ΕΡΩΤΗΣΗ
Για τον κ. Υπουργό Άμυνας
Θέμα: «Παραλαβή των 12 ελικοπτέρων ΑΗ-64D APACHE»
1. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προτίθεται εντός του Ιουλίου να προβεί στην επίσημη ένταξη των 12 ελικοπτέρων AH-64D (των οποίων η διαδικασία παραλαβής είναι ήδη σε εξέλιξη) στην Αεροπορία Στρατού, σκηνοθετώντας το γνωστό κυβερνητικό επικοινωνιακό υπερθέαμα.
2. Τα ελικόπτερα αυτά, για λόγους που ο αρμόδιος Υπουργός Άμυνας ουδέποτε εξήγησε υπεύθυνα και πειστικά, παρέμειναν στην πίστα του αεροδρομίου των Μεγάρων πλέον των δύο ετών, κάτω από απαράδεκτες συνθήκες προστασίας, με σοβαρές επιπτώσεις λόγω της καθολικής έκθεσης των ελικοπτέρων αυτών στις διαβρωτικές επιδράσεις της θάλασσας.
Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γνωρίζει ότι κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα διαδικασίας παραλαβής διαπιστώθηκαν σοβαρές διαβρώσεις (σκουριές) σε βασικά συγκροτήματα των ελικοπτέρων; Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει το μεγάλο αυτό ζήτημα; Γιατί συνεχίζεται η διαδικασία παραλαβής; Πόσο θα επηρεάσει το συγκεκριμένο πρόβλημα την ασφάλεια των πτήσεων των ελικοπτέρων και ποιος θα υπογράψει την παραλαβή μπροστά σε αυτό το πρόβλημα;
2. Τι προβλήματα διαπιστώθηκαν σχετικά με το I.R. JAMMERS των ελικοπτέρων; Πώς επηρεάζεται από αυτά τα προβλήματα η αυτοπροστασία τους; Προκύπτει συμβολική απόκλιση από τη διαπίστωση του προβλήματος αυτού από την επιτροπή παραλαβής, και πώς σκέφτεται να την αντιμετωπίσει ο Υπουργός Άμυνας;
3. Τι προβλήματα διαπιστώθηκαν στα συστήματα HARS των ελικοπτέρων; Πόσο σοβαρά επιδρούν τα προβλήματα αυτά στην λειτουργικότητα των ελικοπτέρων και στην ασφαλή πτήση τους; Τι προτίθεται να κάνει επ’ αυτού ο κ. Υπουργός Άμυνας;
4. Αληθεύει ότι η μακρόχρονη παραμονή των ελικοπτέρων στο ύπαιθρο, χωρίς στοιχειώδη προστασία, δίπλα από τη θάλασσα, είχε σαν αποτέλεσμα να διαβρωθούν οι καλύπτρες των πιλοτηρίων σε τρόπο που τα ελικόπτερα να «μπάζουν» νερά στην καμπίνα χειρισμού, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα των ελικοπτέρων και την απόδοσή τους; Τι προτίθεται να κάνει επ’ αυτού ο κ. Υπουργός Εθνικής Άμυνας, πέραν της επικοινωνιακής τελετής ένταξης;
5. Έχετε εξετάσει σε ποια συστήματα έχει λήξει ή έχει μειωθεί σημαντικά το όριο ζωής πριν ακόμη παραληφθούν;
6. Τα παραπάνω και όσα άλλα προκύψουν στην εξέλιξη της διαδικασίας παραλαβής εφόσον δεν αντιμετωπιστούν άμεσα και αποτελεσματικά είναι προφανές ότι θα έχουν επιπτώσεις:
-Στην ασφάλεια και τη ζωή των πληρωμάτων, που θα κληθούν να πετάξουν με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα.
- Στην ασφάλεια των πτήσεων, που πρέπει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της λογικής της ηγεσίας της Αεροπορίας Στρατού και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
- Τέλος στο ηθικό του ιπτάμενου και του τεχνικού προσωπικού.
Είναι επομένως όχι απλά ευθύνη αλλά και χρέος του κ. Υπουργού Άμυνας να παρέμβει ακαριαία και χωρίς περιστροφές, όσο είναι καιρός.
Για τον κ. Υπουργό Άμυνας
Θέμα: «Παραλαβή των 12 ελικοπτέρων ΑΗ-64D APACHE»
1. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προτίθεται εντός του Ιουλίου να προβεί στην επίσημη ένταξη των 12 ελικοπτέρων AH-64D (των οποίων η διαδικασία παραλαβής είναι ήδη σε εξέλιξη) στην Αεροπορία Στρατού, σκηνοθετώντας το γνωστό κυβερνητικό επικοινωνιακό υπερθέαμα.
2. Τα ελικόπτερα αυτά, για λόγους που ο αρμόδιος Υπουργός Άμυνας ουδέποτε εξήγησε υπεύθυνα και πειστικά, παρέμειναν στην πίστα του αεροδρομίου των Μεγάρων πλέον των δύο ετών, κάτω από απαράδεκτες συνθήκες προστασίας, με σοβαρές επιπτώσεις λόγω της καθολικής έκθεσης των ελικοπτέρων αυτών στις διαβρωτικές επιδράσεις της θάλασσας.
Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γνωρίζει ότι κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα διαδικασίας παραλαβής διαπιστώθηκαν σοβαρές διαβρώσεις (σκουριές) σε βασικά συγκροτήματα των ελικοπτέρων; Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει το μεγάλο αυτό ζήτημα; Γιατί συνεχίζεται η διαδικασία παραλαβής; Πόσο θα επηρεάσει το συγκεκριμένο πρόβλημα την ασφάλεια των πτήσεων των ελικοπτέρων και ποιος θα υπογράψει την παραλαβή μπροστά σε αυτό το πρόβλημα;
2. Τι προβλήματα διαπιστώθηκαν σχετικά με το I.R. JAMMERS των ελικοπτέρων; Πώς επηρεάζεται από αυτά τα προβλήματα η αυτοπροστασία τους; Προκύπτει συμβολική απόκλιση από τη διαπίστωση του προβλήματος αυτού από την επιτροπή παραλαβής, και πώς σκέφτεται να την αντιμετωπίσει ο Υπουργός Άμυνας;
3. Τι προβλήματα διαπιστώθηκαν στα συστήματα HARS των ελικοπτέρων; Πόσο σοβαρά επιδρούν τα προβλήματα αυτά στην λειτουργικότητα των ελικοπτέρων και στην ασφαλή πτήση τους; Τι προτίθεται να κάνει επ’ αυτού ο κ. Υπουργός Άμυνας;
4. Αληθεύει ότι η μακρόχρονη παραμονή των ελικοπτέρων στο ύπαιθρο, χωρίς στοιχειώδη προστασία, δίπλα από τη θάλασσα, είχε σαν αποτέλεσμα να διαβρωθούν οι καλύπτρες των πιλοτηρίων σε τρόπο που τα ελικόπτερα να «μπάζουν» νερά στην καμπίνα χειρισμού, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα των ελικοπτέρων και την απόδοσή τους; Τι προτίθεται να κάνει επ’ αυτού ο κ. Υπουργός Εθνικής Άμυνας, πέραν της επικοινωνιακής τελετής ένταξης;
5. Έχετε εξετάσει σε ποια συστήματα έχει λήξει ή έχει μειωθεί σημαντικά το όριο ζωής πριν ακόμη παραληφθούν;
6. Τα παραπάνω και όσα άλλα προκύψουν στην εξέλιξη της διαδικασίας παραλαβής εφόσον δεν αντιμετωπιστούν άμεσα και αποτελεσματικά είναι προφανές ότι θα έχουν επιπτώσεις:
-Στην ασφάλεια και τη ζωή των πληρωμάτων, που θα κληθούν να πετάξουν με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα.
- Στην ασφάλεια των πτήσεων, που πρέπει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της λογικής της ηγεσίας της Αεροπορίας Στρατού και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
- Τέλος στο ηθικό του ιπτάμενου και του τεχνικού προσωπικού.
Είναι επομένως όχι απλά ευθύνη αλλά και χρέος του κ. Υπουργού Άμυνας να παρέμβει ακαριαία και χωρίς περιστροφές, όσο είναι καιρός.
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Βασίλης Οικονόμου
Αλέξανδρος Αθανασιάδης
Βάσω Παπανδρέου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.