεραστικών λεωφορείων, σε μια προσπάθεια εκβιασμού της κυβέρνησης για να μην καταργηθούν οι κρατικές επιδοτήσεις. Οπως ανακοινώθηκε, από χθες στο εξής θα καλούνται να πληρώνουν ολόκληρο εισιτήριο (αντί του μισού ή της πλήρους ατέλειας που δικαιούνται τα ΑΜΕΑ), ώσπου να αποπληρωθούν από τα υπουργεία Οικονομίας και Υγείας οι σχετικές επιδοτήσεις για την περίοδο του 2009.
Σε μια αντίστοιχη περίπτωση με αυτή της καθυστέρησης καταβολής των μισθών των εργαζομένων της ΕΘΕΛ, το κράτος καθυστερεί την καταβολή των σχετικών επιδοτήσεων προς τα ΚΤΕΛ και έτσι οι διοικήσεις των υπεραστικών λεωφορείων αποφάσισαν να... τιμωρήσουν τα άτομα με αναπηρία και ζητούν από το Σαββατοκύριακο την πληρωμή κανονικού εισιτηρίου, ώσπου να τους καταβληθούν οι σχετικές επιδοτήσεις από το Δημόσιο για την περασμένη χρονιά, αλλά και να υπογραφούν οι συμβάσεις τους για το 2010.
Στον υπουργό Υποδομών καταλογίζουν ότι δεν έχει αντιμετωπίσει τη μηχανή παραγωγής ελλειμμάτων, με τις σκανδαλώδεις αποδοχές μεγάλης μερίδας υπαλλήλων στον ΟΣΕ, έχει καθυστερήσει τις ενέργειες για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων στις μεταφορές και όσον αφορά τις ΔΕΚΟ της αρμοδιότητάς του πως εξακολουθούν να λειτουργούν με καθεστώς που δεν συμβιβάζεται με τις δημοσιονομικές συνθήκες εκτάκτου ανάγκης.
Εκβιασμός των ΚΤΕΛ μέσω των ΑΜΕΑ
Να καταβάλλουν ολόκληρο το εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους με τα ΚΤΕΛ ζητούν από χθες από τα άτομα με αναπηρία οι διοικήσεις των υπεραστικών λεωφορείων, σε μια προσπάθεια εκβιασμού της κυβέρνησης για να μην καταργηθούν οι κρατικές επιδοτήσεις. Οπως ανακοινώθηκε, από χθες στο εξής θα καλούνται να πληρώνουν ολόκληρο εισιτήριο (αντί του μισού ή της πλήρους ατέλειας που δικαιούνται τα ΑΜΕΑ), ώσπου να αποπληρωθούν από τα υπουργεία Οικονομίας και Υγείας οι σχετικές επιδοτήσεις για την περίοδο του 2009.
Σε μια αντίστοιχη περίπτωση με αυτή της καθυστέρησης καταβολής των μισθών των εργαζομένων της ΕΘΕΛ, το κράτος καθυστερεί την καταβολή των σχετικών επιδοτήσεων προς τα ΚΤΕΛ και έτσι οι διοικήσεις των υπεραστικών λεωφορείων αποφάσισαν να... τιμωρήσουν τα άτομα με αναπηρία και ζητούν από το Σαββατοκύριακο την πληρωμή κανονικού εισιτηρίου, ώσπου να τους καταβληθούν οι σχετικές επιδοτήσεις από το Δημόσιο για την περασμένη χρονιά, αλλά και να υπογραφούν οι συμβάσεις τους για το 2010.
Η Εθνική Συνομοσπονδία των Ατόμων με Αναπηρία κάνει λόγο για ωμό εκβιασμό των ΚΤΕΛ στις πλάτες των ατόμων με αναπηρία και ζητεί από τα μέλη της να μη δεχθούν την καταβολή εισιτηρίου, ακόμη και αν τους ζητηθεί. Από την πλευρά του υπουργείου Υγείας τονίζεται πάντως ότι σύντομα θα υπάρξει ρύθμιση του θέματος.
Απο ΤΟ ΒΗΜΑ
Απο ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.